[2003] Geen toegang tot map

Pagina: 1
Acties:

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-02 18:26
Ik heb gister zitten klooien met een freeware tooltje fsync.exe. En nu lijkt een map corrupt geworden te zijn. Alle acties die ik doe leveren een Access Denied op. Er zit geen spannende data ofzo in en wil hem eigenlijk gewoon verwijderen! Maar wat ik ook doe, ik kom er niet in.

Zelf Geprobeerd:
- met cacls.exe en tabblad Beveiliging(geavanceerd) rechten aan admin proberen te geven en owner te worden. Alle acties leven een Access denied op.
- schijfcontrole, geen fouten gevonden
- fouten logboek gechecked maar niets specataculairs

Nog niet geprobeerd:
- opnieuw opstarten, maar is voorlopig ook niet mogelijk, server staat in een productieomgeving kan er niet even uit!

Voor de duidelijkheid, ik heb dit alles geprobeerd als Adminstrator lokaal ingelogd op de server!

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-02 13:23

Phreak

KTM SuperDuke

Je kan de rechten eens resetten op die map.
Maar ik denk dat dat ook niet lukt, aangezien je ook geen owner kan worden.

In het tabblad beveiliging ga je naar Geavanceerd.
Vinkje zetten bij "Machtigingen voor alle onderliggende objecten opnieuw instellen en doorgeven van overneembare machtigingen inschakelen".
Dan krijg je een waarschuwing en dan reset hij de rechten op die map.

Als dat lukt, probeer nog eens ownership te nemen van die map en jezelf rechten geven.

Blyatifull

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

mja ga dan ook niet met een freeware tool klooien op een productie machine. Klooien doe je op test servers. Wat je kan proberen is explorer.exe killen en dan proberen te verwijderen. Maar ben bang dat je een reboot nodig hebt.

• borgdaville
NC_Phreak schreef op woensdag 16 november 2005 @ 12:59:
In het tabblad beveiliging ga je naar Geavanceerd.
Vinkje zetten bij "Machtigingen voor alle onderliggende objecten opnieuw instellen en doorgeven van overneembare machtigingen inschakelen".
Dan krijg je een waarschuwing en dan reset hij de rechten op die map.
had ik al geprobeerd
mja ga dan ook niet met een freeware tool klooien op een productie machine. Klooien doe je op test servers.
je hebt gelijk, maar ik was aan het klooien op een WS, met een backupscript. DIe corrupte map zit in een de homefolder van een testgebruiker. Maar je hebt zeker een punt!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk eens met fsmgmt.msc ofdat er geen locks/open files op die share meer zitten? :)

• borgdaville
elevator schreef op woensdag 16 november 2005 @ 20:56:
Kijk eens met fsmgmt.msc ofdat er geen locks/open files op die share meer zitten? :)
ook dit had ik al geprobeerd!

Ik heb nu maar tijdelijk een nieuwe homefolder met een andere naam gemaakt! Bij volgende herstart kijk ik wel weer eens verder!

Pagina: 1