Toon posts:

[DEBIAN]Thunderbird crashed bij openen mail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet dit topic hier maar even neer omdat me dit Debian gerelateerd lijkt.

Ik heb al enige tijd (lees maand of wat) last van het feit dat Thunderbird crashed wanneer ik bepaalde mails wil openen/lezen op mijn Sarge systeem. Volgens mij is het eigenlijk alleen wanneer er een attachment aanvast zit, maar zeker weten doeik het niet omdat ik soms op berichten zoek en dan niet kan zien of ze een attachment hebben.

Ik ben op google maar eens gaan zoeken en kwam daar tegen dat het aan de Chrome-map in de user-profile-dir zou moeten liggen, renamen en het zou opgelost (kunnen) zijn.

Helaas, geen optie. Maar zoals ik daar op google zoek lijk ik wel de enige eigenlijk. Ik draai KDE 3.4.1 maar dit lijkt me niet echt het probleem, werkt verder prima.

Kbear heeft ook zo'n probleem (gehad). Dat bleek ik Kbear te zitten en was een bug-trace voor aangemaakt dus was opgelost. Lijkt me in dit Thunderbird geval geen bug, ik lees er te weinig over namelijk.

Iemand dezelfde ervaring ?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:29
Nee, thunderbird is bij mij eigenlijk nog nooit gecrashed.

Welke versie hebben we het over sowieso?

Verwijderd

Topicstarter
Vergeten te vermelden: 1.0.2

edit:

Tijd voor een update lijkt me... Maar dan zit ik half weer aan testing... wat voorheen zelfs op webserver goed draaide ;)

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 10:04 ]

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
Volgens mij is 1.07 toch de laatste stable.

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:38

WHiZZi

Museumdirecteurtje

updaten lijkt mij sowieso een goed plan :o

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Topicstarter
Package: mozilla-thunderbird (1.0.2-2.sarge1.0.7) [security] => stable

Package: mozilla-thunderbird (1.0.7-3) => testing

Verwijderd

Topicstarter
WHiZZi schreef op woensdag 16 november 2005 @ 10:06:
updaten lijkt mij sowieso een goed plan :o
Doe ik vaak hoor :)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

installeer nou maar gewoon ff de testing versie :)

apt-get -t testing install thunderbird

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
DeMoN schreef op woensdag 16 november 2005 @ 10:15:
installeer nou maar gewoon ff de testing versie :)

apt-get -t testing install thunderbird
Ik hou van je, ga ik doen :>

edit:

Vind je eigenlijk dat je toch weer helemaal testing kunt gaan draaien ? Ik vond het altijd perfect, lekker up-to-date en zelfs webservers zo wel eens in productie gezet.

Ben destijds na de release maar overgegaan... was zo simpel namelijk als je al testing draaide.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 10:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Update gedaan, zelfde probleem nog steeds ;(

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:29
Tja, dat verbaast me niet echt (waarom denkt iedereen dat een update iets zou helpen :? ).

Levert Debian gewoon de compleet standaard Thunderbird-release code of worden er dingen aan gewijzigd? Kun je de source geven van een mailtje dat Thunderbird laat crashen? Heb je extensies geinstalleerd? Zo ja, gebeurt dit ook als je Thunderbird in safe-mode start? ('thunderbird -no-extensions' als ik het goed heb)

Verwijderd

Topicstarter
Wilke schreef op woensdag 16 november 2005 @ 10:33:
Tja, dat verbaast me niet echt (waarom denkt iedereen dat een update iets zou helpen :? ).

Levert Debian gewoon de compleet standaard Thunderbird-release code of worden er dingen aan gewijzigd? Kun je de source geven van een mailtje dat Thunderbird laat crashen? Heb je extensies geinstalleerd? Zo ja, gebeurt dit ook als je Thunderbird in safe-mode start? ('thunderbird -no-extensions' als ik het goed heb)
Een update wilde voorheen nog wel eens wta fixen bij Debian. Wordt downgraden dan maar desnoods.

Ik zal even een testmail moeten maken, zijn nogal confidential :9 De enige extentie is "Nederlands Taalpakket"

Overigens, ik denk dat ik hier even een ander topic voor moet maken, maar als ik in wil loggen als ik het systeem opstart blijft hij KDE hangen bij het Rand-apparatuur-verhaal. Hierna gaat hij terug naar het inlogscherm, log ik in als root, gaat perfect, log weer uit en log weer in als mezelf (user). Strange.....

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier nog even mee aan de gang gegaan zojuist. Het blijkt toch een niet veel voorkomend probleem te zijn denk ik omdat ik er weinig over vinden kan. Wellicht dat het komt omdat ik KDE 3.4.1 draai ?

Er zijn al verschilleden updates voor KDE 3.4.x, de mirrot van alioth heeft alleen geen Packages.gz meer, en Tiscali ook niet :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef het op voor vandaag... nieuwe installatie vanuit stable en nog steeds hetzelfde... :(

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-02 15:31

killercow

eth0

ik denk dat het mailtje een goede candidaat voor een bug is, hopelijk kunt je de problematische string een beetje isoleren en kun je deze naar mozilla sturen. (of eerst hier posten zodat wij ook kunnen testen)

Als KDE ergens blijft hangen zou je altijd je ~/.kde dir even kunnen moven, dan maakt kde een nieuwe dir aan en zou alles weer goed moeten werken. Settings kun je daarna langzaam aan weer terug cp'en vanuit je ~/.kdebackup naar je nieuwe ~/.kde

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Topicstarter
killercow schreef op maandag 21 november 2005 @ 19:08:
ik denk dat het mailtje een goede candidaat voor een bug is, hopelijk kunt je de problematische string een beetje isoleren en kun je deze naar mozilla sturen. (of eerst hier posten zodat wij ook kunnen testen)
Goed dat je het zegt, ik heb hier namelijk al een maand of 4 last van :X Aanezien mijn HD overleden is, of eigenlijk stervende ga ik morgen eerst even een 60GB 7200RPM erin knallen. Ik denk dat dit met een ghost-image wel te regelen valt zonder problemen. Nu twijfelde ik alenige tijd aan de Harddisk omdat ik tijdens het inloggen van KDE eerst als root in moest loggen en daarna als user... anders bleef hij bij de user op de "apparaten" hangen.

Het mail-verhaal was hiervoor eigenlijk ook al.

Moet de bug niet naar de Debian-bug-list ? Lijkt me wellicht ook verstandig.
Als KDE ergens blijft hangen zou je altijd je ~/.kde dir even kunnen moven, dan maakt kde een nieuwe dir aan en zou alles weer goed moeten werken. Settings kun je daarna langzaam aan weer terug cp'en vanuit je ~/.kdebackup naar je nieuwe ~/.kde
Mh... zal ik ook eens bekijken.
Pagina: 1