Hallo,
Na flink spelen met GDI+ in VB.NET 2005 stuit ikop een probleempje. Ik heb een menu item zoals op de afbeelding te zien is.

Wanneer ik daar met mijn muis overheen ga moet het item opnieuw gepaint worden met andere kleuren. Maar wat ik ook probeer, het label wat erop staat werkt niet mee.
Dit label heeft een transparante achtergrondkleur dus dat zou geen probleem moeten zijn.
in de load van mijn form gebruik ik de volgende code:
Heeft er iemand een idee wat ik ben vergeten?
Na flink spelen met GDI+ in VB.NET 2005 stuit ikop een probleempje. Ik heb een menu item zoals op de afbeelding te zien is.

Wanneer ik daar met mijn muis overheen ga moet het item opnieuw gepaint worden met andere kleuren. Maar wat ik ook probeer, het label wat erop staat werkt niet mee.
Dit label heeft een transparante achtergrondkleur dus dat zou geen probleem moeten zijn.
in de load van mijn form gebruik ik de volgende code:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
| Me.SetStyle(System.Windows.Forms.ControlStyles.OptimizedDoubleBuffer, True) Me.SetStyle(System.Windows.Forms.ControlStyles.AllPaintingInWmPaint, False) Me.SetStyle(System.Windows.Forms.ControlStyles.ResizeRedraw, True) Me.SetStyle(System.Windows.Forms.ControlStyles.UserPaint, True) Me.SetStyle(System.Windows.Forms.ControlStyles.SupportsTransparentBackColor, True) MyBase.BackColor = System.Drawing.Color.Transparent |
Heeft er iemand een idee wat ik ben vergeten?
🇪🇺 pro Europa!