Toon posts:

Onboard audio asus Kn8-e deluxe werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb voor iemand een pc gekocht in losse onderdelen. Ik zal even de onderdelen noemen die misschien interessant zijn voor het probleem. Asus kn8-e deluxe met onder andere onboard geluidskaart. op de voorkant van de kast zit een panel die ik op de audioconnector op het moederbord heb aangesloten. verder zit er nog een losse usb-tvmoden aan. besturingssysteem: win xp home nl.

Probleem: het geluid doet het niet. Ik heb de drivers gebruikt van de bijgeleverde asus cd. in systeembeheer lijkt alles aanwezig te zijn, aangezet te zijn en goed te werken. alle rookiemistakes zoals aansluiten op de verkeerde audio poort heb ik al geprobeerd. Windowsupdate eveneens gedaan. In de BIOS nergens gevonden dat je onboard audio aan kan zetten. Iemand suggesties? Ik vermoed dat het iets heel simpels is maar ik mn vinger er maar niet op leggen.

Alvast bedankt

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:12

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij staat onboard audio bij de Chipset Features oid. (als ik het goed kan herinneren)

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 15-11-2005 23:24 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Je kan in de Bios twee optie's aanzetten, Ga naar Advanced/ kijk naar of Onboard ac 97 audio op Enabled staat, Ook bij Advanced is de optie/ instant music, ook die moet op Enabled staan .
joopata

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 23:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die twee functies staan aan. Nogmaals, in systeembeheer zijn de apparaten aanwezig en werken correct. heeft het iets te maken met dat frontpanel? Instelling in windows? verkeerde driver meegekregen bij het mobo? iets anders?