Ik had laatst een man van de KPN storingsdienst aan de lijn die mijn lijn had doorgemeten omdat er regelmatig storingen hier voorkomen bij ons thuis, de lijn bleek in zeer goede conditie te zijn. Dus (zoals in veel gevallen) ligt het dus aan de bekabeling thuis..
Nu heb ik vandaag bij gamma een zooitje nieuwe telefoonkabels aangeschaft, maar m'n margin daalt opnieuw weer naar een dieptepunt (volgens mij dus)
De man van KPN vertelde me dat hoe lager de cijfers hoe slechter.
Maar hoe laag is laag? en wanneer is het bar slecht?
Ik heb overgens vanaf de wandafname punt een kabel van 5 meter, splitter, 10 meter naar de modem..
Het enige wat niet gewijzigd is, is de splitter die dus waarschijnlijk nu de boosdoener is?
Mijn hoofdvraag iig is dus, wat zijn acceptabele cijfers voor de Noise Margin?
Nu heb ik vandaag bij gamma een zooitje nieuwe telefoonkabels aangeschaft, maar m'n margin daalt opnieuw weer naar een dieptepunt (volgens mij dus)
code:
1
2
3
4
5
| Operation Data / Defect Indication: Operation Data Upstream Downstream Noise Margin 19 dB 17 dB Attenuation 23 dB 26 dB |
De man van KPN vertelde me dat hoe lager de cijfers hoe slechter.
Maar hoe laag is laag? en wanneer is het bar slecht?
Ik heb overgens vanaf de wandafname punt een kabel van 5 meter, splitter, 10 meter naar de modem..
Het enige wat niet gewijzigd is, is de splitter die dus waarschijnlijk nu de boosdoener is?
Mijn hoofdvraag iig is dus, wat zijn acceptabele cijfers voor de Noise Margin?