Toon posts:

Via switch 1 computer tegelijk op internet

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk is de oplossing zo voor de hand liggend dat ik het niet zie :( :( :(

Heb dus 2 PCs op een peabird switch aangesloten, die naar mn speedtouch modem gaat maar kan maar met 1 tegelijk op internet. Zodra de andere derbij zou moeten connecten krijg ik foutmelding 676 : telefoonlijn is bezet..

wat zie ik nou over het hoofd ?

Verwijderd

ik neem aan dat je een pptp verbinding ( verkapte inbel ) moet maken met je modem ?
( ouder type speedtouch )

probeer eens te zoeken naar een nat configuratie ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 22:22 ]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

heb je er wel een router tussen zitten :?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je moet idd wel een NAT device er tussen hebben zitten. een speedtouch 510 kan dat , een speetouch home kun je tweaken. zoek maar.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Fairy, met een speedtouch modem en tot 2 computers voor internet delen had je geen router nodig had ik eens ooit begrepen... :o klopt toch ?

Verder heb ik nog nooit van NAT configuraties gehoord, ik heb wel ff mn modem gechecked; dat is een thomson speedtouch 510. Werkt dat autonoom als NAT device dan, of moet ik wat instellingen checken of proggie installeren ? Of is dit helemaal de verkeerde richting ?

PS: Oh euh, ik maak trouwens op beide comps een PPPoE verbinding...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 22:40 ]

Verwijderd

Je moet de Speedtouch als router instellen. Hierover is zat te vinden, jij hoeft dan geen PPPoA verbinding meer te maken, je PC krijgt automatisch een IP-adres van de Speedtouch.

Maargoed, daarover is ontzettend veel te vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.