Toon posts:

W2K SP4 Server + XP SP2 clients

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Enige weken krijg ik te horen van de gebruikers dat zij rond 16.30 uur elke dag het netwerk 'lagt'. Het openen van een share op de server duurt van zeker wel 2 a 3 minuten per keer.

Na een reboot van de pc is het over.

Het exacte probleem heb ik ook hier gevonden : http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-180541.php

Alleen ik vind dus geen oplossing.
De clients zijn allemaal vrij van spyware/virussen en allemaal up-to-date.

In de logboeken van de server staan geen meldingen/waarschuwingen die overeenkomen met de tijden dat het mis gaat op de clients.

Vanwege de datum dat het begon en gezien de event id nr heb ik besloten om op 1 van de clients deze hotfix te installeren : http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;885887
echter deze hielp niet.

Wie kan mij een zet in de goede richting geven? Ik zit te overwegen om de dns server opnieuw te installeren, maar toch zegt een stemmetje in mij dat het niet daaraan ligt. Voordat de 4 XP pc's geinstalleerd zijn waren dit 4 wk2 professional clients die nergens last van hadden.

Verwijderd

Topicstarter
*mag ik een schopje geven?*

Verwijderd

Topicstarter
Okém, nobody can help me?
Ik heb even gewacht met volgende stappen ondernemen totdat een slimme welwetende tweaker mij kon helpen, maar dat schijnt moeilijk te zijn ;)

Voordeel : ik ken wel heel google uit mijn hoofd nu geloof ik :P

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:28
Probeer een te connecten naar een XP machine als het lagged. Zo sluit je uit of het de server of werkstations zijn. Misschien een virusscanner zijn die een scan uitvoerd? Wat laat taskmonitor precies zien als het probleem zich voor doet. Kijk eens eens met regmon en filemon wat er precies dan allemaal gaande is op de server. Perfon of ProcessExplorer kunnen je ook precies aangeven wat er op dat moment precies op de server gebeurt.

• Primal
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-03 19:04
Heel misschien heb je aan onderstaand verhaal iets.

In een netwerk waren meerdere computers met dezelfde Ghost-image geprepareerd. Nu wilde het geval dat de Ghost-image zelf gemaakt is van een Windows installatie waarin, voor een bepaald programma (hierna programma X genoemd), verwijzingen stonden naar een bepaalde computer (hierna computer W genoemd) op het netwerk. De verwijzingen waren schijnbaar bedoeld om tijdelijk iets te testen, maar zijn nooit meer weggehaald. Met als gevolg dat deze uiteindelijk ook in de Ghost-image van dát systeem zijn komen te zitten.

Het resultaat: Zolang computer W aan stond, was er geen enkel probleem. Totdat de gebruiker van deze computer bij het einde van de werkdag (17:00u) zijn computer uitschakelde. Indien er mensen bleven overwerken, van welke de computer met de betreffende Ghost-image waren geïnstalleerd, bleef het programma X met een bepaald interval "roepen" naar de uitgeschakelde computer W. Dit was geen probleem zolang computer W aan stond. Echter, wanneer computer W werd uitgezet ontstond er behoorlijke lag op de betrokken systemen.

"The fastest code, is the code that is never called."

Verwijderd

Zoek eens op "digitaly encrypt or sign secure channel data" , digitaly sign communications" of mrxsmb.

Ik ken problemen daarmee met w2k3.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 22:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen alles beter bekijken.
Zeker de verbinding naar een andere xp machine, daar heb ik zelf nog niet bij stil gestaan.
Mijn bevindingen post ik hier en ik hoop dat er een oplossing komt.

Voor de duidelijkheid, het gaat om de communicatie tussen een Windows 2000 Server met SP4 en XP Pro SP2 clients (gezien de vorige replyer het over w2k3 heeft... )
Pagina: 1