[UniMaas] Internet via accespoint

Pagina: 1
Acties:

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Beste medetweakers,

Ik woon in een studentenhuis in Maastricht waar men internet via het UniMaas-netwerk heeft.
Tot vanmorgen was de situatie als volgt:

[modem] - [WLAN router] - [pc's]
Waarbij de WLAN router een Linksys WRT54G was en de pc's zowel draadloos als via UTP verbonden waren.Helaas hebben we de WRT54G nu niet meer en heb ik een Linksys WAP11 gekocht, wat een Linksys 802.11b accespoint is.

Mijn probleem is dat ik internet niet meer goed geconfigd krijg.
We hebben hier maar één log-in, maar ik kan me herinneren dat we voorheen alles deden delen met een hubje (ook nog aanwezig overigens).

Nu zit ik op 'n pc die op de één of andere manier correct geconfigureerd is.
Als ik alle netwerkinstellingen éxact overneem van die pc, op het MAC-adres na, die pc afkoppel en mijn laptop verbind ipv die pc dan werkt het nog niet.

Het enige wat ik op mijn laptop krijg is een Unimaas inlogscherm, ook bij custom DNS-servers.
Kan iemand me vertellen hoe het internet van UniMaas werkt en hoe ik hier het internet een beetje aan de gang krijg? :)

T.net gallery | V&A ads

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:53
mac adress clonen :P

Verwijderd

Dat loginscherm is waarschijnlijk om het nieuwe MAC-adres te registreren. Even je gegevens invoeren en klaar ben je.

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Dat is natuurlijk niet mogelijk bij 8 computers.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 22:51:
Dat loginscherm is waarschijnlijk om het nieuwe MAC-adres te registreren. Even je gegevens invoeren en klaar ben je.
We hebben maar één log-in, dus dat gaat niet echt werken voor 8 pc's.
Maar ik weet zga zeker dat we via een hubje allemaal direct op't netwerk aangesloten zijn geweest.
Maar hoe identificeer ik de hele boel correct?
Kan iemand me uitleggen hoe het Unimaas netwerk een beetje inelkaar zit?

Niet iedereen studeert aan de UM (waaronder ik) en mist dus een dergelijke log-in.
Hoe doe ik überhaupt mijn MAC-adres veranderen op een Intel ABG-WLAN mini-pci adapter?

[ Voor 68% gewijzigd door Zegato op 15-11-2005 22:59 ]

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

Meestal is de beperking niet het aantal MAC-adressen dat je kunt registreren, maar het aantal IP-adressen dat vervolgens uitgedeeld wordt. Het zou best kunnen dat jij 20 MAC-adressen op één naam kan registreren, je krijgt echter met die 20 MAC's maar één IP.

Het lijkt mij dus ook niet dat dit ooit met een hub/switch gewerkt heeft. Dat kan alleen als zij zomaar 8 IP-adressen verstrekken en geloof me; dat doen ze niet (meer). Waarschijnlijk was toen één PC aangesloten die de boel deelde of iets dergelijks.

• deSjef
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Bij de UM mag je met maximaal 4 MAC-adressen inloggen. Als je met een 5e inlogt, gooit die de eerste er uit (denk ik...). Als je iemand met een UM inlog vindt, dan werkt het binnen een paar seconden. Anders gewoon even het oude mac-adres clonen.

Even opgezocht:
Aanmelden extra computer

Vraag:
Wat moet ik doen om een computer te registeren?
Antwoord:
Schakel de computer aan en start vervolgens de Internet Explorer. Ga dan naar de pagina www.unimaas.nl . De registratiepagina verschijnt automatisch en u moet inloggen met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Vervolgens moet u uw computer herstarten. Na de herstart is uw computer aangemeld en heeft u toegang tot het Internet.

Stap voor stap:
  • Start uw computer
  • Open uw internet browser
  • Ga naar de website: www.unimaas.nl Er verschijnt een login-scherm waar u uw gebruikersnaam en wachtwoord moet intypen
  • Lees de instructies op het scherm en lees de gebruikersvoorwaarden van
    Campus @Maastricht / MAASnet.
  • Accepteer de voorwaarden en log in met uw gegevens (Unimaas loginnaam met bijbehorend wachtwoord)
  • Een scherm komt op dat aangeeft dat uw computer is geregistreerd en u wordt verzocht de computer opnieuw te starten
  • Na deze herstart heeft uw computer toegang tot internet
Bron: http://www.unimaas.nl/def...6AB336A77O017JO36&taal=nl

Tevens wordt er melding gemaakt van maximaal 4 pc's, er wordt alleen geen ondersteuning op geleverd...

[ Voor 73% gewijzigd door deSjef op 16-11-2005 11:11 ]

Verwijderd

Offtopic reply verwijderd, graag bij de les blijven
Pagina: 1