Zoals ik al zij komt mijn
N70 ook binnen een aantal dagen binnen. kan nie wachte......
Dit is mijn eerste smartphone hiervoor had ik een
nokia 6510. Voor mij gaat er dus een wereld open aan mogenlijkheden, dat betekend dat ik daar ook gebruik van wil maken. Na een dag of 3 het internet afgezocht te hebben,
Nokia plat heb gemailed en het Symbian forum geteroriseerd weet ik nu wel wat de mogenlijkheden zijn.
Ik concludeer nu het volgende.
-
Nokia is een GSM fabrikant
- Symbian heeft een core geschreven doelend op mobiele apparatuur
- S60 is een GUI (Graphical User Interface) op Sysmbian
- Symbian bepaald wat de eigenschappen van S60 zijn
-
Nokia koopt de S60 software, maakt een telefoon die aan de eisen van Symbia voldoen.
Nokia heeft dus geen zeggenschap (of weinig) in wat de mogenlijke specificaties van hun GSM's zijn. Of voegd
nokia een nieuw element aan hun GSM toe en past Symbian hun software daar op aan ????
even over Symbian
de S60 software heeft een aantal Features die ik nog niet terug heb zien komen op het internet. Dus waarvan ik niet weet of die terug te vinden zijn op de
N70.
Ik had gehoopt dat ik jullie ervaring daarvoor mocht gebruiken.
1. Multiple E-mail clients.
2. FOTA - Firmware Upgrade Over The Air (spreekt voorzich)
3. PoC - Push tot talk over Cellular (Walki Talki zonder afstand limiet) (zo ja, kost dit belminuten?)
4. Flash Lite player (Macromedia Flash player - Lite versie)
5. Kun je helemaal niks op WIFI (802.11b) Aangezien er geen wifi kaart in zit

(echt jmr)
6. Als je in de brouwser een pagina inzoomed, Download je dan dat stuk opniew of zoomed de telefoon lokaal in?
7. Weet iemand hoeveel ruimte de vodafoon software inneemd? er worden namenlijk een heleboel pagina's, links en contents lokaal op de Telefoon opgeslagen.
8. Voor de GPRS'ers hier. Werkt EDGE een beetje naar behoren of kan ik dit beter vergeten.
9. Volgen Symbian kun je de telefoon als MassStorrage device gebruiken. volgens mij niet (zonder drivers, tools ed.)
10. Symbian zegt Bluetooth V1.1
Nokia en menig forum's zegt V2 ?????
Tip voor iedereen zoek niet alleen op
N70 op het internet maar verdiep je ook een in Symbian S60. We moeten niet vergeten dat dit een operatingsystem net als op een PC is. Je koopt hardware en instaleerd dan "Windows" om het te gebruiken.
Nokia heeft er alleen voor gekozen om Symbian direct mee te leveren. uiteraard worden er wel wat aanpasingen aan gedaan zodat deze op het desgewenste model werkt. Je mobiele OS is dus stiekem belangrijker als je Mobiel. Je mobiel kun je niks meer aan veranderen. Maar je software wel !!.
Kijk ook een op het
nokia forum
www.forum.nokia.com en zoek "Theme Studio" een leuk programa voor je theme's Ik heb al ware kuntwerkjes voorbij zien komen, en stiekem geeft een juiste skin veel elegance aan je telefoon