Nieuwe computer heeft reboots met (sommige) games

Pagina: 1
Acties:

• Jerox
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-11 15:18
Hallo,

Vandaag mijn nieuwe computer binnen gekregen. Het is een Athlon64 939 3500+ Venice , 1gig ram, asus 6800GT, 200 gig maxtrox sata hd, a8n-E asus mobo en een antec 480 true blue voeding in een antec p180 kast.
De kast heeft een goede airflow en de CPu is gekoeld met een zalman koeler.

Nou heel fijn, ik windows XP installeren. Alles staat erop, wil ik FEAR gaan spelen...
Het spel start op zich prima op, todat ik de 'preformance' optie aanklik. Het spel gaat dan naar je systeem kijken. Het beeldscherm springt dan op zwart en de computer reboot. Als ik dan in windows kom zie ik geen foutmedelingen of gekke dingen. Alles lijkt normaal.

Nou ok Fear doet het dus niet, battlefield 2 dan, hetzelfde geintje. Ik kon nu wel alles instellen, daarna laad de level en na 5 seconde spelen gaat het scherm op zwart. (meedere keren geprobeerd) Een reboot en verder lijkt alles weer normaal.

Ik heb trouwens ook CC generals gespeeld en die doet het probleemloos. Heel raar. Maar dat spel is iets ouder....

Dingen die ik al geprobeerd/bekeken heb:
-Nieuwste drivers mobo en videokaart.
-temperatuur bekeken, die loopt niet eens op voordat hij vastloopt
-In de kast gerommeld om te kijken of dingen scheef of raar zitten

Verder wist ik het even niet, bovendien raakte ik gefrusteerd :)

Iemand ideeen? Het rare is dat er dus meteen een reboot plaats vind, je kan het op de seconde voorspellen. In windows (of win programma's) nergens last van.

Ik zou de videokaart wel even willen veranderen, maar ik heb geen andere pci-e videokaarten (of mobo)

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:47
Voeding !! Probeer is alles eraf te halen wat je niet gebruikt... Cdrom etc...
probeer het dan nog is..

Gebruik trouwens is de search !

[ Voor 15% gewijzigd door Daros op 16-11-2005 00:13 . Reden: Gebruik trouwens is de search ! ]

• Jerox
thanks for the reply.

Maar ik had zomaar de indruk dat een antec 480w. voeding het wel zou trekken. Verder zit er behalve een dvd speler en een floppy drive ook niet veel op.
Ik zal het wel even testen.

Verder heb ik de search zeer zeker gebruikt, heel uitvoerig ook, maar het is helaas niet een al te specifiek probleem.

Verwijderd

idd, die 'antec 480 true blue voeding' die moet dat wel aankunnen,
heb je memtest86 al een keer gedraait?

-trek voor het testen ff je cdroms los, en je insteek-kaarten (voor zover dat mogelijk is)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 00:33 ]

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 09:22
Ik las in het voorbijgaan een keer ergens iets over issues tussen nforce4 chipset en Maxtor harddisks, stond ook iets over in de laatste best buy guide hier op t.net, misschien heb je er wat aan.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Jerox
ja klopt, dit was ik ook tegengekomen. Maar dan gaat het om de vorige versie maxtor schijven en dan die van voor feb. 2005. Dus ik verwacht niet dat het daar aan ligt. Ik zou ook niet weten hoe ik dat eventueel kan testen.... andere schijf erbij halen misschien.

Ik zal vanacht memtest maar draaien, misschien komt daar wat uit.

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11 19:30
Ik heb dit probleem ook gehad, bij mij lag het toen aan de hardwareversnelling van het geluid.

Ga naar het "Configuratiescherm"

Klik op: "Geluiden en audioapparaten"

Klik in het tabblad "volume" bij luidsprekerinstellingen op "gevanceerd".

Ga naar het tabblad prestaties en versleeep het balkje bij hardwareversnelling naar het 2e puntje.

• Jerox
een goede suggestie, bedankt.

maar helaas geen verschil bij mij. om gek van te worden. geheugen lijkt ook in orde te zijn.

o en ik heb ook getest of het wel stabiel draaide als ik de dvd etc. loshaalde, maar geen verschil.

[ Voor 30% gewijzigd door Jerox op 16-11-2005 11:00 ]

• Daros
Probeer is andere voeding.. zoals ik al eerder zei alles eraf koppelen en dan nog is kijken maar je hebt een nieuwe computer dus kan ook maar is zo dat je voeding gewoon kapot is... kapot gekocht

• Jerox
ja dat is een mogelijkheid natuurlijk. Helaas heb ik geen andere voedingen liggen, van dit soort wattage.

Is er geen programma om je voeding te testen?? ik ga eens zoeken.

• Daros
Jerox schreef op woensdag 16 november 2005 @ 15:41:
ja dat is een mogelijkheid natuurlijk. Helaas heb ik geen andere voedingen liggen, van dit soort wattage.

Is er geen programma om je voeding te testen?? ik ga eens zoeken.
Nee, je kan naar je voltages kijken... ook kan je een simpele 350 watt proberen kijken hoe die reageerd... heb zo ook wel eens getest met ongeveer zelfde specs

• Jerox
ik zal eens kijken in die pcs hier... ik ben bang dat ik maar tot 300 w kom ofzo. bovendien moet ik dan die ellendige p180 kast weer in. Wat een verschrikkelijke kast is dat.
90% kans dat die voeding kabels het niet halen.....

iemand nog andere suggesties?? de sata drivers zat ik aan te denken?

• Jerox
nou probleem opgelost hoor, gelukkig...

het lag aan de powerkabel naar die direct op mijn videokaart zit. bou draait hij lekker

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 09:22
Jerox schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:49:
nou probleem opgelost hoor, gelukkig...
het lag aan de powerkabel naar die direct op mijn videokaart zit. bou draait hij lekker
Zat die kabel er niet in en nu wel? Zat die kabel er wel in en nu niet meer? zat die kabel slecht vast? Als je wat meer info geeft, helpt dat een volgende die met hetzelfde probleem zit ;)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Pagina: 1