Toon posts:

afgrijselijke software gezocht (windows look op OSX)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op het werk stiekum Mac Mini's aan het introduceren >:) , alleen snappen sommige gebruikers het niet als bijv het sluiten icoontje opeens rechts staat, en missen ze de startknop.

om niet terug te moeten naar Windows :r zoek ik programma's om OSX zoveel mogelijk weer op windows te laten lijken (welke ik dan vervolgens langzaam weer verwijder)

ik zoek software voor de volgende taken:

- Close/Minimize knoppen naar rechts verplaatsen (of iets om de knoppen vierkant te maken met XP look) Deze is lastig googlen daar ik niet weet hoe die knoppen officieel genoemd worden

- een start knop programma. Ik heb verschillende Launchers geprobeerd, maar het mooiste lijkt nog een map (Applications) naar het dock te slepen, alleen staat hij dan rechts, en moet je de muisknop ingedrukt houden om hem te openen.

- dock links uitlijnen en 100% breed maken met start knop geheel links (deze is niet zo belangrijk)

- geminimaliseerde programma's gaan al maar het dock, dus dat werkt al zeer aardig

ik heb verschillende skin programma's geprobeerd (ShapeShifter lijkt nog de beste) maar kom er toch nog niet helemaal uit om het zo te maken dat Windows gebruikers het snappen.
Als iemand hier ervaring heeft met zo'n programmas meld het even.

ps. wel geinig dat er een hele meute programmas zijn om Windows op OSX te laten lijken, en (voor zover ik gevonden heb) geen om OSX weer op windows te laten lijken.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Het verplaatsen van de dingetjes die jij opnoemt is iets waar je binnen 5 minuten aan kunt wennen. De algehele 'feel' van het OS wordt niet veranderd, en dat is wat je gebruikers willen.

[ Voor 31% gewijzigd door Oxi op 16-11-2005 09:03 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Je zoekt dan toch geweldige software? Anders kan ik je namelijk niet helpen.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

Verandering is eng, dat is wel een beetje oud nieuws.

Je kan wel proberen OS a op OS b te laten lijken, maar dat levert alleen maar meer en meer problemen op; het ene OS heeft gewoon een hele andere werking dan het andere. Hoe wil je het full-screen probleem oplossen? Of het feit dat elk programma de menubalk niet aan het venster maar bovenaan heeft?

Je gaat alleen maar *meer* problemen veroorzaken; je kan beter mensen leren werken met OS X, wat veelal betekent dat men minder moet nadenken en meer moet doen.

Ik heb de onzin-reacties verwijderd.

[ Voor 5% gewijzigd door chem op 16-11-2005 09:48 ]

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

In plaats van allemaal kunstgrepen toe te passen, lijkt het me handig om gebruikers een workshop van een uurtje te geven met een leuke presentatie van de basisbeginselen van Mac OS.
Dus: openen en afsluiten van programma's, zoeken van bestanden, werking van Finder, dock en menubalk.
Dat zijn dingen die gebruikers echt wel snappen als je het een keer hebt voorgedaan.
Het is natuurlijk even wennen, maar in de praktijk blijkt dat mensen daar over het algemeen vrij snel aan wennen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
chem schreef op woensdag 16 november 2005 @ 09:48:
Ik heb de onzin-reacties verwijderd.
Op zich was mijn reactie niet eens zo gek, toch? De TS zegt "stiekem" (ik lees: geleidelijk) Mac Mini's te introduceren. Hij heeft er voor gekozen te proberen de look and feel geleidelijk over te schakelen van Windows naar OSX. Hij zegt zelf dat er weinig software is om OSX op windows te laten lijken en veel om windows op OSX te laten lijken. Dan ligt het toch meer voor de hand om eerst windows look and feel aan te passen aan OSX voordat je daadwerkelijk OSX gaat gebruiken, ipv OSX te introduceren en te proberen aan te passen aan windows look and feel (wat blijkbaar moeilijk is)?

Maar goed, ik denk dat een workshopje inderdaad nuttiger is en een boel werk bespaard.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
alle andere Mac's draaien bij 'power' users als thin clients die voornamelijk Citrix (Windows) draaien.

de Mini waar ik deze tooltjes op wil zetten is de presentatie-ruimte Mac, waar alleen Managers en externe gebruikers komen (helaas is een cursus dan niet handig)

gelukkig gaan ze bijna alleen Powerpoint en Excell gebruiken, dus veel lijkt al o pde Windows Versie.

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-02 22:03
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 10:13:
alle andere Mac's draaien bij 'power' users als thin clients die voornamelijk Citrix (Windows) draaien.

de Mini waar ik deze tooltjes op wil zetten is de presentatie-ruimte Mac, waar alleen Managers en externe gebruikers komen (helaas is een cursus dan niet handig)

gelukkig gaan ze bijna alleen Powerpoint en Excell gebruiken, dus veel lijkt al o pde Windows Versie.
Kan je dan niet beter overwegen of het wel raadzaam is om jou persoonlijke mening "ik wil Mac" door te voeren binnen het bedrijf? Je investeert tijd, mogelijk trainingen, licenties van conversieapplicaties etc voor iets dat je waarschijnlijk al als een bestaande windows-based oplossing hebt.

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:18
Da's wel een goede eigenlijk: _waarom_ ben je begonnen om OS X in te voeren als vervanger van Windows? Was er een gedegen reden behalve een persoonlijke voorkeur? :9

[ Voor 4% gewijzigd door Liegebeest op 16-11-2005 13:52 ]

Liege, liege, liegebeest!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 10:13:

Waarom ga je nou dure Mac's gebruiken als een thin client? Het mooie van een thin client is nou net, dat er nauwelijks electronica in zo'n kastje zit en dat ze daardoor minder storingsgevoelig en een stuk goedkoper zijn in vergelijking met fat clients.

Een thin client kost je inclusief een simpel TFT-schermpje ongeveer 600 euro, dat is dan inclusief je Windows CE licentie (daar zit een ICA-client, RDP-client en terminalemulator bij). Wil je een thin client met Linux embedded, dan ben je nog een paar tientjes goedkoper uit, voor een thin client met Windows XP embedded ben je ongeveer 100 euro meer kwijt.

Is het voor zo'n presentatie-Mac (kan me in sommige gevallen wel voorstellen dat je in zo'n ruimte graag een Mac neer zou zetten) niet handiger om geen aanpassingen te maken, maar netjes uitgewerkte procedures c.q. handleidingen te maken die je gebruikers stap voor stap (al dan niet met screenshots) door de meest voorkomende handelingen loodsen?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:50

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ik kan me een layout template herinneren welke de looks van Windows XP op mac vrijwel geheel copieerde:
kijk eens op http://www.resexcellence.com/
specifiek Appearance themes: http://www.resexcellence.com/themes/ (de site lijkt nu down te zijn)

Maar ik denk dat het eerder enorm storend kan zijn ... omdat die gebruikers enkel meer ergernis zullen ondervinden zodra ze merken 'het is nét iets anders dan een windows-OS' ...
Als dat niet gebeurt bij de venster-knopjes, startmenu ... dan wel als ze een bestand moeten zoeken, of op een ander moment, als mac:excel net wat anders werkt ...

Het is een grote 'Usability'-zonde om de werking van een machine te 'verstoppen' en hem te vermommen als iets anders, iets welke het niet is ..
alsof je je stuur in je auto naar de rechterkant verplaatst, zodat je auto beter op de engelse snelweg kan rijden (maar je pedalen laat zitten) ... of een iRiver met Tipp-ex wit kladderen en beweren 'dat het een iPod is'

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Misschien kun je gebruik maken van wat Automater-acties voor veelgebruikte handelingen??
Pagina: 1