Toon posts:

[XP] Zeer sloom internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vaag probleem met internet.
Op mijn PC is internet zeer langzaam (350Kb/s op speedtest) terwijl het zeer snel werkt op de pc die ernaast staat (1200Kb/s op speedtest).
Na het scannen met Norton AV, Spybot en Ad-Aware Pro en Spywareblaster en er niets gevonden is, vat ik het niet meer.
Ik heb win xp opnieuw geinstalleerd en het werkt allemaal prime, 1200Kb/p.
Nu heb ik mijn oude backup weer terug gezet omdat hierop alle programma's staan. Maar nu wil ik achter het probleem komen.

Wat kan het probleem zijn?

Ik heb dus verschillende scanners gebruik en niets helpt.
Ik heb XP opnieuw geinstalleerd en het probleem is verholpen het is dus een windows probleem en geen hardware (kabel/router).
Ik heb op dit forum gezocht maar kan niet het probleem gevonden of een oplossing.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 18:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke dus niemand heeft een idee welke service/ instelling ervoor kan zorgen dat internet op een vierde van de snelheid loopt?

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Probeer eens een programma zoals netlimiter te installeren, dan kun je zien welk proces er gebruik maakt van het internet en met hoeveel kb/s :)

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ben je ook je netwerk instellingen langsgelopen ? Ben je in je msconfig gedoken om te kijken wat er allemaal start ?? regcleaner gedraait ??

Sowieso is speedtest niet de meest betrouwbare test die er is (zoals bekend). Neem eens een groot bestand van een snelle server en test het daar nog eens mee

ps.
Het kicken van je eigen topic binnen 24 uur wordt niet op prijs gesteld, je kan beter even wachten

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 12:16
Kan echt van alles zijn! Firewall, verkeerde tcp/ip-settings, driver/instellingen netwerkkaart, ... Weet je nog waneer die ineens langzamer werd? Probeer eens vanaf een verse install zaken die op op je back-up staan neer te zetten...

(opnieuw met een verse install beginnen is misschien nog het snelste....)

Verwijderd

Topicstarter
Kijk dan jullie wel voor de suggesties.
Ik had Netlimiter al. Ik heb gekeken ook met het programma TCPview. Ik heb alle services afgesloten die het internet gebruiken. En plots heb ik weer 1200K download!!
Ik heb gereboot en alles een voor een uitgeschakeld... uiteindelijk kom ik op TightVNC die de boosdoener is. Heel vreemd.
Pagina: 1