Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Met een afstandsbediening pc's en tv's aanschakelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

N.a.v. dit http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1059735/2 topic loop ik al een tijdje met deze vraag rond: kan ik apparaten aanschakelen met een (universele) afstandsbediening.

Nagenoeg al mijn apparatuur staat aangeloten op stekkerbakken met zo'n rode knop om hem aan het uit te zetten. Hiermee voorkom ik dat er kostbare :) kilowatts verloren gaan aan standby-stroom. Ik wil dus ook geen compleet apparaat wat zelf stroom zuigt maar liefst iets kleins. Zelf zat ik te denken aan het modden van zo'n standaard stekkerbak, maar ik heb geen idee hoe ik dit zou moeten aanpakken.

Alvast bedankt voor eventuele oplossingen :)

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Zet zo'n stopkontact schakelaar van die draadloze sets tussen je stopcontact en schakelblok. En voila , je kan alles schakelen met je AB of PC.

Signature unavailable

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:26

SeatRider

Hips don't lie

Mr GAmba schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 21:06:
Zet zo'n stopkontact schakelaar van die draadloze sets tussen je stopcontact en schakelblok. En voila , je kan alles schakelen met je AB of PC.
Nou dan mag je wel kijken of die stopcontactschakelaar dat gaat trekken qua vermogen. Beter nog zet je hem OP een stekkerblok met slave schakeling, dan hoeft ie maar 1 apparaat te bedienen en gaat de rest daarna automatisch aan door het stekkerblok!

Edit: Ik heb net mijn stekker eens bekeken, die gaat tot 3500watt, daar moet je toch een end mee kunnen komen :)

[ Voor 11% gewijzigd door SeatRider op 15-11-2005 21:38 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam ook net een topic tegen over draadloze contactdozen. Maar heeft iemand ervaring met het stroomverbruik van die dingen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 21:10 ]

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Je kan evt ook op Pic Basic kijken. Hier hebben ze een microchip met code waarbij je de uitgangen kan schakelen met de afstandsbediening van de TV. Dit is dan wel draadloos ( alleen heb je wel "zicht" nodig tussen AB en Ontvanger ).

Signature unavailable

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

een kitje met IR of RF zou kunnen. deze AB modden om op je PC aan te sluiten.

zo kan je met een microchip bijv instellen om zo, wanneer je PC uitvalt na 2 minuten de stroom eraf te halen :) (denk aan reboot oid)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1