top van een TB 900?

Pagina: 1
Acties:

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik krijg mijn TB900 niet stabiel over de 1050Mhz. 1000Mhz (10x100), 1050Mhz (10.5x100) is geen probleem. Maar zelfs op de hoogste voltage (vcore 1.9+ V) wil hij op 1100 (11x100) of 1103 (10.5x105) niet lopen.

Hij post wel, maar Windows 98SE boot helemaal niet of hij begint te mekkeren over VXD errors etc etc. Alles weer op 1050Mhz gezet en dat loopt prima, 3DMark2000 score van 7459, tegenover 7355 op 100Mhz.

Is dit een kwestie van de weinig voltage of wil die TB900 van mij gewoon niet harder?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik ben bang dat er gewoon geen rek meer in je TB 900 zit... Dat kan.. :)

Verwijderd

Je kan nog solderen om corevoltage omhoog te pompen. Maar of het 100% werkt weet ik niet.

Verwijderd

Hoe krijg je hem zo hoog?
Ik krijg hem nog niet eens op 1000 :(
Misschien ligt het aan mijn moederbord denk ik, heb nl. een K7T pro 2.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Tis op een Abit KT7, nog niet gesoldeerd. Met een Alpha PAL6035MFC + Delta 60MP + Artic Silver (blijft stressed op 38 - 40 graden) en gepotlood uiteraard.

Ik gebruik dus niet de FSB maar de multiplier... wellicht staan je potlood streepjes niet goed?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:05

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

mijn tb 900 loopt met gemak op 1100 (1.75V) maar 1150 is zelfs met (2.08V) nog niet stabiel 1200 kom ik windows nog niet eens in.

ik gebruik waterkoeling met peltier.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 22:47

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

check signature. Dat is mijn top met een silverado koeler. Core 1,85 volt en temp. met }:O 45 graden celcius en idle 29 a 30 graden. Dus koop een betere koeler en je komt echt wel hoger.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Daar ben ik het niet mee eens.

Als mijn TB900 op 1100 of 1103 gewoon Win98SE niet wilt booten dan heeft dat niets met hitte of koeler te maken, de BIOS temp is gewoon 30 graden.

Het zou wel een hitte probleem zijn als hij tijdens het gamen ineens zou vast slaan of resetten. Dat hij niet op 1100 wil hier heeft niets met mijn koeler te maken.

• Wreckerrm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 21:44

Wreckerrm

Rock Me Amadeus

Ik draai nu mijn tb 900 op 1000 met een a7v
Als ik 1050 probeer (10.5 * 1000) krijg ik errors VxD shit enzo. Ik kan nog 1 stapje hoger in voltage, maar mijn cooling is niet zo ontzettend best. En 50 of 100 MHz meer voor bijv een alpha cooler van 145 piek vind ik het nu nog niet waard. Volgend jaar misschien.

Wreckerrm

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 07:05

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
zie sig

1050 wil ie niet, dan start ie wel op maar dan loopt ie vast tijdens opstarten windhoos, of als ik een programma start. allemaal enge registerfouten etc
en voor die miezerige 3 fps meer in quake heb ik liever een wat stabieler systeem :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Heb mijn Giggie op 1,3 gekregen, alleen een wat grotere koeler erop gezet.

Erg stabiel, maar merk amper snelheidswinst ;(

Verwijderd

Wees blij mijne wil niet verder dan 981,5 ( kut moederbord multiplier niet verstelbaar:(:(:( :( Msi k7t pro ) Temp stressed 38 graden >:) met super orb. Maar daar heb je verder ook niets aan. Multiplier standaard fsb 109.

Verwijderd

mijn TB900 loopt op 1100mhz luchtgekoelt op 1.85v... met een alpha pal6035 zonder zo'n extreme delta-fan... das goeie hé:)

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Op vrijdag 19 januari 2001 17:12 schreef tazzman het volgende:
Daar ben ik het niet mee eens.

Als mijn TB900 op 1100 of 1103 gewoon Win98SE niet wilt booten dan heeft dat niets met hitte of koeler te maken, de BIOS temp is gewoon 30 graden.

Het zou wel een hitte probleem zijn als hij tijdens het gamen ineens zou vast slaan of resetten. Dat hij niet op 1100 wil hier heeft niets met mijn koeler te maken.
Je moet natuurlijk wel ff een tijdje je CPU inbranden. Tijdje op 1000 Mhz draaien, bijv. met }:O constant aan. In de begin periode loopt ie dan lekker warm, later is op 1050 Mhz proberen lukt het niet gewoon verder op 1000 Mhz net zo lang tot 1050 Mhz pakt. En zo ook met 1100 Mhz. Bij mij liep mijn processor ook eerst niet op 1100 Mhz, maar nu wel :). Als je je CPU niet warm genoeg krijgt dus bijv. niet op 60 graden of hoger (natuurlijk ook weer geen 80 graden) kan je altijd een weerstand in serie zetten met je fan. Hierdoor draait ie minder hard waardoor je CPU warmer wordt en dus beter inbrand. Sterkte dus..... het moet natuurlijk lukken >:)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ach we draaien nu dan maar een maadje op 1050. :) Vreemd genoeg zeg MBM5 1055Mhz, en WCPUID zegt 1050.03 Mhz.

Daarna nog maar es 1100 proberen. :)

Verwijderd

Luister , er zijn 2 soorten 900 MHz Tbirds ... blauwe en groene ... de blauwe zouden zonder veel moeite 1100+ moeten halen met afdoende koeling ... een groene 900 kan op zijn maximum zitten op 1000 of iets meer ...
Ben gisteren in een PC zaak gaan werken en op het eerste zicht waren ongveer 60% van de 900 MHz Tbirds blauw (aka made in dresden met koperen interconnects)
tis dus een kwestie van zelf je CPU uit te kiezen, of geluk te hebben :)

greetz

DuronDude

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik heb mijn TB900 van uit elke hoek bekeken en belicht en hij is noch groen, noch blauw. Bruinig meer eigenlijk :)

Verwijderd

Op vrijdag 19 januari 2001 23:20 schreef tazzman het volgende:
Ik heb mijn TB900 van uit elke hoek bekeken en belicht en hij is noch groen, noch blauw. Bruinig meer eigenlijk :)
tja eigenlijk is het nooit 1 van de 2 ... :)
Het best zie je het wanneer je 2 verschillende naast elkaar houdt ... de "blauwe" is de donkerste, ietwat bruin/paarsachtig ...
Als de jouwe bruinachtig is zou hij hoger moeten kunnen ... maar zelfs met een blauwe kan je pech hebben

good luck

JCviggen

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Op vrijdag 19 januari 2001 23:20 schreef tazzman het volgende:
je moet vooral naar de randen kijken en natuurlijk wel met voldoende licht. Daar kan je het beste zien wat voor kleur die is.

• Artcore
  • Niet online
Heb je die kleurverschillen ook met Durons?
Zo ja, welke is beter?

Verwijderd

Zie mijn sig.

Verwijderd

Op zaterdag 20 januari 2001 11:10 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Heb je die kleurverschillen ook met Durons?
Zo ja, welke is beter?
de meeste Durons zijn groen, de laatste nieuwe soms ook blauw, maar dat maakt GEEN verschil zoals bij Athlons, een Duron is altijd hetzelfde ongeacht zijn kleur

JCviggen

Verwijderd

Ik heb mijn Thunderbird 900 WEL stabiel op 1060 Mhz!! (8>

- Thunderbird 900.
- Spire Golden Orb (de nepperd dus)
- MSI K7TPro2-A.
- 2 Dimms van 133Mhz a 128MB (Totaal 256)
- Geforce2 GTS (Creative)
- Gewone witte flut koelprut.
- 3 Systeem fans.
- Aso kast.

Bios settings. (Special Award PowerUsers bios)

FSB = 106 Mhz
Multiplier = 10
vCore = 1.85
Vio = 3.45
Geheugen = FSB+33 Mhz (dus in totaal 139 Mhz)

Stabiel is hij pas na 1 uur warm lopen.
Als je de PC net aan zet nadat hij een nacht heeft uit gestaan kan hij wel eens vast lopen.
Maar daarom zet ik hem maar nooit meer uit, goed voor mijn }:O

Verwijderd

oohja.
Mijn CPU heeft GEEN kleurtjes!

Het is gewoon een metaal achtige core die nu lekker onder de witte troep zit (Termal flut pasta ofwel koelprut).

Ik denk eigenlijk niet dat die kleurtjes zo veel zeggen over de mogelijke prestaties van een Thunderbird.

Bij de Duron zou dat misschien anders kunnen zijn..

Verwijderd

Argh, kleurtjes. die kleuren boeien niet.
Het is zuiver zo dat de Athlon met copper interconnects een andere kleur heeft dan de aluminium versie. De Copper interconnects versie zou iets koeler blijven.

Kleurtjes :? mensen, niet zo oppervlakkig aub. we roepen toch ook niet: "Mijn pc is dood" Ook zo`n [ik weet niet wat, maar het voldoet het best aan deze beschrijving] antwoord. Voeding dood. Dat klinkt vrij newbie. Byzonder newbie zelfs. :)
Kleurtjes ong. hetzelfde verhaal.

Verwijderd

Op zaterdag 20 januari 2001 18:42 schreef Peltier het volgende:
Argh, kleurtjes. die kleuren boeien niet.
Het is zuiver zo dat de Athlon met copper interconnects een andere kleur heeft dan de aluminium versie. De Copper interconnects versie zou iets koeler blijven.

Kleurtjes :? mensen, niet zo oppervlakkig aub. we roepen toch ook niet: "Mijn pc is dood" Ook zo`n [ik weet niet wat, maar het voldoet het best aan deze beschrijving] antwoord. Voeding dood. Dat klinkt vrij newbie. Byzonder newbie zelfs. :)
Kleurtjes ong. hetzelfde verhaal.
Het is gewoon het simpelst man ... ik ga niet iedere keer "Athlons met alu interconnects" typen ! ;)
Enige simpelheid is nooit weg.

DuronDude

Verwijderd

[b]

Ik denk eigenlijk niet dat die kleurtjes zo veel zeggen over de mogelijke prestaties van een Thunderbird.

het is precies omgekeerd ;)
ALLE Durons zijn hetzelfde, namelijk met alu interconnects, ONGEACHT hun kleur. Er zijn gewoon geen met koper.
Bij de TB ligt dat anders, die met koperen interconnects overklokken wel degelijk een stuk verder ... of waarom denk je dat alle TB's vanaf 1000 MHz met koper zijn?
De alu's zitten op hun max. rond 1000 MHz !

greetz

DuronDude

• Master_Egg

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

Op zaterdag 20 januari 2001 18:19 schreef Tresco het volgende:
oohja.
Mijn CPU heeft GEEN kleurtjes!

Het is gewoon een metaal achtige core die nu lekker onder de witte troep zit (Termal flut pasta ofwel koelprut).

neuh hoor, :(

dit slaat natuurlijk echt helemaal nergens op. Echt weer zo'n newbie die denkt dat ie er iets vanaf weet. |:( En dan dingen verkondigt die helemaal nergens op gebaseerd zijn. (je moet niet denken man... Je moet alleen dingen zeggen waar je iets vanaf weet en voor de rest zie en leer) Dus neem nou maar gewoon aan dat als de volgende keer iets gezegt wordt door meerdere tweakers dat dit wel waar is en dat ze dus niet uit hun nek zitten te lullen |:(.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Je kan toch aan het serienummer zien waar dat ding vandaan komt? En zo ook of hij koper (Dresden) of Alu (USA) is? Ik had ooit es een post gezien met uitleg over die codes... weet iemand wat ik bedoel?

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 15:14
Dit is echt een vermakelijk topic dat gezwats over die core kleur :)
Je tbird moet met die temperatuur nog makkelijk verder kunnen komen, het lullige is dat je daar je vcore voor omhoog moet pompen en die zit al bijna op ze max. Dus dat word solderen. 40graden stressed is niet extreem warm. Succes iig :)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ach het streefdoel was 1Ghz, en ik heb nu 1050Mhz en dat vind ik zelf al prima. We gooien er later wel weer een andere CPU in als de rek er uit is en ik meer snelheid nodig heb. :)

Vraagje: worden al die nieuwe Tbirds allemaal van die 266Mhz CPU's? Of komt er ook gewoon straks een 1.6 of een 1.8 Ghz Tbird die ik op mijn KT7 kan drukken? Heb niet echt zin om WEER een nieuw mobo te moeten kopen etc.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 15:14
Nopes de laatse 100mhz FSB Athlon Thunderbird is de 1200, dan stappen ze over de Athlon-C, met 133mhz FSB. Deze loopt tot 1400mhz. En dan krijg je de Athlon Mustang met Palomino core :)

Dus je zal toch dan ergens over moeten stappen op een nieuw moederbord, maar dat duurt nog ff :)

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Ow is dat zo?
De Palomino is prima te gebruiken op een KT133a mobo. Volgens AMD zou dan alleen een BIOS-update nodig zijn om de herkenning van de processor juist te laten zijn.

http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=15221

Edit is de toevoeging van de link

Verwijderd

ergen houd het o die proc wordt op 900 stabiel bevonden door amd daarop word ie gelocht en als je er dan wat meer uithaald dan anders is gewoon ooi megenomen geen een proc is het zelfde dus je moet een beetje geluk hebben he
Pagina: 1