Toon posts:

[PHP] $_SERVER["REQUEST_URI"] blijft leeg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In poweradmin (grafische PHP interface voor powerdns) zit een PHP query die blijkbaar niet werkt op mijn webserver.

Deze query is: $_SERVER["REQUEST_URI"]
Ik krijg geen error echter de waarde is nul.
voorbeeld:
PHP versie: 4.3.1
bestandsnaam: delete_record.php
code:
1
<INPUT TYPE="button" CLASS="button" OnClick="location.href='<?= $_SERVER["REQUEST_URI"] ?>&confirm=1'" VALUE="Yes"> <INPUT TYPE="button" CLASS="button" OnClick="location.href='<?= $_SERVER["REQUEST_URI"] ?>&confirm=0'" VALUE="No">

resultaat is dat het script de pagina kan vinden, in de adres balk staat het dan het volgende adres:
http://www.domeinnaam.nl/&confirm=1
Dit zou moeten zijn:
http://www.domeinnaam.nl/delete_record.php&confirm=1

De fout zit niet in het script zelf, dit script heb ik op een andere webserver geprobeert en daar werkt het normaal Nu dacht ik dat dit commando gewoon eend standaard PHP commando is, maar blijkbaar is dit niet zo of kun je dat apart aan/uit zetten in de php.ini file?
Op www.php.net staat dit commando ook gewoon erbij en er staat niets aparts vermeld, dus ik vraag me af hoe dit kan en hoe krijg ik dit werkend zonder dat ik dat hele script moet gaan verbouwen.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05:35

aex351

I am the one

mogelijk staat shorttags in php.ini niet aan. verander het stukje code dus naar
PHP:
1
<?php echo "".$_SERVER['REQUEST_URI']."" ; ?>

[ Voor 110% gewijzigd door aex351 op 16-11-2005 01:57 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

aex351 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 01:54:
mogelijk staat shorttags in php.ini niet aan. verander het stukje code dus naar
PHP:
1
<?php echo "".$_SERVER['REQUEST_URI']."" ; ?>
Als shorttags niet aan zouden staan, dan zou hij die code hard in zijn HTML zien staan, en dus zou hij doorgestuurd worden naar <?= $_SERVER["REQUEST_URI"] ?>&confirm=1...letterlijk. :)

Waarom druk je trouwens een lege string voor en achter die $_SERVER-var af? Dat is ook zo loos, zonder werkt het net zo goed hoor. 8)7

@B3rt: ik zou dit eerder in je webserver-config zoeken, want volgens mij behoort die die header te setten. Welke webserver gebruik je? Apache? IIS?

Dit lijkt me hoe dan ook een configuratieprobleem: zij het van PowerAdmin, zij het van je webserver. Ik geef je topic dan ook een rotschop naar Software Algemeen. :)
PW>>SA

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05:35

aex351

I am the one

-NMe- schreef op woensdag 16 november 2005 @ 02:05:
[...]

Als shorttags niet aan zouden staan, dan zou hij die code hard in zijn HTML zien staan, en dus zou hij doorgestuurd worden naar <?= $_SERVER["REQUEST_URI"] ?>&confirm=1...letterlijk. :)

Waarom druk je trouwens een lege string voor en achter die $_SERVER-var af? Dat is ook zo loos, zonder werkt het net zo goed hoor. 8)7
Werkt prettiger qua highlighten. Ook heeft het als voordeel dat je snel en gemakkelijk in die lege strings ernaast html kan verwerken (maar dan wel via single quotes). Iets wat ik tevaak moet doen, dus het is een gewoonte.

< dit stukje webruimte is te huur >

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

sowieso is http://www.domeinnaam.nl/delete_record.php&confirm=1 al fout; een query-string wordt gekenmerkt door een ? (vraagteken)

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
@crisp:
Die info die jij bedoeld ?waarde=waarde zat dus ook in die uri request.

Maar de oorzaak is al gevonden.
Het probleem zat hem dat het een Windows server is, blijkbaar werkt dit commando niet met IIS.
Ik heb een work around ervoor gemaakt, nu werkt het wel

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 05:02 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

aex351 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 02:16:
Werkt prettiger qua highlighten. Ook heeft het als voordeel dat je snel en gemakkelijk in die lege strings ernaast html kan verwerken (maar dan wel via single quotes). Iets wat ik tevaak moet doen, dus het is een gewoonte.
HTML verwerken kan, zeker in dit geval, toch gewoon buiten die PHP-tags? ;) Die lege strings zijn in elk geval zinloos en lelijk. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1