Toon posts:

Opgeblazen xfx 6800gt??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gisteren mijn computer een tijdje aan laten staan. Bij terugkomst allemaal strepen door mijn beeld in windows. Opnieuw opgestart en toen kwamen de grote problemen....

Ik kreeg gelijk allemaal vreemde dos-tekens in beeld, daarna plaatje van mijn asus moederbord ook met strepen. Computer start verder op, maar bij ieder dos-beeld rare tekens en niks leesbaar. Windows start nu alleen op in save mode, met strepen in beeld.

Mijn kaart was overgeclocked op ultra speed met nvsilencer. Temperaturen waren goed, in spellen geen artifacts (zelf nu een aantal urenspelen Cod2, fear, quake 4). Wel een voltage mod gedaan (1.6 ipv 1.5 V als ik mij niet vergis)

Heb mijn bios (mobo) al gereset, agp-slot schoongemaakt maar niks helpt.

Het vreemde is ook dat het in windows zelf gebeurd is. Er stond bovendien ook niks aan verder (programma's).

Ik heb zelf het idee dat mijn GPU de geest heeft gegeven. Vanavond het voltage nog iets naar beneden schroeven en eens kijken....

Heeft iemand dit al eens eerder gezien/meegemaakt. Misschien iemand die het heeft opgelost (zou een wonder zijn)

Alvast bedankt, Jeroen

(P.S. kaart was wel al 2 maanden oud *&^%#$%^%%*)

Verwijderd

Denk eerder dat je HD is gecrasht...

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:57
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 12:30:
Denk eerder dat je HD is gecrasht...
:? En een gecrashte HDD zorgt er tegenwoordig voor dat je in de POST al strepen over je beeld krijgt. :?

@TS: Of het aan je videokaart ligt (denk zelf van wel) kun je vrij simpel testen door er even een ander kaartje in te prikken als je die hebt.

Strepen door het beeld heb ik zelf ook gehad ja, problemen met het videokaart geheugen...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Ik denk idd dat je videokaart overleden is.. De 6800 series houden niet van volt mods.. :/ Zeker niet 1.6 volt! 8)7 Een 6800GT loopt standaard op 1.3 volt, en een 6800 Ultra op 1.4 volt.. (Er zijn wel een aantal 6800GT's die standaard op 1.4 volt lopen maar zelfs dan is 1.6 volt overkill!)

Verwijderd

Ik heb een soort gelijk iets ook eens meegmaakt na een stroom storing, bij het booten van de pc allemaal rare tekens.

Wat mij toen hielp was een bios flash van het mobo, mischien dat dit jou ook helpt.

Succes iig ermee !

Verwijderd

Topicstarter
Hd gecrasht? Maar dan zou ik toch geen vreemd beeld krijgen bij het opstarten voordat de bios geladen is?

Normaal als je opstart krijg je een scherm met gegevens van videokaart (xfx 6800gt 256mb met bios nummer) Dat zie ik nu zelfs niet meer. Alleen rare (dos) tekens enzo. Dan moet het toch al aan de videokaart liggen of niet?

Zelfs als ik in mijn bios ga, zie ik niks dan rare tekens. Kan echt niks lezen.

In ieder geval bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 12:35:
Ik denk idd dat je videokaart overleden is.. De 6800 series houden niet van volt mods.. :/ Zeker niet 1.6 volt! 8)7 Een 6800GT loopt standaard op 1.3 volt, en een 6800 Ultra op 1.4 volt.. (Er zijn wel een aantal 6800GT's die standaard op 1.4 volt lopen maar zelfs dan is 1.6 volt overkill!)
Ik weet niet meer precies op hoeveel volt die loopt, ik had hem in ieder geval met 0.1 volt verhoogd.

Het vreemde is ook dat ik al een maand ofzow met die volt-mod spellen speel. Altijd zonder artifacts en dergelijke. Temperatuur was ook altijd goed.

De problemen zijn gekomen toen ie 4 uur achter elkaar had aangestaan (idle). Zou het misschien gewoon een questie van tijd zijn geweest, was het vroeg of laat toch van gekomen (crashen).

In ieder geval bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 12:35:
Ik heb een soort gelijk iets ook eens meegmaakt na een stroom storing, bij het booten van de pc allemaal rare tekens.

Wat mij toen hielp was een bios flash van het mobo, mischien dat dit jou ook helpt.

Succes iig ermee !
Is misschien ook een mogelijkheid. Kon je toen nog wel in windows komen (save-mode)? Ik kom dus wel in windows alleen met allemaal strepen in beeld.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-08 10:45

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Als je even zoekt naar blind flashen moet je wel kunnen vinden hoedat je simpel met maar enkele handelingen (zonder dat je mee kan kijken op t scherm) met een flashdisk in de drive het bios van je vga kaart opn erin kan zetten. (gewoon een standaard gt bios met default voltage)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-07 21:22
Heb dit ook gehad, maar dat bleek aan mn molex connector te liggen die ik er kennelijk niet helemaal goed ingedaan had 8)7. Na wat rommelen in mn kast (je bent tweaker of je bent het niet he 8) ) kennelijk een stootje ertgen gegeven waardoor hij lichtelijk scheef zat. Schrok me kapot! :o Maar nagoed herinpluggen nooit meer wat gezien :D

Een gemolde BIOS kan idd ook (kan het Windows-boot probleem verklaren).

1.5 zou ik als echte max voor goede luchtkoeling houden, 1.6 kan wel, maar is voor waterkoeling weggelegd. Bedenk daarnaast dat die Silencer een mooi dingetje is, maar airflow over de voltregulators ed is er niet echt meer :/.
Hoewel er idd wel een fanloze 6800 ebstaat en ook met een Silencer vanuit de fabrikant, zou toch altijd airflow rondom de kaart houden.

[ Voor 40% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 16-11-2005 12:55 ]

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-08 17:17
het is je voeding denk ik. test het eens met een andere voeding voor de zekerheid.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 12:44:
[...]

Is misschien ook een mogelijkheid. Kon je toen nog wel in windows komen (save-mode)? Ik kom dus wel in windows alleen met allemaal strepen in beeld.
Als je nog een andere pc hebt, daar de flashdisk op maken en vervolgens even oefenen op die pc met intypen ;), en gaan met die disk :P

Verwijderd

Videokaart of geheugen, alletwee testen of even vervangen en je hebt de dader

• Milenko
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-01-2024
ik ga voor het geheugen van je video kaart.
zeker omdat je problemen hebt met die rare dos tekentjes. als je in je bios je hd's gewoon kan zien zonder dat daar rare tekens staan dan zal daar niet veel mis mee gaan.
zelf heb ik ook brak video geheugen gehad. zat er weliswaar al van het begin af aan in, ik dacht dat t door brakke drivers kwam. dus na n tijdje ff gemaild met een paar foto's van wat d'r in m'n beeldscherm kwam met m'n digitale cam. en er werd me meteen gevraagd op te sturen. kosteloos alles dus dat was wel lekker.
iig veel suc6 verder

Verwijderd

Topicstarter
-Sir_Killalot- schreef op woensdag 16 november 2005 @ 12:51:

1.5 zou ik als echte max voor goede luchtkoeling houden, 1.6 kan wel, maar is voor waterkoeling weggelegd. Bedenk daarnaast dat die Silencer een mooi dingetje is, maar airflow over de voltregulators ed is er niet echt meer :/.
Hoewel er idd wel een fanloze 6800 ebstaat en ook met een Silencer vanuit de fabrikant, zou toch altijd airflow rondom de kaart houden.
Die airflow over de voltregulators is inderdaad met een nv silencer verdwenen. En het mooie is dat mijn kast altijd open staat. Tot drie dagen geleden, toen dicht gedaan en nu dus opgeblazen.

Zou een goede verklaring zijn voor de crash.

Vanavond de kaart maar in mijn huisgenoot zijn kast hangen, dan weten we het gelijk zeker.....

Iemand btw nog een 6800gt kopen, zo goed als nieuw....... echt nooooit overgeclockt geweest;)

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-07 21:51
Offtopic: het gekke bij mijn pc (6800LE) is, dat deze standaard al op 1.5V staat in de bios en maximaal op 1.7 kan... ('AGP Voltage').

Of is dat wat anders? Zo ja, waar kan ik dan de ''echte voltages'' modden? _/-\o_

Better, Best, Bendtner

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-07 08:41
Dat is iets anders. dat i het voltage van de agp bus. Dat is du alleen voor de signalen van en naar je video kaart. Een 110 watt video kaart voeden met 1,5 volt is niet te doen. Voor een stroom van 80A is heel wat koper nodig.

Video kaarten worden gevod vanaf de 5 en 12 volt. in de kaart zelf wordt dat voltage omgezet naar het benodigde voltage.

Voor vragen over je LE kijk in het LE topic

[ Voor 7% gewijzigd door martijn_tje op 17-11-2005 08:40 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Door je videoplank te overclocken heb je heb natuurlijk wel extra belast. Na een tijdje geeft hij dan gewoon de geest. Helemaal als je het geheugen niet koelt, wat met een voltmod toch wel warm wordt.

Ik denk dat je inderdaad een nieuwe zal moeten kopen! :'(

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-08 08:49
Ik heb een jaar geleden ook een XFX 6800GT kunnen retourneren, zelfde probleem als jij hebt. Bij mij gebeurde het in-game, crash, reboot, zeer slecht beeld en later helemaal geen beeld meer.

Als vervanging heb ik toen een AOpen 6800GT gekocht. Deze is vier maand geleden er mee opgehouden. Na de vakantie de computer aangedaan, Windows laadde perfect tot de computer weer rebootte en er geen beeld meer was.

Als vervanging daarvoor is er een MSI 6800GT gekomen, die het tot nu toe nog heeft volgehouden. Alleen de VGA-aansluiting is onbruikbaar, de DVI-I aansluiting met VGA-converter geeft goed beeld. Aangezien ik geen zin had om weer een maand zonder GPU te zitten, neem ik die defecte VGA-aansluiting maar voor lief...

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

gezien de strepen door je beeld -> heb ik 2 weken geleden ook gehad -> geheugen videokaart naar zijn moer (door warmte hoogstwaarschijnlijk, mijn kaart zelf wordt niet echt warm, is niet eens ge-o/ct, maar mijn kast is ERG ERG warm 8)) Komt door prescottje o.a.:P
mijn kaart is iig RMA gegaan (nog net geen jaar oud)
offtopic: perfect systems weigert mee te werken overigens, heel gedoe allemaal, maar ik krijg ze wel klein :Y)
is overigens een R9800Pro, dus niet echt heel erg vergelijkbaar, maar t probleem wel

iets met foto's...

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-08 10:45

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 14:50:
Door je videoplank te overclocken heb je heb natuurlijk wel extra belast. Na een tijdje geeft hij dan gewoon de geest. Helemaal als je het geheugen niet koelt, wat met een voltmod toch wel warm wordt.

Ik denk dat je inderdaad een nieuwe zal moeten kopen! :'(
volgens mij verveelde je je, om een maand oud topic te kicken :+

[ Voor 75% gewijzigd door SAiN ONeZ op 16-12-2005 15:09 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Pagina: 1