DE situatie:
Ik werk in een bedrijf waar men niet allemaal te lockdownen valt.
tevens werken we in een mixed enviroment. we draaien
- Linux
- BSD
- Unix
- Windows XP pro
- windows server
- windows TS server(s)
laptops + desktops,
Ik beheer niet de *nix maar wel de Windows kant, het bedrijf is niet cheap betreft aankoop van software maar het moet wel nuttig zijn.
MOM klinkt leuk maar voor 50 clients + 6 servers vind ik dat een beetje overkil..
Search met google + Got krijg je wel links maar daarin is niet echt wat ik zoek..
Weten jullie goeie tools om eventlogs periodiek te sturen naar een server (per mail of naar een share?) Mijn bedoeling is om alles op 1 share uiteindelijk te krijgen en dan d.m.v een zelf te bouwen filter(s) een goed overzicht van de problemen te krijgen.
weten jullie een tool die eventlogs text based naar een server kan mikken ?
Ik werk in een bedrijf waar men niet allemaal te lockdownen valt.
tevens werken we in een mixed enviroment. we draaien
- Linux
- BSD
- Unix
- Windows XP pro
- windows server
- windows TS server(s)
laptops + desktops,
Ik beheer niet de *nix maar wel de Windows kant, het bedrijf is niet cheap betreft aankoop van software maar het moet wel nuttig zijn.
MOM klinkt leuk maar voor 50 clients + 6 servers vind ik dat een beetje overkil..
Search met google + Got krijg je wel links maar daarin is niet echt wat ik zoek..
Weten jullie goeie tools om eventlogs periodiek te sturen naar een server (per mail of naar een share?) Mijn bedoeling is om alles op 1 share uiteindelijk te krijgen en dan d.m.v een zelf te bouwen filter(s) een goed overzicht van de problemen te krijgen.
weten jullie een tool die eventlogs text based naar een server kan mikken ?
Tja vanalles