[WinXP] Autocad bestanden afdrukken zonder ze te openen

Pagina: 1
Acties:

• Randeazy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-08 07:31
Ik heb een klant en die vroeg mij of dat het mogelijk was om autocad .dwg bestanden af te drukken vanuit windows zonder dat hij autocad hoeft te openen. Net als een word document met de rechtermuisknop afdrukken.

Iemand ideen, suggesties of iets dergelijks...alvast bedankt

• Bellevue
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-12-2025
Technisch gezien worden ook in WORD die bestanden geopend...
[/mieren modus]

Vroegâh, in de tijd van Autocad2000, zat er een "Batch plot utility" meegeleverd.
Hierin kon je je lijst tekeningen ook wegzetten, en dan 's avonds laten uitvoeren.
Volgende ochtend lag er dan een keurige stapel (ahum) op/naast/onder/voor de printer...
Nadeel van het dingetje was wel dat je moest zorgen dat alle tekeningen keurig binnen het kader zat, en niet een lullig streepje buiten de EXTENDS.

Kweetniet of het in de nieuwere versies van tegenwoordig nog zit...

Laatst wel in de 2005 versie een printje geprobeerd te draaien, maar ze hadden het hele print-menu omgegooid - kon geen ene instelling meer vinden.
Iemand die weet hoe dat zit tegenwoordig?

De jacht is mooier dan de vangst!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Helemaal zonder programma te openen zal het niet gaan. Wel zijn er tal van AutoCAD viewers die ook kunnen printen. Dan open je dus een kleinere applicatie om de files te printen. Er zijn erg veel te vinden op Google: [google=autocad viewer print] :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

als de printer een hard disk bevat kun je dan het bestand er niet heen sleepen
er staat me bij dat dit mogelijk was weet niet zekker
maar ik weet ook niet of deze dan wel de file kan leezen omdat autocat geen standaard file is.