Toon posts:

tv dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Ik was net bezig mijn hoekje in te richten. pc, consoles, tv heerlijk.
nu had ik nog een hele oude tv staan (mono philips die denk ik een maandje of 2 niet meer aan heeft gestaan.

-stekker van de tv erin naast de stekkerbox van mijn pc (die aanstond).
ik eens kijken of hij nog beeld gaf. en jahoor daar was nederland3 via de antenne:)
alleen toen opeens (ik dacht dat ik ook een geluid bij mn pc hoorde) vloog alles eruit.
verder geen gekke geuren geroken of rook gezien. hij geeft gewoon geen response meer. Geen lampjes niks. Ik voel de beeldbuis ook niet laden (weet niet hoe je dat noemt maar je kent het wel).
wat ik wel hoor is een soort zoemend geluid wat begint als ik de tv aanzet en rustig wegdempt als ik hem weer uitzet.

Ik heb geen idee hoe dit nou opeens kan gebeuren en waar het aan zou kunnen liggen.

Iemand een idee?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Voor 99 euro heb je een splinternieuw stereo TV. Ik zou me niet eens afvragen waarom dat antieke ding de geest heeft gegeven :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
ik denk dat je je beeldbuis/tranformator hebt opgeblazen mischien door stof???
of iets anders
schroef hem is open ruik overal effe aan en probeer anders is een magneet naast je tv te houden wil nog wel is werken en anders helaas nieuwe tv kopen

1337

Verwijderd

Topicstarter
nah ik heb net even met een magneet zitten spelen, maar geen resultaat.

ik ga hem nu niet openschroeven. eerst maar eens slapen. hoe gevaarlijk is het eigenlijk om een tv open te schroeven en waar moet ik dan op letten?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 02:17:
ik ga hem nu niet openschroeven. eerst maar eens slapen. hoe gevaarlijk is het eigenlijk om een tv open te schroeven en waar moet ik dan op letten?
Raak geen onderdelen aan die op de print achteraan de beeldbuis zitten of onderdelen die daar direct mee verbonden zijn. Je kunt de beeldbuis ontladen door de hoogspanning te kortsluiten, eventueel met een laagohmige vermogensweerstand.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
hmm klinkt allemaal erg link.

ben technisch niet zo's toppertje. Ik denk als het nou aan een zekering zou kunnen liggen ofzo. geen probleem, maar hier moet dus echt iets goed mis zijn?

Verwijderd

ZOU maar GOED UITKIJKEN, staat hoogspanning op bepaalde delen, levensgevaarlijk kan dat zijn..

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 04:14:
ZOU maar GOED UITKIJKEN, staat hoogspanning op bepaalde delen, levensgevaarlijk kan dat zijn..
Zo'n TV is altijd nog goedkoper dan een begravenis :Y) :z

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:14

job

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 04:58:
[...]

Zo'n TV is altijd nog goedkoper dan een begravenis :Y) :z
Een standaard begrafenis kost (las ik laatst) 3600 euro.
Kan je een leuke tv voor kopen.

Maar gewoon dat ding links laten liggen, en aan laten sleutelen door iemand die er verstand van heeft.

Verwijderd

Ik weet wel iemand die de beeldbuis wellicht wil hebben... die hebben die rare TV die bij RUR stond namelijk ook gemaakt.

Verwijderd

TV's zijn niet dingen waar je graag zelf even aan gaat knutselen. Ik zou het gewoon laten zoals het is en sparen voor een nieuwe of 2e hands TV.

In elk geval ga je hier geen uitleg krijgen hoe je die TV kunt maken, te gevaarlijk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.