Letters onscherp en "kapot"

Pagina: 1
Acties:

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:50
Hej,

Ik heb een 6600GT met een Philips 170S tft monitor. Voorheen had ik een 15" tft die totaal probleemloos draaide.

Nu de 17" aangesloten, de drivers geinstalleerd en ingesteld op 1280x1024@75hz.
Alle games enz. draaien als een trein, niks geen last. Alleen: letters in menu's, tot en met de letters van Start (uit Start menu) zijn verminkt en onscherp. Je kunt de monitor zelf de phase en de clock in laten stellen en dat helpt soms een heel klein beetje, maar het blijft naadje.

Ook als ik nu b.v. een document of mailtje open, wordt er eerst heel langzaam de letters op het scherm opgebouwd en dan in één keer is het poef, en staat alle tekst er.

Het lijkt wel, of er fonts verminkt zijn? Of opnieuw telkens ingeladen worden? Ik begrijp er niets van; iemand die dit bekend voorkomt??

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als er iets met fonts oid aan de hand zou zijn, dan is een screenshot wel ff gewenst, kunnen wij het ook zien ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-06 21:59
Onscherp zou te maken kunnen hebben met de horizontale of vertikale convergentie van je monitor.

Maar als ik je probleem lees over letteropbouw bij documenten, dan denk ik toch een een softwareprobleem...

Wat zegt dxdiag ? ( start --> run -->dxdiag.exe )
Heb je bijvoorbeeld al eens andere drivers geprobeerd, eventueel omega drivers ?
( die vind je op www.guru3d.com )

[ Voor 4% gewijzigd door MPAnnihilator op 16-11-2005 09:11 ]

Mijn Specs

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-06 07:22
kijk eens naar de native resolutie van je tft ? als die niet dezelfde is als de resolutie waar jij op werkt kan het daar aan liggen

Out of the box? What box? There is no box.

• GurbY{nl}
limoentje schreef op woensdag 16 november 2005 @ 09:07:
Als er iets met fonts oid aan de hand zou zijn, dan is een screenshot wel ff gewenst, kunnen wij het ook zien ;)
Ja; zal ik evt. vanavond wel plaatsen, zit nu nl. op mijn werk...

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:01
volgens mij was 60hz voor tft aanbevolen
als het goed is maakt het niet uit maar het kan anders zijn...

Even niets...

Verwijderd

Als je monitor een DVI aansluiting heeft, zet hem daar eens op. Dit levert een grote verbetering op bij hogere resoluties.
Zet event. Cleartype/Font Smoothing aan/uit.

• GurbY{nl}
Heb voor de zoveelste keer de drivers gewist en Plug en Play monitor geinstalleerd en het lijkt nu over. Het gekke is: op mijn werk heb ik dezelfde monitor; met bedrijfspc. Totaal geen probleem, maar op de 6600GT lijkt wel alsof ie minder is. Heb em nu weer op 60hz draaien.
Lijkt dus op een driver probleem...
Allen dank uiteraard!!
Pagina: 1