Storage delen tussen Mac Mini en PC

Pagina: 1
Acties:

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:05
Op zowel mijn Mac als mijn PC begin ik het wat benauwd te krijgen. Ik wil er dus een 250Gb schijf bij gaan zetten. Deze schijf gaat dan deels dienen als storage voor mijn MP3s en deels huisvest hij een temporary download directory.

Idealiter is dit een schijf die direct locaal is aangesloten op beide computers via USB of FW, maar volgens mij is dat niet mogelijk voor een bedrag onder de 200 euro. Er zijn nu wel een aantal externe HDs met ethernet toegang op de markt, maar de snelheid daarvan laat zeer te wensen over.

Nu hoeft de snelheid naar beide computers misschien niet supersnel te zijn; naar de PC toe in elk geval wel omdat ik daarop download, dus die moet in elk geval via USB 2.0 of FW aangesloten worden. De Mini heeft echter alleen de MP3s nodig; alle andere data laat ik locaal staan. iTunes moet zo nu en dan dus even een MP3tje laden, dus daar is volgens mij geen hoge snelheid voor nodig.

Ik vraag me echter even af waarom ik überhaupt een NAS drive nodig heb; omdat mijn PC altijd aanstaat kan ik net zo goed een gewone externe drive aanschaffen en die delen met de Mac. Dat is goedkoper dan een schijf met ethernet en minder storingsgevoelig. Een extra interne schijf kan natuurlijk ook, da's nog sneller en goedkoper...

Zijn er mensen die storage delen tussen hun PC en Mac? Ik hoor graag ervaringen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Ik weet niet hoe snel jij downloadt, maar een via ethernet aangesloten disk moet toch zeker 100mbit aankunnen, zo niet gigabit.

Ik zou voor een interne disk gaan in 1 van de 2 machines en gewoon connecten via wlan/utp/whatever.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 23:52

Digistorm

ex-demo scener

Ik gebruik momenteel ook de storage van mijn pc op mijn iBook. Via ethernet, of als het echt snel moet via firewire-over-IP. Dat laatste gebruikt wel meer CPU, dus is voor videobewerking niet aan te raden... maar als je alleen mp3'tjes luistert op je Mac kan het prima via Ethernet. Ik heb zelf mijn mp3'tjes gewoon gedeeld via iTunes, niet eens een share voor aangemaakt. Hoef je ook niet moeilijk te doen met mounten enzo, want ze verschijnen automatisch in iTunes als ik thuiskom

Hier stond achterhaalde informatie…

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:05
chem schreef op woensdag 16 november 2005 @ 12:01:
Ik weet niet hoe snel jij downloadt, maar een via ethernet aangesloten disk moet toch zeker 100mbit aankunnen, zo niet gigabit.

Ik zou voor een interne disk gaan in 1 van de 2 machines en gewoon connecten via wlan/utp/whatever.
De NAS drives van Freecom, Maxtor en Iomega halen ander slechts enkele megabits, ook al zijn via een 10/100 lijntje aangesloten. Dat is ook het grote nadeel van dat soort drives.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-02 20:52

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Dr. Strangelove schreef op woensdag 16 november 2005 @ 11:43:
Zijn er mensen die storage delen tussen hun PC en Mac? Ik hoor graag ervaringen.
Mijn PC doet puur dienst als server (appletalk, samba, ftp, web, etc.) hier zit ook mijn 'media storage' schijf in die ik via AppleTalk (over ethernet) share met m'n Mac Mini die dienst doet als desktop. Werkt prima. De PC hangt ook tussen de internet verbinding en de Mac.

Deze computer staat wel 24/7 aan en doet ook verder niets anders dan een beetje de server uithangen.

[ Voor 9% gewijzigd door Aaargh! op 16-11-2005 13:43 ]

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
koop dan ff die externe schijf bij de mediamarkt, 250gb voor 125 euro

PSN: djmurcielago

Pagina: 1