AMD 386 DX/DXL 40MHz - 20MB 32-pins edo RAM - 100MB Conner en 160MB Conner Harddisks - OAK Otivga VGA 1MB
Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Remy, wat bedoel je? SIMM en DIMM tegelijk? of niet? 16/64? WTF?
AMD 386 DX/DXL 40MHz - 20MB 32-pins edo RAM - 100MB Conner en 160MB Conner Harddisks - OAK Otivga VGA 1MB
Heb het zelf ook weleens geprobeerd op een oud ASUS bord. Ging niet fijn.
Gewoon dimm gebruiken. Dimm past zich volgens mij gewoon aan aan het bord.
Dus als het bord niet hoger als 100 wil en je stopt er 133 in dan zal het gewoon op 100 draaien.
Correct me if i'm wrong...
Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.
Verwijderd
Dat zou anders vet instabiel worden..
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
moet ik maar 's proberen dan...
Verwijderd
Voor een tx-moederbord moet je (als ik mij nog goed herinner) Edo Dimms van 60 ns
hebben
Maat ja ik kan ook de plank verkeerd slaan , t'is al lang geleden dat ik daar nog iets mee gedaan heb
57 mb totaal..
1 keer dimm 32 mb pc100
2 keer 8 mb EDO ram
2 keer 4 mb EDO ram
Dat alles met en P233 @ 266! (75 fsb)
Werkte perfect!
Sorry, ik weet niet meer welk merk het mobo was
Dus het kan wel! (ik heb dan zeker heel veel geluk gehad)
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Ik heb ooit ook geprobeerd up te graden van simm naar dimm. Alleen van al mijn dimm reepjes herkende ie een kwart
Verwijderd
(Dan dus de andere DIMM-bank gebruiken, staat meestal wel in het manual). En soms moet je de timing van het geheugen in het bios aanpassen, omdat de auto-detect bij het gelijktijdig gebruiken van verschillende typen geheugen vaak niet goed werkt.
In principe kun je een 100 of 133MHz DIMM gewoon op 66MHz gebruiken, geen probleem. Let inderdaad wel op het VOLTAGE!
En vaak moet er in de bios e.e.a. anders ingesteld worden.
Meestal werkt het wel, heel soms is een DIMM toevallig niet compatible met een bepaald mobo (of omgekeerd?), maar da's een kwestie van proberen he.
Het handigst is het, als je gewoon even een DIMMetje van iemand leent om te testen. Zolang het voltage maar goed is en de DIMM ook inderdaad in het voetje past (de keepjes in de DIMM geven een bepaald type aan, en die moeten wel passen op de DIMM-socket!)