Toon posts:

Office 2000 en Outlook 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een ict-gerelateerd probleem bij een klant. We hebben daar een 2003 omgeving, maar Office is excl. Outlook nog wel 2000.

Het probleem is als volgt:

Als we daar een nieuwe gebruiker aanmaken, en het profiel word geladen en deze gebruiker start outlook op crasht hij direct(zie pics)
Afbeeldingslocatie: http://www.mokummaffia.nl/Outlook2003_a.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.mokummaffia.nl/Outlook2003_b.JPG

Via post -> nieuw profiel of nieuw outlook account aanmaken lukt niet. Via Outlook /S om de safe mode op te starten crasht hij ook direct.

Hebben jullie een idee? Ik hoor graag van jullie!

Greetzzz WesZ

ps. Als jullie meer info nodig hebben dan hoor ik het graag!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 12:01:
ps. Als jullie meer info nodig hebben dan hoor ik het graag!
Eigenlijk dien je alle info waarvan het ook maar enigszins relevant kan zijn al in je TS te verwerken he? Anders krijg je flarden informatie, waardoor mensen met reacties komen die misschien elders alweer weerlegd/uitgesloten zijn :) [/tip]

Hoe dan ook; Outlook en Office zijn nogal onderhevig aan versies, volgorde van installatie, soort van configuratie, etc.
Was bijvoorbeeld eerst Office 2000 geïnstalleerd inclusief outlook, waarna Outlook2003 er overheen is geïnstalleerd?
Is de configuratie daarmee automatisch meegenomen? De native .PST bestanden van 2000 en 2003 hebben een andere indeling; 2003 kan wel werken met 2000 bestanden, maar misschien is er iets aan de hand waardoor outlook denkt dat het toch om een 2003 bestand gaat terwijl het niet zo is. Heb je de .PST bestanden eerst handmatig geconverteerd? Werk je überhaupt met .PST bestanden, of draait het met een exchange server?

Zie je? Het is niet te doen zonder meer informatie een antwoord te geven in een bepaalde richting :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 12:14:
[...]

Eigenlijk dien je alle info waarvan het ook maar enigszins relevant kan zijn al in je TS te verwerken he? Anders krijg je flarden informatie, waardoor mensen met reacties komen die misschien elders alweer weerlegd/uitgesloten zijn :) [/tip]

Hoe dan ook; Outlook en Office zijn nogal onderhevig aan versies, volgorde van installatie, soort van configuratie, etc.
Was bijvoorbeeld eerst Office 2000 geïnstalleerd inclusief outlook, waarna Outlook2003 er overheen is geïnstalleerd?
Is de configuratie daarmee automatisch meegenomen? De native .PST bestanden van 2000 en 2003 hebben een andere indeling; 2003 kan wel werken met 2000 bestanden, maar misschien is er iets aan de hand waardoor outlook denkt dat het toch om een 2003 bestand gaat terwijl het niet zo is. Heb je de .PST bestanden eerst handmatig geconverteerd? Werk je überhaupt met .PST bestanden, of draait het met een exchange server?

Zie je? Het is niet te doen zonder meer informatie een antwoord te geven in een bepaalde richting :)
In eerste instantie bedankt voor je reactie's en zal je tips opvolgen ben nog maar een n44b hier op het forum...

Zoals ik al zei, als je info nodig heb hoor ik het wel. Nou ik ga netjes je vragen beantwoorden ;) :

We hebben de GPO zo ingesteld dat Office 2000 eerst word geinstalleerd en daarna automatisch Outlook 2003 er over heen gaat.

Is de configuratie daarmee automatisch meegenomen?
Ja, de configuratie's bij bestaande gebruikers werden automatisch meegenomen. Het gaat nu om nieuwe gebruikers;

De native .PST bestanden van 2000 en 2003 hebben een andere indeling; 2003 kan wel werken met 2000 bestanden, maar misschien is er iets aan de hand waardoor outlook denkt dat het toch om een 2003 bestand gaat terwijl het niet zo is. Heb je de .PST bestanden eerst handmatig geconverteerd? Werk je überhaupt met .PST bestanden, of draait het met een exchange server?
Het draait allemaal op een Exchange 2003 omgeving en het zijn nieuwe gebruikers dus ze hebben ook nog geen *.pst bestanden.

Als je nog meer informatie nodig heb :) hoor ik het wel......

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat versta je onder crashen. MS software heeft nogal eens de neiging om status "reageert niet..." te hebben, omdat de applicatie druk bezig is :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 15:47:
Wat versta je onder crashen. MS software heeft nogal eens de neiging om status "reageert niet..." te hebben, omdat de applicatie druk bezig is :)
Laat ik het zo zeggen , hij blijft iig een uur hangen op "reageert niet". Werkstation & Netwerk zijn niet zo traag dat het een uur moet duren ;)

Nee applicatie crasht(reageert niet) gewoon, lijkt toch wel alsof Outlook 2003 en Office 2000 elkaar steken :( al wilt MS dit niet bevestigen.

Verwijderd

Wij hebben een soortgelijk probleem gehad. En dit had te maken met het feit dat gebruikers nog .OST bestanden hadden van Outlook 2002/XP.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 16:35:
Wij hebben een soortgelijk probleem gehad. En dit had te maken met het feit dat gebruikers nog .OST bestanden hadden van Outlook 2002/XP.
Hmmm, maar het betreft hier "nieuwe gebruikers" en alleen bij nieuwe gebruikers. Dus deze melden zich voor het eerst aan op het domein.

Verwijderd

Is er een active directory en zijn de gebruikers en rechten daar goed toegekend? Heeft de gebruiker voldoende rechten lokaal dingen te wijzigen / schrijven die misschien nodig zijn voor het wegschrijven van de config?
Wordt outlook met caching gebruikt, die dus een .OST bijhoudt, en is misschien aangegeven dat deze .ost naar een locatie op het netwerk moet worden geschreven waarvoor rechten niet volledig aanwezig zijn?

Het zou echt helpen als je een volledig overzicht geeft van wat voor configuratie (netwerk), gebruikte software, welke stappen genomen zijn; Je hebt nu alleen mijn specifieke vragen beantwoord, maar die waren eigenlijk alleen bedoeld als voorbeeld van wat voor soort informatie van belang is :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 08:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 08:09:
Is er een active directory en zijn de gebruikers en rechten daar goed toegekend? Heeft de gebruiker voldoende rechten lokaal dingen te wijzigen / schrijven die misschien nodig zijn voor het wegschrijven van de config?
Wordt outlook met caching gebruikt, die dus een .OST bijhoudt, en is misschien aangegeven dat deze .ost naar een locatie op het netwerk moet worden geschreven waarvoor rechten niet volledig aanwezig zijn?

Het zou echt helpen als je een volledig overzicht geeft van wat voor configuratie (netwerk), gebruikte software, welke stappen genomen zijn; Je hebt nu alleen mijn specifieke vragen beantwoord, maar die waren eigenlijk alleen bedoeld als voorbeeld van wat voor soort informatie van belang is :)
Hmmmm .... heb je misschien een voorbeeld, van wat nodig qua informatie is om een probleem echt goed te troubleshooten, het netwerk is best groot alles zit erop en eraan... maar ga niet bij voorbaat het hele netwerk uitvouwen zeg maar :)

maar om opnieuw te antwoorden op je vragen:

Is er een active directory en zijn de gebruikers en rechten daar goed toegekend?
Er is inderdaad een AD, de rechten zijn goed toegekent, we hebben een user van kaal af opgebouwd, we hebben een user gekopieerd maar niets heeft geholpen.

Heeft de gebruiker voldoende rechten lokaal dingen te wijzigen / schrijven die misschien nodig zijn voor het wegschrijven van de config?
Gebruikersgroup is ingesteld als Local Admin, dus Full Control.

Nope....

:) sorry als ik niet meer genoeg info gegeven....

Iig nog bedankt !!!

Gr

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 16:53

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

heb je toevallig de GPO "MSN MEssenger blokkeren" aangezet?
Deze gaf bij ons altijd problemen.
Pagina: 1