Toon posts:

[Zoekmachines] domeinnaam invloed op resultaat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik krijg soms de indruk dat zoekmachines (waaronder Google) sterk rekening houden met de naam van het domein. Hiermee bedoel ik dat wanneer ik de domeinnaam 'internetzoeken.nl' zou nemen deze (bij gelijk blijven van alle andere factoren) hoger in de lijst met resultaten komt dan het domein 'infosearch.nl' wanneer er gezocht wordt op de zoekterm 'internet zoeken'.

Dit was zomaar een voorbeeld ik weet niet of de domeinen bestaan, maar ik denk dat dit wel duidelijk maakt wat ik bedoel.

Heeft het terugkomen van de zoektermen in een domeinnaam inderdaad invloed op de resultatenvolgorde van een zoekmachine? Zelf krijg ik de indruk dat deze invloed zelfs behoorlijk groot is.

Ik kon het antwoord op mijn vraag nergens vinden. Ik heb tevens gezocht naar een goed forum over zoekmachine optimalisatie, maar kon nog niets vinden (waar recent nog op gepost was). Als iemand een goed forum weet houd ik me dus ook warm aanbevolen.

Alvast bedankt!!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-02 05:55

pim

Je domeinnaam zelf heeft zeer weinig invloed.

Dus met voetbal.nl kom je niet snel bovenaan met het woord "voetbal", maaaaaar.. veel mensen linken naar je site met "voetbal" als linktekst:

<A href="http://www.voetbal.nl">Voetbal.nl</a>

waardoor je indirect toch al snel goed gaat scoren op je gekozen domeinnaam..

Dus het antwoord op je vraag: Ja, de domeinnaam heeft invloed op je resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat is al een heel stuk duidelijker.

Wat ik vergeten was er bij te zetten was of het voor zoekresultaten nog iets uit maakt of je domein een .nl .tk .com .info of een nog andere extensie heeft

worden .nl of .com domeinen als belangrijker gezien of maakt dit echt helemaal niets uit?

Verder lees ik op de ene site dat de zoekwoorden waarvoor je je website wilt optimaliseren ook op je pagina moeten staan (logisch ook natuurlijk), maar dat er voor de rest relatief weinig tekst op deze pagina moet komen, zodat het aantal keer dat de woorden waarvoor de website geoptimaliseerd wordt naar verhouding vaker voorkomt dan anders (met meer andere tekst) het geval zou zijn.

Op een andere site lees ik echter weer dat dit juist niet zo is. Iemand die hier duidelijkheid in kan scheppen?

Op zich is er over dit onderwerp genoeg te vinden, maar ik lees op de verschillende sites zulke verschillende dingen dat ik het hier vraag. Is er iemand die een pagina/forum weet waar men heel actueel (en correct) is wat betreft het onderwerp zoekmachineoptimalisering?

Nogmaals bedankt!