Toon posts:

[2003] PC via extern bureaublad uit standby halen*

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de volgende vraag het is mischien heel simpel maar ik kan het niet vinden.

als ik mijn pc in stanby laat gaan als deze idll is hoe kan ik deze dan via extern buroblad weer uit de stanby mode halen.

en dan nog iets maar ik ben bang dat dit niet kan, hoe kan je programma's toch laten draaien(downloaden), als de pc in stanby mode is (of iets anders wat stroom bespaart)

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-01 20:44
1. je kunt soms in je bios van je PC aanzetten, dat je PC via de netwerkkaart wakker wordt (Wake On Lan) .. maar dat werkt dus alleen, als er dan ook daadwerkelijk een kabeltje is (in de computer zelf) van de netwerkkaart naar ergens op het moederbord.

Dan gaat je PC aan, zodra er netwerkverkeer binnenkomt.

2. Wat zie jij als powersave ?

dat de hardeschijven stil staan ? Maar als je downloadt, dan gaat die data toch ergens opgeslagen worden ?

dat de cpu idle is ? de cpu is echt wel bezig met een programma als je downloadt ..

dat de computer uit staat ? maar dan draait er niets op je computer.. en download je dus ook niet.

kortom .. je monitor uitdoen is zo'n beetje het enige wat je kunt doen aan besparingen, als je toch wilt downloaden.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

laurens666,

Wat ik mis in je topicstart is een stuk eigen inzet - wat heb je zelf zoal al geprobeerd en zelf zoal al gedaan om je vraag beantwoord te krijgen? Waar heb je al eens op gezocht, en wat heb je gevonden? Wat lukte er niet aan de gevonden oplossingen?

Verder - "standby probleem" zegt wel heel weinig over je eigenlijke vraag - ik ga die dus ook even aanpassen :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 20:36:
laurens666,

Wat ik mis in je topicstart is een stuk eigen inzet - wat heb je zelf zoal al geprobeerd en zelf zoal al gedaan om je vraag beantwoord te krijgen? Waar heb je al eens op gezocht, en wat heb je gevonden? Wat lukte er niet aan de gevonden oplossingen?

Verder - "standby probleem" zegt wel heel weinig over je eigenlijke vraag - ik ga die dus ook even aanpassen :)
ok sorry voor de onduidelijk titel (zal de voglende keer meer er op letten)

ok over dat downloaden is ok ik snap wat jullie bedoelen dat wil dus gewoonweg niet. (klaar)

dan nu veredr over het op laten komen via lan, ik heb namelijk een on board lan kaart dus over dat kabeltje zal wel neit nodig zijn(naar mijn inzien). En hoe heet die functie dan in de bios want ik heb niets kunnen vinden wat daar op aan duit.

wat ik zelf al geprobeert heb is via verschillende programma's de pc proberen over te nemen maar dit maakt helemaal niks uit. verder ook veel gezocht via google naar hoe je windows op afstand uit stanby krijgt hier heb ik helaas niks over kunnen vinden

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

drclaw schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 20:32:
1. je kunt soms in je bios van je PC aanzetten, dat je PC via de netwerkkaart wakker wordt (Wake On Lan) .. maar dat werkt dus alleen, als er dan ook daadwerkelijk een kabeltje is (in de computer zelf) van de netwerkkaart naar ergens op het moederbord.

Dan gaat je PC aan, zodra er netwerkverkeer binnenkomt.
Voor de goede orde: Wake On Lan is wat anders dan het wakker worden van je pc door netwerk verkeer ;) Wake On Lan is ook alleen maar mogelijk binnen binnen het huidige netwerk, dus niet via internet, omdat er een speciaal pakketje naar een MAC adres gestuurd moet worden, wat dus niet gaat via internet.

Meer leesvoer over WOL: Wake-on-LAN in Wikipedia

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
the_shadow schreef op woensdag 16 november 2005 @ 17:57:
[...]

Voor de goede orde: Wake On Lan is wat anders dan het wakker worden van je pc door netwerk verkeer ;) Wake On Lan is ook alleen maar mogelijk binnen binnen het huidige netwerk, dus niet via internet, omdat er een speciaal pakketje naar een MAC adres gestuurd moet worden, wat dus niet gaat via internet.

Meer leesvoer over WOL: Wake-on-LAN in Wikipedia
maakt niks uit maar hoe laat ik hem dan gewoon weer wakkeer worden via netwerk verkeer? :D

Verwijderd

Topicstarter
kick (weet niet of mag trouwens)

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:57
Na 24 uur mag dat.
Ik kwam deze link nog tegen ergens in m'n favorieten, nooit iets mee gedaan maar misschien is het interessant.

[ Voor 5% gewijzigd door sig69 op 17-11-2005 17:31 ]

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
sig69 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:31:
Na 24 uur mag dat.
Ik kwam deze link nog tegen ergens in m'n favorieten, nooit iets mee gedaan maar misschien is het interessant.
dankje maar dit heeft te maken met WON dat is blijkbaar weer anders

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02 23:49

ralpje

Deugpopje

Zal WON (Wake On Network) niet hetzelfde zijn als WOL (Wake On Local Area Network), denk je?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:57
Het staat er zelfs met KOEIELETTERS boven: "Wake on LAN". Sterker nog de termen "WON" en "Wake on network" komen in het gehele artikel niet voor... 8)7

Roomba E5 te koop

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Maar het probleem van de TS, kun je niet bij de eigenschappen van je netwerkkaart in Apparaatbeheer de instelling "Dit apparaat mag Windows uit de stand-by stand halen" aanvinken?

[ Voor 34% gewijzigd door elevator op 18-11-2005 11:28 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Modbreak:Offtopic reacties verwijderd.

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:57

vanenkelen

uhmmm.....speechless

ALs je binnen je eigen netwerk je computer aan wilt zetten kun je het beste gebruik maken van WOL (Wake on Lan). Zit je op een andere locatie (dus niet op je eigen Lan) dan kun je gebruik maken van bijvoorbeeld de WOL-over-Internet tool van Depicus. Hier ram je de voor de gewenste computer relevante informatie in en als je in je netwerk alles goed hebt ingesteld (poort forwarden in je routers enzo) kun je zo je computer aanzetten. Vervolgens start je de normale extern bureaublad procedure op.

Zo werkt het bij mij in ieder geval perfect. Let wel op zodra je op een locatie achter een proxy-server zit (bijvoorbeeld als dit het geval is op je werk, school of uni) dan wordt het allemaal een stuk moeilijker.

Draadjes hier op GOT waar ik het mee opgelost heb zijn:
Wake on Lan via internet wil niet goed met USR 8054
Wake On Lan over Internet met Alcatel Speedtouch Pro
WOL via Internet

Over extern bureaublad over het internet is hier ook voldoende te vinden. Vooral het port forwarden is van belang, ook voor je WOL trouwens.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 09:02:
Maar het probleem van de TS, kun je niet bij de eigenschappen van je netwerkkaart in Apparaatbeheer de instelling "Dit apparaat mag Windows uit de stand-by stand halen" aanvinken?
damm dat klinkt wel zo simpel maar het werkt wel :D

heel erg bedankt deze mag dicht
Pagina: 1