Toon posts:

sluit pc af zonder aankondiging ineens pats boem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dag mijn mensen :)
heb een probleem en hoop hier het antwoord te kunnen vinden

heb een p4 3ghz gigabite MB 1 gb dual channel geheugen

probleem is volgende :

gewoon in windows loopt me systeem perfect zonder problemen
zodra ik een game ga spelen waaronder F.E.A.R dan kan ik iets van 10 minuten spelen dan sluit die me systeem ineens uit zonder aankondiging ineens pats boem uit
vervolgens kan ik hem dan niet meteen weer aandrukken dan reageert die niet maar als ik eerst mijn stekkerdoos uitzet en vervolgens 10 sec later weer aanzet doet pc het wel weer en start die gewoon weer op
heb stekkerdoos al een andere voor gepakt ligt het dus niet krijg ik hetzelfde verhaal
heb temp gechecked die zit in windows tussen de 48 en 51 graden zodra ik game speel tussen de 66 en 70 graden

iemand enige idee wat ik hiertegen kan doen of wat het zou kunnen zijn

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Mwah, normaal zou tussen de 66 en de 70 wel kunnen, alleen is het niet zo heel erg goed (imo).
Hoe warm wordt je videokaart trouwens en wat zijn de rest van je specs?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-02 21:17
offtopic:
heb een soort gelijk probleem.. Echter niet in games maar met het programma Newsleecher en als ik wat aan het downloaden ben.. Soms gaat het uren goed en soms is het pats booom uit..
ben dus wel benieuwd wat de oorzaak bij jouw kan zijn want misschien kan ik het koppelen aan mijn probleem.(bij mijzelf vermoed ik een hardware conflict met de hdd oid)
Echter zijn mijn temps nog stukken lager dan die van jouw

Is er bij jouw wel wat te zien in de Event Viewer
offtopic:
bij mij niet namelijk (sluit aan op mijn post hierboven)

[ Voor 43% gewijzigd door mrFoce op 16-11-2005 00:02 ]

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-12-2025

NBK

Weercam-Avatar

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen?

en dan voornamelijk dit stukje:
Windows-related opmerkingen: in een standaard Windows XP systeem herstart de computer automatisch zonder een duidelijke foutmelding te geven. Je kunt dit uitschakelen via Deze Computer - Eigenschappen - Geavanceerd - Opstart en herstelinstellingen - Instellingen - Systeemfouten - vinkje weghalen bij "De computer automatisch opnieuw opstarten". Verder kun je in NT/2K/XP ook veel nuttige informatie halen uit de systeemlogboeken. Zie Configuratiescherm - Systeembeheer - Systeemlogboeken (Event Viewer) of start - uitvoeren - eventvwr.msc.

[ Voor 79% gewijzigd door NBK op 16-11-2005 00:06 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• mrFoce
NBK schreef op woensdag 16 november 2005 @ 00:05:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen?

en dan voornamelijk dit stukje:
Windows-related opmerkingen: in een standaard Windows XP systeem herstart de computer automatisch zonder een duidelijke foutmelding te geven. Je kunt dit uitschakelen via Deze Computer - Eigenschappen - Geavanceerd - Opstart en herstelinstellingen - Instellingen - Systeemfouten - vinkje weghalen bij "De computer automatisch opnieuw opstarten". Verder kun je in NT/2K/XP ook veel nuttige informatie halen uit de systeemlogboeken. Zie Configuratiescherm - Systeembeheer - Systeemlogboeken (Event Viewer) of start - uitvoeren - eventvwr.msc.
eigenlijk reactie op mijn ervaring met soortgelijk probleem (zie mijn 1ste post):
Dat is dus niet zo, dan zou het in de event viewer staan (in mijn geval).. Ik heb ook pats boem uit.. Dat duidt niet op een software crash lijkt mij O-)

[ Voor 6% gewijzigd door mrFoce op 16-11-2005 00:08 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

gideon82 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 00:08:
[...]

eigenlijk reactie op mijn ervaring met soortgelijk probleem (zie mijn 1ste post):
Dat is dus niet zo, dan zou het in de event viewer staan (in mijn geval).. Ik heb ook pats boem uit.. Dat duidt niet op een software crash lijkt mij O-)
Een videokaart crash wordt vaak niet weer gegeven in je logboeken. Voel eens hoe warm je videokaart wordt, en haal toch maar het vinkje weg bij het automatisch opnieuwe opstarten ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Ik raad dat je een q-tec of een sweex voeding hebt van 500W, verder raad ik dat je een stuk of tig HD's in je pc hebt en een dikke SLI opstelling: dan is het je voeding!

Iets minder sarcastisch:
geef eens wat meer specs, je pc bestaat uit meer dan alleen een proc

Verwijderd

Topicstarter
mijn systeem compleet is

p4 3 ghz
1 gb twinmos dual channel
g-force 9800 pro
3 hd's : 60, 80, 250 gb
16 speed dual dvd brander
450 what voeding
heb 4 fans draaien voor verkoeling

sound en network kaart zijn onboard

Verwijderd

Kijk, ik was een beetje voorbarig. Welk merk voeding heb je erin zitten? Je temps zijn overigens aan de hoge kant. Zet eens je kast open met een tafelventilator op je mobo gericht en kijk of ie stabieler wordt. Dan is de temp je probleem, m.a.w. airflow door je kast en/of je koelers. En anders is het wat anders ;) Check de hangen en opstartproblemen trouwbleshooter eens.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 00:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht dat p4 nog wel hoger zou dat het niet goed is maar dat het wel kan

heb 2 fans aan de voor en achterkant van de kast en 2 aan de zijkanten in de zijpanelen

• mrFoce
Outerspace schreef op woensdag 16 november 2005 @ 00:15:
[...]

Een videokaart crash wordt vaak niet weer gegeven in je logboeken. Voel eens hoe warm je videokaart wordt, en haal toch maar het vinkje weg bij het automatisch opnieuwe opstarten ;)
offtopic:
dit is maar de laatste post die ik maak over mijn probleem omdat ik geen topic wil hijacken ofzo. Maar dat soortgelijke probleem heb ik echter niet tijdens het spelen van games oid. Temps zijn bij mij dik in orde.. Ik heb het bij constante schrijfactiviteit (soms) vermoed ik en het is / was echt pats boem uit.. Dus niet een restart maar zeg maar POEF uit. En geen software crash dus niets in de logboeken terug te vinden. Aangezien de TS het echt beschrijft als POEF uit vermoed ik dat hij hetzelfde probleem heeft als mij alleen in iets andere context.8)7

[ Voor 13% gewijzigd door mrFoce op 16-11-2005 00:24 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 00:21:
ik dacht dat p4 nog wel hoger zou dat het niet goed is maar dat het wel kan
huh :?

Verwijderd

Topicstarter
bedoelde eigenlijk temperatuur dacht dat 66 tot 70 wel ok was en geen probs zou veroorzaken maar als je gaat gamen gaat toch altijd je temp wel omhoog ?

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 00:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
moet zeggen dat als ik me vingers op de videokaart leg nu dat die warm aanvoelt maar niet heet

Verwijderd

ja ok, maar 70 graden is erg warm en de temp die je sensor aangeeft kan gerust een graad of tien lager liggen dan de werkelijk temp en dan wordt het dus een probleem. 70 graden kan in orde zijn, maar kan ook te heeft zijn, m.a.w. probeer eens een goeie airflow te forceren over je hardware en check die troubleshooter eens

Verwijderd

Topicstarter
maar wat ik ooknet begreep is dat als de videokaart te warm word die ook afgesloten kan worden

kan het geen voeding probleem zijn???

450W voeding zit erin moet genoeg zijn

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:25

Phreak

KTM SuperDuke

Een 450 watt voeding hoeft niet genoeg te zijn.
Welk merk voeding gaat het om?
Een Qtec 450watt voeding staat gelijk aan een A-merk 250watt voeding.
Deze voedingen reageren vaak heel slecht op stress. Dus b.v. wanneer je een game speelt.

Die temperaturen vind ik wel erg hoog.
Zet eens een tafel ventilator voor je kast en kijk dan eens hoe hoog je temperatuur komt.
Als deze ver lager ligt is het misschien verstandig wat aan je airflow in je kast te doen.
Dus b.v. case fans installeren.

Blyatifull

Verwijderd

Topicstarter
heb fans in me zijpaneel zitten met kleurenled

en processor is bij normaal gebruik rond de 50 graden en als je gamed gaat dat altijd wel omhoog wat ik van me mensen om meheen begreep is dit niet zo raar maar normaal =- 66 graden of iets erboven
Pagina: 1