[Case] Ervaringen met Antec P150

Pagina: 1
Acties:
  • 2.977 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Geekess
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:31
Dit is mijn eerste posting hier, dus ik hoop dat ik mijn vraag correct stel.
Ik ben een nieuw systeem aan het samenstellen, alle interne onderdelen heb ik bij elkaar gezocht en besteld, maar ik blijf bij de kast steken.

In eerste instantie was ik helemaal verliefd geraakt op de Antec p180. Puur het uiterlijk, fantastisch. Maar door het lezen van wat reviews en fora, en vooral door de hoge prijs, ben ik verder gaan zoeken.
Nu twijfel ik tussen de Antec p160 en de Antec P150.

Wat voor mij van groot belang is, is dat het een stille kast moet zijn. Allebei voldoen ze daaraan, ik heb me uitgebreid op SilentPCReview ingelezen. Koeling is voor mij ondergeschikt aan stilte. Er gaan maar 3 HDD's in, een Asus A8N-E mobo, Athlon 64 3200+ CPU, 1 Gig TwinMos memory en een Asus 6600 265MB Silencer. Budget is maximaal 150,- voor de kast.Voor zover ik begrepen heb, is de P150 de betere van de twee. Nu kan ik momenteel die p150 nergens op voorraad vinden. Webshops vertellen me dat het tot begin januari kan duren voordat hij geleverd kan worden.
Vandaar dat ik benieuwd ben naar nederlandse ervaringen met deze kast, ook al is hij nog niet zo lang uit. Is het de moeite waard om zo lang te wachten, of kan ik net zo goed (of beter) voor de p160 gaan? Zijn er ook in Nederland problemen met de bij de p150 meegeleverde psu?

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-12-2025
Vraag ik me af waarom je niet voor de P180 kiest aangezien deze wel binnen je budget past... M.I. een superstille kast. Misschien dat ik je toch kan overhalen :9

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

• Geekess
Rob1106 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 00:00:
Vraag ik me af waarom je niet voor de P180 kiest aangezien deze wel binnen je budget past... M.I. een superstille kast. Misschien dat ik je toch kan overhalen :9
Hmmm... ik heb zooooveel moeite gedaan om mezelf van die P180 af te wenden... en dan dan wil je me toch weer overhalen, help ;-)

De belangrijkste reden is budget: de P180 kost ca 130,- zonder PSU. Die moet ik er dan nog bij kopen. Aangezien die PSU enigszins kwaliteit moet hebben, en stil moet zijn, kom ik al snel op zo'n 80,- extra.

Tweede punt is de krappe werkruimte en het moeilijker netjes weg kunnen werken van de kabels. De P150 schijnt een zeer goed cablemanagement te hebben, en over de P180 lees ik op dat gebied meer problemen. Ik ben geen ervaren PC-bouwer (understatement), dus op dat gebied kan ik alle hulp gebruiken.

Een derde puntje is de deur. Ik houd niet van deuren op mijn PC. Vooral omdat de deur aan de linkerkant scharniert... en laat de computer nou juist aan de rechterkant van mijn bureau staan. Eerlijk is eerlijk, die deur geeft - voor mij - juist die prachtige strakke uitstraling aan de P180, maar ik heb door schade en schande geleerd dat ik me dood ga ergeren aan een deur die ik open moet doen om bij de aan en uit knop te kunnen... Dat laatste is trouwens maar een kleinigheidje. Als de kast stil genoeg is, zal de computer nog maar zelden uit moeten.

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-12-2025
Idd de voeding moet er dan nog bij... das waar. Ik zal je niet meer proberen over te halen :P

Ik wil alleen wel even zeggen dat ik het niet helemaal eens ben met het feit dat je je kabels niet weg kan werken... onder je voeding zit namelijk nog een kleine ruimte die echt perfect is om alle ongebruikte kabels in te proppen.. Hij heeft alleen niet van die klemmen in de kast e.d. die de P150 wel heeft d8 ik..

Over ruimte tekort hoef je trouwens ook niet te klagen... Als er een kast is met veel ruimte dan is het deze wel.. Echte Bigtowers daarbij uitgelaten...

[ Voor 54% gewijzigd door Rob1106 op 16-11-2005 17:37 . Reden: Quote niet nodig.. ]

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

• Geekess
Goed het wordt nog wat gecompliceerder.
Ik lees steeds meer verhalen van problemen met de NeoHE PSU die bij de P150 geleverd wordt - in combinatie met Asus A8N-SLI moederborden. Nou heb ik net een A8N-E mobo gekocht... en omdat het nog niet duidelijk is waar precies het probleem zit, maar wel duidelijk is dat het hem niet in de SLI zit... Ik zie het niet zitten om een prachtige kast met voeding te kopen, waarvan de voeding straks onbruikbaar is. Maar goed, de kast is toch nog niet leverbaar in Nederland, dus ik heb nog even om dat uit te zoeken.

Mijn oog is ook gevallen op de Nexus Breeze 500. Staat ook te boek als een stille kast, komt goed uit reviews. Beter nog, hij staat in de winkel bij mij om de hoek te koop... moeilijk moeilijk moeilijk.

[Edit] Ik heb inmiddels bevestigd gekregen dat er ook met het Asus A8N-E mobo problemen kunnen optreden met de NeoHE PSU. Balen zeg De Antec P150 valt daardoor - tot het probleem gefixt is - helaas voor mij af.

[ Voor 13% gewijzigd door Geekess op 19-11-2005 14:17 ]

Verwijderd

ik heb net de P150 besteld icm de Asus A8n-e
hopen dat het goed gaat met de voeding

• -Pjotrski-
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
En al binnen?
Ik ben namelijk ook geinteresseerd in deze kast en mobo.

Verwijderd

motherboard is binnen ziet er goed uit!
Nou wachten op de kast en of de problemen komen?heb igv tijdelijk een voeding geregeld als de antec voeding niet werkt

• -Pjotrski-
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Volgens mij duurt het nog wel ff tot de P150 beschikbaar is in NL toch?

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07-2025
Begin volgende week heb ik gehoord.

Carpe Noctem

Verwijderd

Heb je ergens gehoord dat hij begin volgende week leverbaar is in nederland?
Mijn bestelling staat nog steeds open kan niet wachten.

Verwijderd

ik zit nu ook te beslissen voor een Antec p150 of een Nexus Breezer 350 voor mijn nieuwe systeem. ik ga ook voor een asus a8n-e mobo, daarom twijfel ik de keuze voor de p150. heeft iemand hem ondertussen binnengekregen? vooral ervaringen met de a8n-e.

Verwijderd

Ik heb op me werk deze P150 vorige week binnen gehad.
Zeer strakke kast.

ook lekker met bouwen.
heb er een ASUS P5WD2 ingebouwt met Intel pentuim D 830 en 1024 Kingstone HyperX kit
en een GigaByte 7800 GT pci-e
Tot nu toe met deze combinatie geen problemen gehad.
3Dmark draait als een zonnetje

Verwijderd

leuk te horen dat het wel bij jouw goed gaat. kun je wat plaatjes posten?

de problemen van de NeoHe voedingen met de asus mobos zijn blijkbaar opgelost, je moet wel de nieuwe revisie hebben: link

• Broodjebram
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:40
Ik heb een Antec P160. Ik ben zeer te spreken over deze kast mooi groot side window en er past veel in netjes afgewerkt en leuk digitaal temperatuurmetertje voorin :)

Verwijderd

Heb hier nu geen camera op foto's te maken.
Zal der 1 van huis me nemen en wat foto's maken.

Wat mij opviel is dat hij wel heel erg wit is.
Echt glazend lak wit.
Beetje alla Ipod.

Maar vooral het fijt dat je bij deze voeding zelf kan bepalen wat je aansluit aan voedings kabels vond ik een uitkomst.
Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/400/NeoHE_back.jpg

Zelf heb ik een P160 die me ook erg goed bevalt maar deze P150 is toch echt stiller.
zit een soort geluids demping aan de binnenkant van de pannelen waar door hij wel vrij zwaar is.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2005 10:02 ]

Verwijderd

bedankt voor de info. ik ga ook denk ik voor de p150, alleen moet ik wel effe met de leverancier checken of ik zeker die revisie model krijg.

opzich vind ik hem ook een mooie kast, alleen de kleur weet ik niet hoe het naast een zilveren scherm eruit zal zien.

Verwijderd

De voorkant van de kast is Alu kleur met wit en blauwe ledjes achter de aanknop en hdd led.
Dus zit ook zilver in alleen met Wit.
Scherm is meestal zilver zwart.

Verwijderd

de NEC nd-4550 dvd brander komt in 3 kleuren: wit, zilver en zwart. ik kan niet kiezen tussen de wit en de zilver model. welke zouden de eigenaren van een p150 kiezen? ik heb zelf alleen plaatjes van de p150 gezien, moeilijk te zien welke beter erbij past.

ik heb geen grotere plaatje kunnen vinden:
Afbeeldingslocatie: http://www.gravure-news.com/images/img/nec_nd4550a.jpg

Verwijderd

plaatje maakt niet uit.
de P150 heeft eigenklepjes waar je speler achter blijft zitten.
die zijn netjes wit.
zit knopje op die door drukt op knopje van de speler.
en dan klapt er een klepje open waar de lade door heen komt.

Ik heb gewoon een bege DVD brander genomen van plextor op SATA scheeld weer een dikke kabel in de kast.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 18:37:
plaatje maakt niet uit.
de P150 heeft eigenklepjes waar je speler achter blijft zitten.
die zijn netjes wit.
zit knopje op die door drukt op knopje van de speler.
en dan klapt er een klepje open waar de lade door heen komt.
bedankt voor de info. ik heb mijn huiswerk blijkbaar niet goed gedaan!
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 18:37:
Ik heb gewoon een bege DVD brander genomen van plextor op SATA scheeld weer een dikke kabel in de kast.
had ik maar geld voor een px-716sa

Verwijderd

Ik heb sinds 27 December de p150 in mijn bezit en ik heb grote problemen met de NeoHE psu. Mijn systeem start niet op wanneer ik mijn samsung hds aan de voeding hang: de fans gaan 5 tot 20 seconden draaien en daarna schakelt het systeem weer uit. Met helemaal niets of alleen een dvd-fikker gaat het wel allemaal ok. Met een oude Q-TEc 400 Watt voeding boot mijn systeem gewoon zoals het hoort, dus het probleem ligt bij de NeoHE. Ik heb een GigaByte GA-K8NS Ultra-939 plank, dus het probleem beperkt zich niet slechts tot Asus planken.

Op 27 december heb ik de shop waar ik de kast heb gekocht benaderd, Yorcom, maar ik wacht al meer dan een week op enige vorm van reactie van hun kant; het probleem zou gedeponeerd zijn bij iemand van de RMA-afdeling die contact heeft met Antec.

Tevens heb ik Antec support benadert op 27 december. Na een week kreeg ik van Antec CS een reactie of ik mijn volledige systeem specs wilde sturen. Dit heb ik gedaan en inmiddels zijn we 6 dagen verder en heb ik nog steeds niets terug gehoord.

In ieder geval klopt het wel dat de kast zeer stil is... ik hoor echt niets ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 12:02 ]

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2025

TetsuoShima

low energy output

Die P150 ziet er op het eesrte zicht wel acceptabel uit, maar die bijgeleverde voeding is wel erg ondermaats op de 5V lijn. Duidelijk een voeding van de laaste standaard die de 5V lijn erg onderwaardeert. Die lijn wordt inderdaad niet zoveel meer gebruikt, maar wat ze daar nu nog op toelaten, is wel erg weinig. 15A op de 5V voeding is naar mijn bescheiden mening te weinig.

De P160W is mijn eerste keuze van kast, nog altijd na meer dan 2 jaar moet ik zeggen dat ik nog geen enkele kast gezien heb die daaraan kan tippen. Er zijn inmiddels wel inele verbeteringen aan doorgevoerd tov de allereerste modellen.

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Verwijderd

Ik heb de kast ook binnen en ben er zeer tevreden over, ik was bang dat ik problemen zou krijgen met de voeding omdat ik het Asus A-8ne Motherboard heb maar daar heb ik tot nu toe geen problemen mee kunnen ontdekken met de voeding. Wat wel jammer was dat toen ik de kast uit de doos haalde het aluminium van het deurtje op 1 plek een beetje bol stond heb antec daarover een mailtje gestuurd met foto's maar heb nog geen reactie terug gekregen.
Voor de rest een strakke die heerlijk stil is

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dat bolle deurtje is geloof ik een euvel dat ook voorkomt bij de P180. Antec is meestal niet te beroerd om een deurtje op te sturen. Heb je inmiddels al iets gehoord van Antec?

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-02 08:05
***Maar....***

Het probleem met deurtje van de P-180 is erkend door Antec en daarom vervangen ze die zonder verdere kosten.

Over de P-150 heb ik niets gelezen over erkenning van hun zijde dat deze kosteloos kan worden "vervangen"....

Nuj hopen op goede service...

prutsert

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-02 16:27

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Net zoals de TS was mijn 1ste keus ook de antec p180, maar deze heeft zoals eerder gezegt geen eigen voeding en aangezien ik daar niets vanaf weet ben ik daar maar vanaf gezien.

Totdat ik vorige week deze kast (de p150) tegenkwam, ik had m waarschijnlijk over t hoofd gezien ;) , maar de reviews zijn iig erg lovend, en deze heeft tenminste een eigen voeding wat mij weer wat zoek & installatie werk bespaard.

Maar nou had ik een vraag, waar hopelijk iemand een antwoord op heeft;

Ik had gelezen de de ruimte tussen voeding en bovenkant moederbord erg minimaal was, maar nu wil ik mijn standaard cpu fan vervangen door een zalmann 7700-alcu, welke een stuk groter oogt dan de fan die er nu opzit.

Ik vroeg me dus af of dat zonder problemen gaat passen?

• XeNoBiTe
  • Niet online
Mij lijkt de P150 ook zeer interessant als opvolger voor mij huidige case. Die heeft inmiddels zoveel LAN's gezien dat hij een beetje begint te klagen.

Hoe is het afgelopen met alle problemen die de mensen hier hadden?

De voeding met slechte 5V lijn?

Het systeem dat niet goed draaide?

Het deurtje dat bol stond?

De reviews die ik heb gelezen zijn allemaal lovend over de kast, vandaar dat ik graag wil weten of deze problemen allemaal zijn opgelost inmiddels.

[ Voor 63% gewijzigd door XeNoBiTe op 07-03-2006 15:42 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 16:08
De bolle deurtjes problemen zouden inmiddels opgelost moeten zijn doordat er een revisie is doorgevoerd :) Slechte 5V lijn lijkt iets waar de Smartpower serie mee lijkt te kampen.

• XeNoBiTe
  • Niet online
Gelukkig iig dat het DeurtjeGate schandaal is opgelost :D

De zwakke 5V lijn kan inderdaad wel vervelende gevolgen hebben, voor een SLI systeem is deze voeding in ieder geval totaal niet geschikt heb ik gelezen.

Edit: Volgens Antec is de nieuwe revisie van de P150 helemaal in orde. Het deurtje is verbeterd en de voeding heeft geen last meer van een dalende 5V lijn.

[ Voor 28% gewijzigd door XeNoBiTe op 08-03-2006 11:31 ]

• XeNoBiTe
  • Niet online
Ik heb inmiddels ook de P150 staan en ik ben er erg blij mee! Temperatuur van gehele systeem is 3 a 4 graden gedaald en ook de CPU is een stuk koeler.
Het design vind ik persoonlijk erg mooi en is idd erg "Apple-achtig".
De voeding is inmiddels van een nieuwe revisie en de lijnen zijn allemaal ruim binnen de marge. De 5 volt lijn ligt meestal rond de 4.97, maar is wel stabiel op dat voltage. Nog geen problemen tegengekomen en vooral de wegwerking van kabels gaat super!
Het ophangen van de harde schijven is heel slim, geluidsproductie van de schijven is nu echt minimaal te horen. Ik heb de rubbers een tandje strakker gedraaid zodat de schijven onmogelijk eruit kunnen vallen bij verplaatsing naar een LAN oid. Maar mocht je dat toch eng vinden, dan zijn ze in een wip gedemonteerd.
Een vette aanrader dus!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Ey XeNoBiTe, zoals hierboven al te lezen wil ik deze ook heel binnenkort aanschaffen, en nu zie ik dat ze de voeding (en kleine probleempjes) hebben verbeterd.

Ik wilde alleen vragen waar je m hebt besteld (online?) Want ik wil m online bestellen maar ik weet niet of die verbeteringen die je noemde daar al zijn doorgevoerd.

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Pendaco schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 15:59:
[...]

Ey XeNoBiTe, zoals hierboven al te lezen wil ik deze ook heel binnenkort aanschaffen, en nu zie ik dat ze de voeding (en kleine probleempjes) hebben verbeterd.

Ik wilde alleen vragen waar je m hebt besteld (online?) Want ik wil m online bestellen maar ik weet niet of die verbeteringen die je noemde daar al zijn doorgevoerd.
Ik zou die webshop gewoon ff mailen.
Ik was even aan het kijken bij sallandautomatisering en daar staat nog steeds dat hij niet goed overweg kan met Asus moederborden. Dus ik betwijfel of ze daar de nieuwe revisie al hebben.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Antec heeft bij de P180 inmiddels een nieuwe gereviseerde deur uitgebracht. Mensen met dit euvel dienen gewoon Antec te mailen & dan wordt kosteloos een nieuwe deur opgestuurd.

Zie > [rml][ CASE] Antec Performance One P180[/rml]

Instagram / YouTube

• XeNoBiTe
  • Niet online
Ik heb een de P150 ontvangen om een review van te schrijven voor Gamevillage. Dus helaas kan ik je geen webwinkel aanraden. Met Asus moederborden is het probleem naar mijn weten nog steeds niet opgelost. Heb me nog niet helemaal verdiept in de problemen met Asus, maar hier met mijn Asrock dual 939 gaat het prima iig!

• bazzard
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-01 10:47

bazzard

Bas

XeNoBiTe schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 16:58:
Gelukkig iig dat het DeurtjeGate schandaal is opgelost :D

De zwakke 5V lijn kan inderdaad wel vervelende gevolgen hebben, voor een SLI systeem is deze voeding in ieder geval totaal niet geschikt heb ik gelezen.

Edit: Volgens Antec is de nieuwe revisie van de P150 helemaal in orde. Het deurtje is verbeterd en de voeding heeft geen last meer van een dalende 5V lijn.
Ik ben momenteel bezig met een redelijk Hi-End SLI systeempje. En moet alleen nog een knappe kast om heen en psu. Het oog mag niet klagen over de looks van deze kast, zeer strak. En de kast heb een eigen voeding en dat vind ik wel een plus puntje. Ik vraag me alleen af, nu dat Antec het 5V probleem opgelost heb. Kan ik deze nu gebruiken, en blijft psu nu wel stabiel?

• XeNoBiTe
  • Niet online
Voor een SLI systeem kan ik je deze voeding iig niet aanraden. Lees er ook maar wat fora op na, voor SLI is de voeding niet stabiel/krachtig genoeg. Een dik SLI systeem moet je echt wel een flink 450 Watt voeding in hebben. De kast zelf kan je natuurlijk wel gebruiken, daar ben ik heel erg tevreden over. Maar dan zal je de bijgeleverde voeding moeten verkopen en een andere aanschaffen.

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Kan de voeding uit deze kast gehaald worden?
Ik hbe namelijk een lekkere voedingsbak die ik nog altijd wil bewaren maar zoek een nieuwe mooie case...

• XeNoBiTe
  • Niet online
Geen probleem, de kast is gewoon een old school ATX kast en elke ATX voeding kan je er dus in plaatsen!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Ik moet nog steeds de p150 gaan kopen, maar ik kan niet zo snel een webshop vinden die de nieuwere versie levert.

Ik heb zelf een Asus P4 P800S SE moederbord, dus ik zit eigenlijk niet op een voeding te wachten die problemen met asus kaarten zou kunnen hebben, ik wil het risico gewoon niet lopen :'( .

@ XeNoBiTe

Trouwens nog bedankt voor de andere info hierboven. Ik weet dat jij m vanwege testdoeleinden hebt gekregen, maar weet/ken jij miss een webshop die al wel de gereviseerde versie levert?

En mocht die iets duurder uitvallen dan heb ik daar geen problemen mee.

• XeNoBiTe
  • Niet online
Ik zal morgen m'n contactpersoon wel ff een mailtje sturen over de nieuwe versie. Maar ikga ervan uit dat elke winkel een nieuw model heeft staan hoor. En anders kan je natuurlijk zonder problemen een nieuwe voeding krijgen van Antec als je ze een mail stuurt.

• XeNoBiTe
  • Niet online
Nou, ik heb het even nagevraagd en de kans bestaat dat je nog een oude versie van de voeding tegenkomt. Desondanks is geen probleem om via RMA een nieuwe revisie voeding te krijgen. Dus je hoeft je geen zorgen te maken dat je opgescheept komt te zitten met een slechte voeding als je de P150 besluit te kopen.
Specifieke webwinkels kan ik je niet aanraden, maar check gewoon ff de Pricewatch!

EDIT: M'n review is af.

[ Voor 12% gewijzigd door XeNoBiTe op 05-04-2006 14:51 ]

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 00:14

fmb

Gisteren heb ik de Antec P150 gekocht. Kwam hem online tegen en was meteen verkocht. :-)

De kast is van buiten erg mooi en van binnen prima ingericht. En hij staat natuurlijk fantastisch samen met mijn Samsung 730 BF.

De Asus verhalen maakten de keuze iets moeilijker, aangezien ik een Asus A7N8X-E Deluxe erin heb zitten. Hier heb ik tot nu toe gelukkig geen problemen mee gehad.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Ik heb nu uiteindelijk toch maar deze kast besteld en hij is net binnen.
Hij ziet erg strak uit moet ik zeggen, echt velen malen beter dan op de foto's aangezien je die glans op een foto maar moeilijk kan zien.

Enige probleempje;

Ik heb er een zalman7700 alcu processor koeler bijbesteld, alleen weet ik dus niet of het gaat passen want het ziet er namelijk erg krap uit allemaal (toch niet goed ingeschat helaas |:( ).

Is er iemand die toevallig wel deze koeler er in heeft zitten?

• XeNoBiTe
  • Niet online
Nope sorry, heb zelf de Arctic Freezer 64 erop zitten. Dus je zou kunnen kijken naar de afmetingen en die vergelijken? Volgens mij moet het wel lukken hoor om hem passend te krijgen. En anders ff Tweaken he ;) dat zijn we hier tenslotte allemaal!

Verwijderd

Ik heb de p150 gekocht vanwege de combinatie tussen een fijne kast en een goede voeding.

De kast bevalt uitstekend. Het rubberophangsysteem werkt goed, de bekabeling laat zich goed wegwerken en de kast is verder goed afgewerkt. De 120 mm fan draait op lage stand, en maakt amper geluid. De kast is topzwaar door het gebruikte metaal en maakt een gedegen indruk. De voordeur is nogal plastic, maar met beleid gaat er niks mis.

De voeding is echter een totaal ander verhaal. Ik heb met twee nieuwe moederborden problemen gehad: de asus a7n8x-xe en de asrock 939 dual sata. Met beide setups starte de voeding niet goed door. De Asus met proc, zonder proc, met geheugen, zonder, wat ik ook deed niets. Met de asrock boote ik naar de bios met geheugen en proc en sata. Zodra ik een agp kaart toevoegde, of een ide schijf of brander starte de voeding weer niet door. Altijd bewoog de fan van proc en psu eventjes en daarna niets. Ik begon al te denken dat de helft van mijn hardware met de oude voeding mee was doorgebrand.

Nu hangt er een Seasonic s12-430 watt in en godzijdank is alles heel en loopt het prima.

Er zijn problemen bekend met de smartpower voeding van de Antec Sonata II icm de Asrock plank. Deze heeft daar dus ook last van. Niet netjes van Antec.

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

XeNoBiTe schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 11:52:
Nope sorry, heb zelf de Arctic Freezer 64 erop zitten. Dus je zou kunnen kijken naar de afmetingen en die vergelijken? Volgens mij moet het wel lukken hoor om hem passend te krijgen. En anders ff Tweaken he ;) dat zijn we hier tenslotte allemaal!
Nou eindelijk alles ingebouwd en het werkt allemaal geweldig. Ik durfde alleen niet de gok te nemen om die 7700 erin te stoppen, want op het oog zag het er te krap uit.

Ik heb nu besloten om die zalman 7700 terug te sturen en te vervangen voor een 7000 die zeker gaat passen aangezien die een 92mm fan heeft in plaats van een 120mm.

En ondanks dat ik een Asus moederbord heb, heeft dit gelukkig nog geen problemen opgeleverd (klop klop :D ).

@ The_Ice
Antec heeft dacht ik een nieuwe versie van de Neopower voeding uitgebracht maar nog niet iedere webshop verkoopt de p150 met deze nieuwe voeding, je zou Antec kunnen mailen met de vraag of zij een nieuwe voeding kunnen sturen. Hier doen ze niet al te moeilijk over heb ik gelezen.

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Pendaco schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 10:46:
[...]

Nou eindelijk alles ingebouwd en het werkt allemaal geweldig. Ik durfde alleen niet de gok te nemen om die 7700 erin te stoppen, want op het oog zag het er te krap uit.

Ik heb nu besloten om die zalman 7700 terug te sturen en te vervangen voor een 7000 die zeker gaat passen aangezien die een 92mm fan heeft in plaats van een 120mm.

En ondanks dat ik een Asus moederbord heb, heeft dit gelukkig nog geen problemen opgeleverd (klop klop :D ).

@ The_Ice
Antec heeft dacht ik een nieuwe versie van de Neopower voeding uitgebracht maar nog niet iedere webshop verkoopt de p150 met deze nieuwe voeding, je zou Antec kunnen mailen met de vraag of zij een nieuwe voeding kunnen sturen. Hier doen ze niet al te moeilijk over heb ik gelezen.
Toch vreemd dat een voeding voor compatibiliteits problemen kan zorgen.
Heb je de 7700 nou wel geprobeerd of niet? Of heb je 'em gewoon even op de plek gehouden waar hij zou komen te hangen?

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

nou ik heb m dus online besteld en het zag er allemaal erg krap uit (er even voorgehouden), en ook nog even met een meetlatje nagemeten. Ik had wel een paar van die vinnen kunnen wegknippen maar dat vind ik ook weer zo zonde.

Maar nu kan ik die koeler dus ongeschonden in de doos terugsturen, dat was anders miss wat moeilijker geweest.

Verwijderd

Pendaco schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 10:46:
[...]

@ The_Ice
Zo raar schijnt het niet te zijn. Er zit de 1 of andere feature in die smartpower/neo voeding die bijt met bepaalde moederborden. Het ding slaat dan gewoon gelijk weer uit. Heeft niks met stabiliteit te maken.

Ik had ergens gelezen dat die nieuwe revisies voedingen met s0510 begonnen, bij mij begint ie met s0511. Eerlijk gezegd ben ik er snel mee klaar, t spul moet gewoon werken in mijn optiek, atx is atx. Nu zal deze voeding waarschijnlijk met 1 procent van de moederborden problemen hebben, tis alleen naar dat ik net zon moederbord heb.

Bovendien is mijn Seasonic s12 een heeele mooie voeding gebleken, zon 120 mm fan bevalt me wel.

Iig, ik heb hier een hagelnieuwe Antec Neo HE430, voor de liefhebber ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2006 13:49 ]

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik zit dus ook naar deze kast te kijken, maar ik twijfel toch nog over de voeding. Op zich lijkt dat ding ideaal (stil, zuinig, modulair), maar als ie het niet doet heb je daar nog niks aan natuurlijk. Ik heb ook het populaire Asrock dualsata mobo. Ik zie in dit topic dat die voeding bij de één probleemloos werkt op dit bordje, en bij de ander totaal niet.

Ook de kleur is een twijfel geval. Ik vind het wit persoonlijk wel hip, maar het combineert echt helemaal nergens mee (behalve dan een Ipod, die ik niet heb).

Misschien dat ik nog even wacht op de Antec Solo, de zwarte uitvoering van deze kast, zonder voeding.

http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=18500

Dan kan ik er bijvoorbeeld een Seasonic bijnemen, de S12 of de aangekondigde modulaire M12.

Nadeel is dan weer dat ik langer moet wachten, en waarschijnlijk een aantal tientjes duurder uit zal zijn.

• fmb

fmb

Combineert anders prima met de Samsung Syncmaster 760BF en de witte Creative Zen Micro :-)

[ Voor 51% gewijzigd door fmb op 25-05-2006 22:32 ]

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Verwijderd

Ik wilde misschien de antec p150 aanschaffen, weet iemand mij te vertellen of het veel uitmaakt als ik de standaard casefan vervang door een nexus 120mm ,voorin 2 nexus 92mm erin zet @ 5v qua airflow en geluid? Ik zit me af te vragen hoe het zit of er nou meer outflow dan inflow, qua geluid en of het veel uitmaakt als ik ipv normale schroefjes van die rubbertjes gebruik om ze te monteren.

Verwijderd

Mikey5times schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 21:17:
Misschien dat ik nog even wacht op de Antec Solo, de zwarte uitvoering van deze kast, zonder voeding.

http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=18500

Nadeel is dan weer dat ik langer moet wachten, en waarschijnlijk een aantal tientjes duurder uit zal zijn.
heb jij misschien een idee wanneer de kast uitkomt, want ik kan op de site van antec heel die kast niet eens vinden...

Ik zat nog is goed naar die foto's te kijken van de nieuwe Antec Solo, maar ik zie hier geen cd-rom klepjes op zitten in tegenstelling tot de Antec P150. weet iemand hier meer van af?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 09:31 . Reden: cd-klepjes ]

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

ook een mooie kast zeg, eigenlijk gewoon de zwart zilvere variant van de p150.

Maare over de cd-rom klepjes;

- ik denk dat je die frontjes er gewoon moet uithalen, zal wel wat minder mooi zijn, en je hebt dan zwarte cd-rom spelers nodig. Snap alleen niet waarom t niet hetzelfde is als bij de p150

- zou miss ook kunnen dat ze het hebben weg gepoetst op de foto, maargoed dat lijkt me ook zo krom.

- of net als de p180 moet je om bij de cd-rom spelers te komen het deurtje steeds opendraaien

• Mikey5times
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 09:26:
[...]

heb jij misschien een idee wanneer de kast uitkomt, want ik kan op de site van antec heel die kast niet eens vinden...

Ik zat nog is goed naar die foto's te kijken van de nieuwe Antec Solo, maar ik zie hier geen cd-rom klepjes op zitten in tegenstelling tot de Antec P150. weet iemand hier meer van af?
Als je om mijn link klikt die jij zelf quote, dan zie je die kast toch op de site van Antec? 8)7

De Solo begint net in de Amerikaanse winkels te verschijnen, dus hij zal naar alle verwachtingen in de komende weken ook wel naar Europa komen. Zie ook dit topic:

http://forums.silentpcrev...s=0&postorder=asc&start=0

Die CD-rom klepjes schijnen er inderdaad helaas niet bij te zitten, dus je zal een zwarte brander erbij moeten gebruiken.

Verwijderd

Beetje jammer van die cd-rom klepjes. Dan word de kast voor mij toch stukken minder aantrekkelijk. Ik ben niet zo'n modder, dus kan waarschijnlijk zelf geen klepjes maken.
Misschien dan toch maar voor de witte p150 gaan. die staat alleen iets minder mooi bij de rest van mijn randapparatuur. Alleen mijn printer is wit...

• Mikey5times
  • Niet online
Ja, ik vind dat ook echt een vergissing van Antec. Voor meerdere mensen zal het een reden zijn om die kast niet te nemen. En wat kosten die klepjes nou helemaal? €0,50? |:(

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Mikey5times schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 11:57:
Ja, ik vind dat ook echt een vergissing van Antec. Voor meerdere mensen zal het een reden zijn om die kast niet te nemen. En wat kosten die klepjes nou helemaal? €0,50? |:(
hehehe idd. Of je belt/emailt antec dat de klepjes van je antec p150 kaduuk zijn gegaan (die je niet hebt maar boeiend).
Als ze lief zijn sturen ze je 2 nieuwe op (miss tegen kleine vergoeding), koop een spuitbusje zwarte lak en voila uw klepjes zijn klaar :D

Verwijderd

Pendaco schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 13:06:
[...]

hehehe idd. Of je belt/emailt antec dat de klepjes van je antec p150 kaduuk zijn gegaan (die je niet hebt maar boeiend).
Als ze lief zijn sturen ze je 2 nieuwe op (miss tegen kleine vergoeding), koop een spuitbusje zwarte lak en voila uw klepjes zijn klaar :D
Dat zijn nog is tips. ik heb nu ook een pc met klepjes, dus ik hoef antec in eerste instantie niet eens te mailen :*)

• Mikey5times
  • Niet online
Tja, dan kan je net zo goed even het frontje van je brander afhalen en dat zwart spuiten. Ik heb zelf van mijn zwarte NEC een zilveren gemaakt. :*)

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Mooie case! Met een heel klein beetje doorzoeken in het woud van de kasten kom ik zomaar een bijna ideale kast tegen! Mooi design, fluisterstil, fantastisch ophangsysteem voor HDD's, kabelmanagement...
Wat wil je nog meer?

*Kuch* wat ik wil is een probleemloze samenwerking met elke moederbord...

Ik ben een nieuwe systeem aan het samenstellen met een AMD Athlon 64 X2 3800+ en afhankelijk of ik voor een AM2 of een S939 socket ga, wil ik een Asus A8N-SLi Premium Socket 939 of Asus M2N-SLI Deluxe Socket AM2 moederbord (beide vanwege de mooie stille passieve koelingen).

De A8N heeft een nForce4 chipset waar de eerste batch van de Antec-P150 voedingen zulke problemen mee heeft. Zoals het ernaar uitziet ligt het niet zozeer aan het merk Asus, maar aan de combinatie van de voeding met de nForce4 chipset.

Wie weet of de M2N (met de nForce 570 chipset) óók zulke problemen heeft?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Mikey5times
  • Niet online
De antec Solo staat inmiddels in de Pricewatch voor €80:

pricewatch: Antec Solo (ATX, Geen PSU, Zwart)

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

The_Sukkel schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 22:03:
[...]
Ik ben een nieuwe systeem aan het samenstellen met een AMD Athlon 64 X2 3800+ en afhankelijk of ik voor een AM2 of een S939 socket ga, wil ik een Asus A8N-SLi Premium Socket 939 of Asus M2N-SLI Deluxe Socket AM2 moederbord (beide vanwege de mooie stille passieve koelingen).
[...]
Inmiddels ben ik van gedachten veranderd en wordt het een Core 2 Duo (E6600) systeem met een Asus P5W DH Deluxe moederbord. Wat hetzelfde blijft is de kast...althans...

Wat ik me afvroeg: werkt de voeding (NeoHE PSU) van deze kast samen met de nieuwe Asus P5W DH Deluxe? Het schijnt dat de voeding in de eerste lichting kasten problemen opleverde met Asus-moederborden... verder weet ik het fijne er niet vanaf, maar ik zie in dit topic dat er toch wel mensen zijn die problemen hebben gekend. Is de voeding inmiddels zoveel verbeterd dat de problemen niet meer aan de orde zijn?

Dus als iemand hier iets meer van afweet...graaaaaag!

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Verwijderd

Voeding schijnt inderdaad in het begin wat problemen te hebben gegeven. Inmiddels zouden ze allemaal met een revisie van de voeding moeten worden geleverd die het gewoon overal doet. Ik heb er een paar maanden geleden 1 gekocht en die werkt prima i.c.m. mijn Asus A8R32MVP mobo.

Voor ik t spul aangeschaft heb, heb ik ook gelezen over de problemen die er met de voeding waren. Dit heeft me wel wat twijfels opgeleverd, maar omdat Antec alle defecte voedingen netjes vervangt toch maar gedaan en zeker geen spijt van. Heerlijk stille kast en voeding en qua vormgeving helemaal mijn smaak (een van de weinige fraaie kasten zonder zo'n stom deurtje)

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 21:25
Ik ben zelf in het bezit van een Antec P160 na het lezen van vele positieve reviews. Maar waar al die positiviteit vandaan komt snap ik niet. De kast is echt niet stiller dan mijn chieftec kast van 6 jaar geleden. Ook is de (1!) bijgeleverde casefan niet echt stil, zelfs niet met QFan aan.

Voordeel is wel dat deze filters heeft om stof buiten te houden (helaas alleen aan de voorkant, hoewel dit vaak de intake is, zie ik een filter ook graag terug op de achterkant).

Als ik opnieuw moest kiezen, nam ik deze case niet. Gebrek aan ruimte is ook een reden, naast de bovenstaande.

Wat natuurlijk wel een prachtig gegeven is, is dat de case eigen drive bays heeft, dus al is je DVD drive paars, het blijft aan de voorkant mooi uitzien.

[ Voor 11% gewijzigd door AvanCade op 02-08-2006 10:32 ]

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

@Zivje:
Bedankt! Ik denk dat ik het erop ga wagen, want ik vind deze kleur toch wel mooier dan het zwart van de Solo (+aparte voeding, dus ook nog duurder).

@AvanCade:
De P160 is volgens mij behoorlijk anders dan de P150...
Heeft de P160 bijvoorbeeld ook die "rubberen ophangbanden" voor HDD's?

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Ik heb de p150 nu ook een aantal maandjes en ben dik tevreden.

Zelf heb ik ook een Asus moederbord maar volgens mij heb ik
al een kast met de nieuwe voeding versie.

Enig Nadeel:

Een paar weken geleden hoorde ik opeens een klap toen ik op mn pc bezig was,
wat bleek...

Er was een rubber geknapt waar mn HD inhing :| dus mn HD was aan de voorkant
naar beneden gehangen (gelukkig zag die andere tray er nog in.

Ik heb m nu dus maar gewoon in zo'n tray gemonteerd (die heeft ook rubbers)
en ik merk geen verschil in geluid :)

Wel jammer dat er een rubber is geknapt, maar zal wel een combinatie, hitte en
strakheid zijn geweest ofzo :P

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Weet je nog hoe vaak je het rubber om de HD hebt gedraaid?
Raadt Antec zelf nog iets aan of mag je het zelf gaan uitproberen?

Ik meen ergens te hebben gelezen dat Antec 2x draaien had aangeraden, maar dat de reviewer het 3x om de HD draaide, om het zo strak mogelijk te hebben...

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

The_Sukkel schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 23:44:
Weet je nog hoe vaak je het rubber om de HD hebt gedraaid?
Raadt Antec zelf nog iets aan of mag je het zelf gaan uitproberen?

Ik meen ergens te hebben gelezen dat Antec 2x draaien had aangeraden, maar dat de reviewer het 3x om de HD draaide, om het zo strak mogelijk te hebben...
Ik had m er gewoon 2x omheengedraait (zoals ook in de manual staat beschreven), dus wel een beetje jammer. In het rubber zaten ook allemaal haarscheurtjes, maar ik denk dat t gewoon de hitte van de laatste tijd en daarbij dan die spanning gewoon teveel was :/ .

Op zich heb ik nog wel 2 trays (met rubbers) over, en natuurlijk de 3 vaste trays. Maargoed hij zit nu veilig vast in een vaste tray.

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 21:25
The_Sukkel schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 21:07:
@Zivje:
Bedankt! Ik denk dat ik het erop ga wagen, want ik vind deze kleur toch wel mooier dan het zwart van de Solo (+aparte voeding, dus ook nog duurder).

@AvanCade:
De P160 is volgens mij behoorlijk anders dan de P150...
Heeft de P160 bijvoorbeeld ook die "rubberen ophangbanden" voor HDD's?
Jep, maar de TS twijfelde tussen de P160 en P150, dus mijn ervaring met de P160 was wel zo relevant.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een vraag aan de bezitters van de P150 - hoe draagbaar is de kast en is hij na enig gebruik en versleep nog steeds helemaal recht?

Mijn huidige kast (P180, zilver) heeft als probleem dat hij een aantal zwakke punten heeft:
  • Deurtje sluit met magneet, blijft niet op zijn plaats tijdens transport.
  • Deurtje is niet of in ieder geval moeilijk eraf te halen.
  • Panelen vertrekken snel, buigen om en zodoende klemde de PC helemaal vast, met grof geweld de kast openen zorgde ervoor dat de plastic klemmetjes (die de panelen op zijn plaats hielden) afbraken.
  • Het ding is zo enorm zwaar en lomp dat hij niet bepaald geschikt is voor LAN-parties e.d. (was de PC ook niet voor bedoeld in de 1e instantie.)
Wat ik dus wil is een solide kast die stil is en er niet als een UFO uit een jaren 60 film uit ziet.. en toch het gemak heeft van compartimenten in de kast etc.

Is de P150 wat ik zoek of moet ik gewoon een plastic doos van 30 Euro halen in plaats van zo'n aluminium kwaliteits kast?

Jammer van m'n P180 maar ik heb er echt genoeg van inmiddels :'(

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Volgens mij is de P150 van plaatstaal...en niet van aluminium (behave dan de voorkant...maar dat is dan meer om cosmetische redenen).

Voor de goede orde: ik heb 'm dus nog niet, maar heb het gelezen of gehoord (weet niet meer waar of van wie)

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Blue-eagle schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 11:29:
Een vraag aan de bezitters van de P150 - hoe draagbaar is de kast en is hij na enig gebruik en versleep nog steeds helemaal recht?

puntjes

Jammer van m'n P180 maar ik heb er echt genoeg van inmiddels :'(
De kast is vrij zwaar, mede door de stalen behuizing. Iig een stuk zwaarder dan de
standaard plastic kast die ik hiervoor had.

Om het deurtje te openen moet je eerst het zijpaneel verwijderen om m te kunnen openen.
Het deurtje zit aan de kant van het zijpaneel met drie soort van plastic klik clips vast.
Aan de andere kant hang het deurtje (scharnierkant) er met 2 alluminium pinnetjes in (boven - onder)
en is er voor de rest erg makkelijk uit te halen.

Maargoed het deurtje is ook eigenlijk niet bedoeld om constant open en dicht te doen.

Verder heb ik nog geen last van kromme panelen, maar heb m ook nog maar een paar keer verplaatst.
De kast is iig niet zo heel lekker mobiel, vooral door t gewicht, maargoed ik weet niet hoe intensief
je LAN parties bezoekt? ;)

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Pendaco schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 01:40:
[...]
Om het deurtje te openen moet je eerst het zijpaneel verwijderen om m te kunnen openen.
Het deurtje zit aan de kant van het zijpaneel met drie soort van plastic klik clips vast.
Aan de andere kant hang het deurtje (scharnierkant) er met 2 alluminium pinnetjes in (boven - onder)

Maargoed het deurtje is ook eigenlijk niet bedoeld om constant open en dicht te doen.
Deurtje bij de P150?????

Welk deurtje :?

• Blue-eagle
  • Niet online
Pendaco schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 01:40:
[...]

De kast is vrij zwaar, mede door de stalen behuizing. Iig een stuk zwaarder dan de
standaard plastic kast die ik hiervoor had.

Verder heb ik nog geen last van kromme panelen, maar heb m ook nog maar een paar keer verplaatst.
De kast is iig niet zo heel lekker mobiel, vooral door t gewicht, maargoed ik weet niet hoe intensief
je LAN parties bezoekt? ;)
Thanks :) Nou niet erg regelmatig, eens in de 6 maanden zal al veel zijn :P Maar deze kast is ook zwaar dus.. op zich niet zo'n probleem - hij heeft in ieder geval een draagbaar formaat, die P180 van me is een halve koelkast (hij koelt ook best goed met die 30 fans :X )

Toch 'ns kijken in de winkel dan voor een P150 :)

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01 06:26
Ik hoor hier iedereen roepen dat ze deze kast gaan kopen, maar hoe zit het met BTX?

Ik heb anderhalf jaar geleden een moederbord met AGP-slot gekocht, met gedachte dat het niet zo snel zou lopen met PCIe, maar ik zit nu wel met een 9600pro die niet meer fatsoenlijk te upgraden is :'( . Ben bang dat het met ATX kasten dezelfde kant opgaat. Wat zijn jullie gedachten hierover?

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ten eerste is een moederbord iets anders dan een kast... maar daarnaast dacht ik ergens te hebben gelezen dat deze kast ook BTX geschikt is...(maar misschien heb ik dat wel gedroomd...kan het niet meer zo snel terugvinden)

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01 06:26
Een moederbord is inderdaad wat anders dan n kast, maar t zou aardig zijn als de plek van uitbreidingsslots op t moederbord n beetje overeenkomt met de plek in de kast. Ik heb niks kunnen vinden over BTX ondersteuning van de P150 en het lijkt me toch typisch iets dat Antec zou gebruiken als selling argument, net als CM met z'n Stacker.

Ik wil alleen maar zeggen, als BTX echt loskomt over 6 - 12 maanden, wat voor zin heeft het dan nog om nu 80 euries (Antec Solo) uit te geven voor een ATX kast?

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Is BTX niet al jaren aan het "loskomen"?

Verwijderd

Blue-eagle schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 11:29:
Ik heb m in huis een paar keer verplaatst en daar kan ie prima tegen. Ding is van staal en behoorlijk zwaar. Denk niet dat ie gauw gaat vervormen tenzij je heel gekke dingen doet. Lak is ook vrij krasbestendig (hij staat op de grond en ik kijk niet zo goed uit met stofzuigen).

Als je veel lanparties en dat soort dingen doet is het mss beter een el-cheapo plastic kast te nemen of een goede kast met een handvat aan de bovenkant, want de P150 lijkt mij te zwaar/onhandig om veel te verplaatsen.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
Ik heb via marktplaats een NeoHE 430watt gekocht, die geleverd werd met de P150 kast. Deze kast+voeding is getest op een review site (serienummers komen namelijk overéén) en werkte daar samen met een Asus voeding (je zou dus zeggen, dat asus-antec probleem voorbij is), maar...

...bij mij doet die het dus niet op mijn DFI Nf3 939 Ultra-D. De fans gaan draaien, maar de HDD's spinnen niet up en het bekende bios piepje is er ook al niet. Met me oude AOpen/FSP voeding werkt het wel.

Wat nu? RMA aanvragen bij antec? Ik heb geen bon van aankoop, zal dat een probleem zijn?

EDIT
Als ik alleen de ATX en de 12V aansluiting op het mobo aansluit, dan werkt die, maar komt niet verder dan booten, omdat er geen HDD op aangesloten zit. Als ik de voedings stekker in mijn 6600GT AGP stop, dan werkt die weer niet, terwijl die wel nodig is, zit er niet voor niks op. Iemand hier bekend mee?

[ Voor 21% gewijzigd door PASware op 25-08-2006 12:54 ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Ik gebruik het suspension system, voor mijn drie harde schijven wat me goed bevalt. Iig geen resonatie etc.

Helaas zijn 5 van de 6 rubbers geknapt. Mijn schijven hingen half op elkaar en hingen half aan de molexen. Contact met Antec over opgenomen en ze hebben gelijk 6 nieuwe opgestuurd. Nieuwe stofachtige elastische banden zijn het nu. Het oude ontwerp deugde niet volgens Antec.

Best netjes, qua service dus.

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Hey mooi dat ik dat weet.
Bij mij is dus ook 1 van de rubbers geknapt, zie vorige pagina.

Ik heb m nu dus maar in zo'n tray gezet, verschil in geluid is me nog niet echt opgevallen.

Misschien toch maar eens een mailtje richting antec sturen dan,
ik neem aan dat t allemaal kosteloos wordt opgestuurd? :P

Verwijderd

Yup, helemaal kostenloos.

Via de site, support kom je ergens in een rma terecht.

Verwijderd

Pendaco schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 22:31:

Ik heb m nu dus maar in zo'n tray gezet, verschil in geluid is me nog niet echt opgevallen.
Ik heb net de laatste schijf van de tray in de banden gehangen. In de tray zat hij goed vast, op 1 dolgedraaid schroefje na. Het verschil in herrie is aanzienlijk, de hele kast trilde er van.

Ik ben wel eens bang dat het ophangen niet helemaal goed is voor de schijven. Als de leeskop swiept zou de schijf 'mee kunnen gaan' waardoor de acces time missien wel lager wordt.

Aan de andere kant wil ik nooit meer iets anders, het hele geluid wordt er zeker meer rustig van. :z

• smvs
  • Niet online
Even voor de zekerheid, kun je die floppydrive constructie er gewoon helemaal uithalen zodat je de beschikking hebt over een totaal van 4 x 5,25" Bays?

• fmb

fmb

smvs schreef op zondag 24 september 2006 @ 16:41:
Even voor de zekerheid, kun je die floppydrive constructie er gewoon helemaal uithalen zodat je de beschikking hebt over een totaal van 4 x 5,25" Bays?
Ja: zie http://www.antec.com/pdf/CaseComparison.pdf en http://www.antec.com/pdf/drawings/P150_techdrawing.pdf
1 van de vier externe 5,25" bays is (met standaard adapter) geschik voor een floppy drive, maar zonder die adapter gewoon een 5,25" bay

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-02 16:38

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 21:32:
Ik gebruik het suspension system, voor mijn drie harde schijven wat me goed bevalt. Iig geen resonatie etc.

Helaas zijn 5 van de 6 rubbers geknapt. Mijn schijven hingen half op elkaar en hingen half aan de molexen. Contact met Antec over opgenomen en ze hebben gelijk 6 nieuwe opgestuurd. Nieuwe stofachtige elastische banden zijn het nu. Het oude ontwerp deugde niet volgens Antec.

Best netjes, qua service dus.
Ik kan melden dat alle kasten vanaf in ieder geval juni dit jaar van die nieuwe stoffen banden zijn voorzien. :) Ik heb een Antec Lifestyle Solo, en dat is in principe ook een P150, maar dan in het zwart.
De stoffen banden komen in ieder geval als heel stevig over. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• P82
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-11-2025

P82

Ik heb deze week een Antec Solo gehaald. Ik ben erg onder de indruk van de kast. Alleen de aan/uit-knop stoort me behoorlijk. Hij voelt niet erg stevig aan en hij rammelt al als je de kast aanraakt. Dat valt me tegen, want bij al mijn eerdere kasten (no-name beige gevallen) voelt deze knop veel beter aan. Komt dit bij alle Solo's voor, of is dit een productiefoutje?

Verwijderd

Even een kort vraagje, ik heb op internet en op GoT gezocht maar niet gevonden.

Past een geforce 7900GTO in deze kast? Of wordt dat erg krap?

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
Verwijderd schreef op donderdag 23 november 2006 @ 15:42:
Even een kort vraagje, ik heb op internet en op GoT gezocht maar niet gevonden.

Past een geforce 7900GTO in deze kast? Of wordt dat erg krap?
Past wel, maar wordt redelijk krap. Ik heb zelf een Antec NSK6000 en dat is bijna dezelfde kast, kwa diepte verschillen ze bijna niks. Dus het past wel. Mail anders Antec om te vragen of er een 7900GTX in past (die is namelijk net zo groot en stuk bekender).

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
The_Sukkel schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 22:56:
Is BTX niet al jaren aan het "loskomen"?
Enkele jaren geleden leek BTX nog veelbelovend. Nu is BTX is zo goed als dood. Mede doordat cpu's steeds hogere prestaties krijgen/minder vermogen opnemen is de behoefte aan die andere indeling ook kleiner geworden. Ik denk niet dat het nu nog door zal breken.
Pagina: 1