Toon posts:

Kan ik video encoden met mn videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi! Eerst even mijn specs vertellen

AMD 2800+
1 GB ram
Radeon AX800XT PE
Pinnacle PC TV PRO

Dus..

Ik ben dus van plan om enkele vakantievideo's op te nemen met mn tv kaart, en er dan een dvdtje van maken.
Nu heb ik alleen een tv kaart zonder hardware encoder (te duur enzo) dus ik moest het maar met deze doen.
Geen probleem, maar met opnemen (van bijvoorbeeld tv ofzo) merk ik toch dat mn pc te veel moeite heeft om het beeld te encoden, en dat leid dus tot framedrops en storingen in beeld :{

Ik dacht eens gelezen te hebben dat je je GPU hier ook voor kan laten werken.
Kan dat?> en zoja, welk programma heb ik dan nodig!?

Alvast bedankt!! :)

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 18:00
Ik weet alvast niet of je GPU deze taak ook op zich kan nemen?
Doch je specs lijken me toch al voldoende om tv op te nemen zonder enige storingen (framedrops)
Ik heb AMD XP2600+ met 1.5Gb & Radeon9800Pro & Pinnacle Pctv110i, dit is dus iets minder dan de jouwe, doch mijn opnames lopen als een trein. (Maar ik gebruik niet de software van Pinnacle!) Ik gebruik WinDVR, de beste Tv-tool in m'n ogen, maar dat is nu effe off-topic.

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Verwijderd

Topicstarter
Oja, hier had ik dan van ja.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~roghair/fok/ati.JPG
Modbreak:Deze layoutverneukende pic heb ik even voor je geresized. Doe dat aub voortaan zelf, max 600p breed en niet te groot....

Wat betekend die ATI video capture dan :? voor zover ik weet zit er geen line-in op mn videokaart

[ Voor 35% gewijzigd door dion_b op 18-11-2005 16:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Schop :)

Ben er nog steeds niet achter.. ;( Wat is die Ati Rage capture ?

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hmm, ik vraag me af waarom je rechtstreeks wilt encoderen vanaf je video-in? Je kunt ook gewoon het bronmateriaal in een ongecomprimeerd (of iig: minder gecomprimeerd) formaat opnemen, hierna bijvoorbeeld nog editten en dan comprimeren/omzetten naar DVD (MPEG). Dit laatste proces is geheel GPU-onafhankelijk en maakt alleen gebruik van je CPU. Dus des te sneller de CPU, des te sneller het encoderen.

Edit:

Op deze afbeelding van jouw videokaart zit wel een composite ingang, wat de optie 'Ati capure' ook verklaard.

[ Voor 20% gewijzigd door LoneGunman op 04-03-2006 12:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk, dr is een video ingang ja :) Bedankt.!
Pagina: 1