Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Verwijderd
Verwijderd
Ik krijg hem nog niet eens op 1000
Misschien ligt het aan mijn moederbord denk ik, heb nl. een K7T pro 2.
Ik gebruik dus niet de FSB maar de multiplier... wellicht staan je potlood streepjes niet goed?
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
ik gebruik waterkoeling met peltier.
It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.
Als mijn TB900 op 1100 of 1103 gewoon Win98SE niet wilt booten dan heeft dat niets met hitte of koeler te maken, de BIOS temp is gewoon 30 graden.
Het zou wel een hitte probleem zijn als hij tijdens het gamen ineens zou vast slaan of resetten. Dat hij niet op 1100 wil hier heeft niets met mijn koeler te maken.
Als ik 1050 probeer (10.5 * 1000) krijg ik errors VxD shit enzo. Ik kan nog 1 stapje hoger in voltage, maar mijn cooling is niet zo ontzettend best. En 50 of 100 MHz meer voor bijv een alpha cooler van 145 piek vind ik het nu nog niet waard. Volgend jaar misschien.
Wreckerrm
1050 wil ie niet, dan start ie wel op maar dan loopt ie vast tijdens opstarten windhoos, of als ik een programma start. allemaal enge registerfouten etc
en voor die miezerige 3 fps meer in quake heb ik liever een wat stabieler systeem
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Erg stabiel, maar merk amper snelheidswinst
Verwijderd
Verwijderd
Je moet natuurlijk wel ff een tijdje je CPU inbranden. Tijdje op 1000 Mhz draaien, bijv. metOp vrijdag 19 januari 2001 17:12 schreef tazzman het volgende:
Daar ben ik het niet mee eens.
Als mijn TB900 op 1100 of 1103 gewoon Win98SE niet wilt booten dan heeft dat niets met hitte of koeler te maken, de BIOS temp is gewoon 30 graden.
Het zou wel een hitte probleem zijn als hij tijdens het gamen ineens zou vast slaan of resetten. Dat hij niet op 1100 wil hier heeft niets met mijn koeler te maken.
Daarna nog maar es 1100 proberen.
Verwijderd
Ben gisteren in een PC zaak gaan werken en op het eerste zicht waren ongveer 60% van de 900 MHz Tbirds blauw (aka made in dresden met koperen interconnects)
tis dus een kwestie van zelf je CPU uit te kiezen, of geluk te hebben
greetz
DuronDude
Verwijderd
tja eigenlijk is het nooit 1 van de 2 ...Op vrijdag 19 januari 2001 23:20 schreef tazzman het volgende:
Ik heb mijn TB900 van uit elke hoek bekeken en belicht en hij is noch groen, noch blauw. Bruinig meer eigenlijk
Het best zie je het wanneer je 2 verschillende naast elkaar houdt ... de "blauwe" is de donkerste, ietwat bruin/paarsachtig ...
Als de jouwe bruinachtig is zou hij hoger moeten kunnen ... maar zelfs met een blauwe kan je pech hebben
good luck
JCviggen
je moet vooral naar de randen kijken en natuurlijk wel met voldoende licht. Daar kan je het beste zien wat voor kleur die is.Op vrijdag 19 januari 2001 23:20 schreef tazzman het volgende:
Ik heb mijn TB900 van uit elke hoek bekeken en belicht en hij is noch groen, noch blauw. Bruinig meer eigenlijk
Verwijderd
de meeste Durons zijn groen, de laatste nieuwe soms ook blauw, maar dat maakt GEEN verschil zoals bij Athlons, een Duron is altijd hetzelfde ongeacht zijn kleurOp zaterdag 20 januari 2001 11:10 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Heb je die kleurverschillen ook met Durons?
Zo ja, welke is beter?
JCviggen
Verwijderd
- Thunderbird 900.
- Spire Golden Orb (de nepperd dus)
- MSI K7TPro2-A.
- 2 Dimms van 133Mhz a 128MB (Totaal 256)
- Geforce2 GTS (Creative)
- Gewone witte flut koelprut.
- 3 Systeem fans.
- Aso kast.
Bios settings. (Special Award PowerUsers bios)
FSB = 106 Mhz
Multiplier = 10
vCore = 1.85
Vio = 3.45
Geheugen = FSB+33 Mhz (dus in totaal 139 Mhz)
Stabiel is hij pas na 1 uur warm lopen.
Als je de PC net aan zet nadat hij een nacht heeft uit gestaan kan hij wel eens vast lopen.
Maar daarom zet ik hem maar nooit meer uit, goed voor mijn
Verwijderd
Mijn CPU heeft GEEN kleurtjes!
Het is gewoon een metaal achtige core die nu lekker onder de witte troep zit (Termal flut pasta ofwel koelprut).
Ik denk eigenlijk niet dat die kleurtjes zo veel zeggen over de mogelijke prestaties van een Thunderbird.
Bij de Duron zou dat misschien anders kunnen zijn..
Verwijderd
Het is zuiver zo dat de Athlon met copper interconnects een andere kleur heeft dan de aluminium versie. De Copper interconnects versie zou iets koeler blijven.
Kleurtjes
Kleurtjes ong. hetzelfde verhaal.
Verwijderd
Het is gewoon het simpelst man ... ik ga niet iedere keer "Athlons met alu interconnects" typen !Op zaterdag 20 januari 2001 18:42 schreef Peltier het volgende:
Argh, kleurtjes. die kleuren boeien niet.
Het is zuiver zo dat de Athlon met copper interconnects een andere kleur heeft dan de aluminium versie. De Copper interconnects versie zou iets koeler blijven.
Kleurtjesmensen, niet zo oppervlakkig aub. we roepen toch ook niet: "Mijn pc is dood" Ook zo`n [ik weet niet wat, maar het voldoet het best aan deze beschrijving] antwoord. Voeding dood. Dat klinkt vrij newbie. Byzonder newbie zelfs.
Kleurtjes ong. hetzelfde verhaal.
Enige simpelheid is nooit weg.
DuronDude
Verwijderd
het is precies omgekeerd[b]
Ik denk eigenlijk niet dat die kleurtjes zo veel zeggen over de mogelijke prestaties van een Thunderbird.
ALLE Durons zijn hetzelfde, namelijk met alu interconnects, ONGEACHT hun kleur. Er zijn gewoon geen met koper.
Bij de TB ligt dat anders, die met koperen interconnects overklokken wel degelijk een stuk verder ... of waarom denk je dat alle TB's vanaf 1000 MHz met koper zijn?
De alu's zitten op hun max. rond 1000 MHz !
greetz
DuronDude
neuh hoor,Op zaterdag 20 januari 2001 18:19 schreef Tresco het volgende:
oohja.
Mijn CPU heeft GEEN kleurtjes!
Het is gewoon een metaal achtige core die nu lekker onder de witte troep zit (Termal flut pasta ofwel koelprut).
dit slaat natuurlijk echt helemaal nergens op. Echt weer zo'n newbie die denkt dat ie er iets vanaf weet.
Je tbird moet met die temperatuur nog makkelijk verder kunnen komen, het lullige is dat je daar je vcore voor omhoog moet pompen en die zit al bijna op ze max. Dus dat word solderen. 40graden stressed is niet extreem warm. Succes iig
Vraagje: worden al die nieuwe Tbirds allemaal van die 266Mhz CPU's? Of komt er ook gewoon straks een 1.6 of een 1.8 Ghz Tbird die ik op mijn KT7 kan drukken? Heb niet echt zin om WEER een nieuw mobo te moeten kopen etc.
Dus je zal toch dan ergens over moeten stappen op een nieuw moederbord, maar dat duurt nog ff
De Palomino is prima te gebruiken op een KT133a mobo. Volgens AMD zou dan alleen een BIOS-update nodig zijn om de herkenning van de processor juist te laten zijn.
http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=15221
Edit is de toevoeging van de link
Verwijderd