Zoals ik al in meerder topics gelezen heb zijn er dus meerderen zoals ik die niet weten wat ze moeten kiezen / kopen etc.
Gezien mijn budget redelijk beperkt is en 1000 eurotjes mij wel een erg mooi max bedrag lijken ben ik van alles gaan uitzoeken.
Gezien de komst van Vista en het feit dat ik op het werk dan ook Vista voorgeschteld ga krijgen lijkt mij een Turion de logische keuze. Beetje opslag en 512mb min zijn een must en het liefst natuurlijk een dvd brandertje. Ach ja en kaartlezer etc zijn natuurlijk ook gemak.
Acer was natuurlijk een van de merken die prijs - techniek verhouding wel erg scherp voorelkaar hebben. Echter ben ik niet echt te spreken over de kwaliteit en de aftersales (op me werk gezeur met die spullen gehad). Vandaar dat ik bij Asus terecht was gepkomen.
Na een beetje zoeken dus bij MyCom de Asus Z92K tegen gekomen.
Redelijke specs voor een redelijke prijs lijkt mij ( games niet belangrijk....als ik weer eens ga gamen zal eht UT zijn en voor dat zal die wel voldoende zijn
):
Merk ASUS
Type Z92K
Type processor AMD Turion 64 MT30
Cache 1 MB
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
Chipset SiS 756 + SiS 964L
Aantal geheugenbanken 2 x
Max. geheugen 2 GB
Type geheugen DDR333
Geheugen 512 MB
Schermgrootte 15,4 inch
Resolutie 1280 x 800 pixels
Videocontroller NVIDIA GeForce Go 6200
Videogeheugen 256 MB
Harde schijf grootte 80 GB
PCMCIA 1x Type II
Infrarood 115,2 Kbps
LAN 100 Mbps
WLAN 802.11g
Optische drive DVD±R(W) Double Layer
Printerppoort 1 x
S/PDIF uitgang 1 x
Hoofdtelefoon uitgang 1 x
Microfoon ingang 1 x
Lijn ingang 1 x
d-Sub uitgang 1 x
TV-out 1 x
USB 4 x
Firewire 1 x
Audio Ingebouwde stereoluidsprekers
Breedte 354 mm
Diepte 284 mm
Hoogte 35 mm
Gewicht 2,85 kg
Toetsenbordindeling VS Internationaal
Nu zie ik deze specs en ga ik zoeken op Asus en kom hem nergens tegen. Blijkt dus dat het waarschijnlijk een Barebone sys is dat door Mycom inelkaar gezet is en vandaar wat goedkoper is als de erop lijkende A6K. Echter vraag ik me af wat nou het verschil is.
Wat is er aan de Z92K anders en wat mis ik straks. Zo kan ik me voorstellen dat er geen mooie (weet ik hoe dat heet) glanzende scherm op zit. Tevens nergens iets gelezen wat betreft de bij de A6K ingebouwde webcam (vind ik opzich wel geinig).
Hebben jullie dit toestel of weten jullie er meer cvan als ik? Laat het even weten aub.
Ach ja....nog zoiets. Wat is dat voor kul met die Grafische kaart. Staat dat hij 256 mb heeft. Dat lijkt mij natuurlijk shared maar raar dat het niet aangegevn is als max 256 mb of iets dergelijks (die kaart heeft vast maar 64 mb integrated). En met welke kaart is dit GO model vergelijkbaar?
Thnx in advance
Gezien mijn budget redelijk beperkt is en 1000 eurotjes mij wel een erg mooi max bedrag lijken ben ik van alles gaan uitzoeken.
Gezien de komst van Vista en het feit dat ik op het werk dan ook Vista voorgeschteld ga krijgen lijkt mij een Turion de logische keuze. Beetje opslag en 512mb min zijn een must en het liefst natuurlijk een dvd brandertje. Ach ja en kaartlezer etc zijn natuurlijk ook gemak.
Acer was natuurlijk een van de merken die prijs - techniek verhouding wel erg scherp voorelkaar hebben. Echter ben ik niet echt te spreken over de kwaliteit en de aftersales (op me werk gezeur met die spullen gehad). Vandaar dat ik bij Asus terecht was gepkomen.
Na een beetje zoeken dus bij MyCom de Asus Z92K tegen gekomen.
Redelijke specs voor een redelijke prijs lijkt mij ( games niet belangrijk....als ik weer eens ga gamen zal eht UT zijn en voor dat zal die wel voldoende zijn
Merk ASUS
Type Z92K
Type processor AMD Turion 64 MT30
Cache 1 MB
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
Chipset SiS 756 + SiS 964L
Aantal geheugenbanken 2 x
Max. geheugen 2 GB
Type geheugen DDR333
Geheugen 512 MB
Schermgrootte 15,4 inch
Resolutie 1280 x 800 pixels
Videocontroller NVIDIA GeForce Go 6200
Videogeheugen 256 MB
Harde schijf grootte 80 GB
PCMCIA 1x Type II
Infrarood 115,2 Kbps
LAN 100 Mbps
WLAN 802.11g
Optische drive DVD±R(W) Double Layer
Printerppoort 1 x
S/PDIF uitgang 1 x
Hoofdtelefoon uitgang 1 x
Microfoon ingang 1 x
Lijn ingang 1 x
d-Sub uitgang 1 x
TV-out 1 x
USB 4 x
Firewire 1 x
Audio Ingebouwde stereoluidsprekers
Breedte 354 mm
Diepte 284 mm
Hoogte 35 mm
Gewicht 2,85 kg
Toetsenbordindeling VS Internationaal
Nu zie ik deze specs en ga ik zoeken op Asus en kom hem nergens tegen. Blijkt dus dat het waarschijnlijk een Barebone sys is dat door Mycom inelkaar gezet is en vandaar wat goedkoper is als de erop lijkende A6K. Echter vraag ik me af wat nou het verschil is.
Wat is er aan de Z92K anders en wat mis ik straks. Zo kan ik me voorstellen dat er geen mooie (weet ik hoe dat heet) glanzende scherm op zit. Tevens nergens iets gelezen wat betreft de bij de A6K ingebouwde webcam (vind ik opzich wel geinig).
Hebben jullie dit toestel of weten jullie er meer cvan als ik? Laat het even weten aub.
Ach ja....nog zoiets. Wat is dat voor kul met die Grafische kaart. Staat dat hij 256 mb heeft. Dat lijkt mij natuurlijk shared maar raar dat het niet aangegevn is als max 256 mb of iets dergelijks (die kaart heeft vast maar 64 mb integrated). En met welke kaart is dit GO model vergelijkbaar?
Thnx in advance