[Firefox 1.5 RC2/Designmode] - Wat is er veranderd?

Pagina: 1
Acties:

• gvanh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-12-2023

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Hallo!

In de search kon ik nog geen topics hierover vinden, vandaar dat ik er maar even eentje open. Schijnbaar is er in Firefox 1.5 iets veranderd in de manier waarop wordt omgegaan met de HTML editor (midas), mijn bestaande (zelf geschreven) html editor werkt namelijk niet meer.

Mijn vraag is eigenlijk of iemand een document/handleiding heeft kunnen vinden met wat er precies is veranderd en hoe bestaande systemen kunnen worden omgezet. Ik heb het niet kunnen vinden.

• gvanh

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Ja, gelezen ... maar daarover kom ik niets tegen over de wijzigingen in de Designmode boel. Momenteel heb ik het grootste deel van het verhaal draaiend, alleen de implementatie van Stylesheets in de editor werkt niet ... ik kan niet goed de vinger leggen op waar het probleem zou moeten zitten. Het lijkt alsof de verwijzing naar de stylesheets volledig genegeerd wordt.

Wellicht kan ik de vraag beter formuleren tot: "Wat is de aangewezen manier om externe stylesheets te implementeren in de Mozilla/Firefox Richtext/HTML editor midas".

[ Voor 19% gewijzigd door gvanh op 16-11-2005 12:17 ]

• CyeZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09-2025

CyeZ

Vroem vroem!!!

Kijk eens naar de capitalizatie van je tags? Firefox 1.5 heeft volgens mij problemen met niet-lowercase tags voor stylesheets.

[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet

• gvanh

gvanh

Webdeveloper

Topicstarter
Net ben ik weer een stapje verder gekomen ... de styles worden WEL ingeladen in de editor, en via de "<doc>.styleSheets.cssRules array kan ik ze gewoon opvragen ... alleen worden de tags die in de stylesheets zijn gedefinieerd (dus bijvoorbeeld de definitie voor de BODY tag, of de TABLE tag) niet meer automatisch toegepast.

Ik zal even proberen om die definities ook lowercase te zetten ... kijken of dat helpt.

EDIT:
@CyeZ
Je had helemaal gelijkt! Ik heb nu in de externe stylesheet alle tag-identifiers (heten die zo?) naar lowercase gezet ... en nu gaat het wel goed!

[ Voor 18% gewijzigd door gvanh op 16-11-2005 13:07 ]