wrt54gs router houd .mp3 .avi .psd en .max tegen!

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• blacknoise
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10-2024
Mijn situatie:

Ik heb 2 Linksys wrt54gs routers, ze maken connectie met elkaar dmv een draadloze connectie.
1 staat boven en 1 staat beneden bij de modem.

De 2e router functioneert als een bridge, daarmee connect ik met mijn pc MET draad.
Op beide routers zit Alchemy v1.0 gebaseerd op linksys firmware 3.37.6.8sv

Het probleem:

De routers houden bestanden zoals .avi .max en .psd tegen in msn en FTP.
Ik kan ze niet uploaden of downloaden.
Ze stoppen meestal bij een paar kb of 0 kb. Downloaden van .avi lukt nog in sommige gevallen nog wel maar blijft soms een kwartier stilstaan om daarna weer verder te gaan.
Als ik de bestandjes inrar of zip kunnen ze ineens wel up en downloaden, de grote maakt niks uit.

Dit probleem heb ik al sinds ik de routers net uit de doos had (met originele firmware) en bedraad op een andere oude pentium 3 computer aan had gesloten.
Alle bestanden kunnen wel geup en download worden als de router niet is aangesloten.

Nu heb ik mijn AMD computer bedraad op de WRT54GS routers aangesloten die draadloos communiceert met nog een wrt54gs beneden, en heb ik nog steeds dit probleem.

Wat heb ik al gedaan:

- Ik heb de firewalls uitgezet van de routers en mijn computer
- pc in de dmz zone gezet
- Met 1 router met draad geprobeerd, met bovenstaande instellingen.
- ik heb alle virusscanners en firewalls van mijn comp gehaald, er draaien geen services meer van viruscanners e.d op mijn comp,
- andere computers en alchemy firmware versies uitgeprobeerd
- De originele linksys software 3.37 die erbij zat ook uitgeprobeerd
- Verschillende MTU's geprobeerd: 1492,1500,auto

Ik heb nog steeds geen oplossing kunnen vinden, wie weet er nog een oplossing?

[ Voor 34% gewijzigd door blacknoise op 16-11-2005 00:06 ]

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Routers die avi's etc. tegen houdt? Lijkt me niet.
Als ik filmpje verstuur van 500MB gaat dat gaat mijn router dat niet eerst opslaan om te kijken wat voor bestands-type het is. Volgens mij houden het wel op bij paar duizend KB aan intern geheugen. (correct me if I'm wrong) Of moet ik het zoeken in de geest van dat het hele netwerk verkeer wordt geanalyseerd dat er een "STOR iets.AVI" wordt verstuurd en dat dan geblokt wordt?

Als het puut om de extensie van de bestanden gaat, denk ik dat het eerder een probleem van Windows is. Welke windows versie heb je? Heb je de updates regelmatig gedaan?

Gaat het om de grootte van de bestanden? gaat een ander bestand met dezelfde grootte wel goed? Lukt het met AVI-bestanden die minder groot zijn wel? Het lijkt me dat de grootte van de bestanden het probleem is.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-04 03:17

Archimond

Lopende Helpdesk

@ silverstorm

De dingen die jij vraagt heb ik met hem dus allemaal al onderzocht.

Een film of .max bestand die heet vb: virus.max of virus.avi van 700mb wordt niet doorgelaten, maar als je het inzipt als beste compressie tot geen compressie (opslag), laten de routers het ineens wel door.

Getest op Win2000 Pro SP3 op de P3, Win2003 SP1 op AMD 2500+, Win XP pro SP2.

Wanneer je het bestand 3ds.max bijvoorbeeld renamed naar 3ds.txt, dan laat de router het nog steeds niet door. Pas als je de extensie veranderd in txt en DAN met wordpad open en dan nog es opslaat als .txt wil de router het wel sturen :r .

.max bestanden tussen 60kb en 20mb hebben we geprobeerd, ze worden allemaal niet verstuurd.

.avi bestanden tussen de 1kb en 700mb geprobeerd.

Volgens mij waren er vroeger meer topics met soortgelijk probleem

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
offtopic:
wrt54gs laat geen .PSD files door was al door jou gestart deze week.
TS, schop aub een modje of maak zelf een TR aan om aan te geven in welk topic je door wil gaan.

{signature}

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:21
Hallo,

Ik heb met de alchemy al meer problemen gehad met data transfer, mijn vraag is heb je de laatste versie van dd-wrt al eens geprobeerd www.dd-wrt.com

Ik heb 1 router een wrt54gs V1.1 en 3 wap's 54g in repeater en dat gaat wel goed.
Ik heb geprobeerd met .mp3 en .avi

groeten

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-04 03:17

Archimond

Lopende Helpdesk

offtopic:
Laten we op deze topic doorgaan, de andere vervalt:

Het lijkt net alsof er in de routers virusscanner zit.

Hij heeft zelfs beide routers al in DMZ zone + firewall uit.
De grote maakt niks uit, want met .zip kan die gewoon 1GB tot 1kb versturen.

Het is iets heel erg vaags, heeft de alchemy firmware geen ingebouwde beveiliging?

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Archimond schreef op woensdag 16 november 2005 @ 20:22:
Het lijkt net alsof er in de routers virusscanner zit.
Het lijkt me sterk dat het zo is. Ik heb eerder al proberen aan te geven dat het controleren erg moeilijk is, omdat ongeveer het hele bestand gescand moet worden en niet de gefragmenteerde pakketten.

Heb je het ooit kunnen testen met een andere (type/merk) router? Heeft je router ook een log waarin rare vermeldingen staan?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Goed, andere topic gesloten, in het vervolg graag even overleggen.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik zelf heb eens een soort gelijk probleem gehad alleen minder specifiek.
Probeer eens HyperWrt Thibor van 15 november, te vinden op http://bagupremier.free.fr/wrt/GS/ en http://linksysinfo.org/

Deze zijn gebaseerd op latere versies van de originele linksys firmware, 4.70.6

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Pagina: 1