Toon posts:

Uitgaande verkeer is traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit al een tijdje met een probleem en ik heb nog niemand gevonden die het kon oplossen.
Wij hebben een Wireless Netwerk met een Router (US ROBOTICS) en 2 draadloos verbonden pc's.
Een daarvan werkt perfect.

Maar onlangs heb ik laptop (Win XP Prof) gekocht met Intel Pro Wireless kaartje.
Ik geraak wel geconnecteerd met het thuisnetwerk maar mijn internet gaat vrij traag. Na een paar testen blijkt dat het mijn uitgaande verkeer is dat traag is. Ik verzend zelfs meer packets dan dat ik er ontvang !
Het komt ook relatief frequent voor dat ik deze connectie (de wireless connectie) moet repairen en dat dat zelfs niet altijd helpt (dan moet ik eerst uitloggen en weer inloggen).
Wat ook raar is is dat het pictogram van de internetconnectie in de start-menu tray vaakt uitvalt en terugkeert. (Of soms niet terugkeert, of er soms zelfs helemaal niet is), maar dit verandert niets aan mijn snelheid waarmee ik kan internetten.
Ik heb al vrij veel geprobeerd, maar niks helpt : Drivers opnieuw instaleren, beveiligingsprogramma's disablen ( Norton, ZoneAlarm, Microsoft Anti-Spyware), googlen, op een ander forum vragen,....

Iemand een idee?

Edit: Nieuw stuk informatie dat nog maar juist opduikt als ik nu naar Netwerk Connecties ga, dan failed de connectie met internet nogthans kan ik (traag) surfen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 19:59 ]

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Wat is de singaalkwaliteit van de verbinding? Als deze laag is, ga dan eens pal naast de router zitten en test het nog eens.
Is de singaalkwaliteit wel goed en upload je nog steeds meer dan dat je download ga ik toch aan spyware/virussen/trojans denken.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Topicstarter
De singaalkwaliteit is goed en ik heb redelijk veel spyware checks doorlopen en ook een logje gepost op dat ander forum en dat was in orde

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-03 14:45
de signaalsterktemeter op je computer toont het signaal dat je ontvangt. fijn dat het hoog is, maar ik denk niet dat het jouw probleem is.

ik denk eerder, dat het uitgaande signaal van jouw laptop nogal brak is. als een groot gedeelte van de uitgaande pakketjes niet aankomt bij de router, dan gaat je computer nadat de TTL is overleefd, gewoon nogmaals de data sturen. En dus blijf je een continue stroom aan data naar buiten hebben.

Dus .. waarschijnlijk is je wifi kaartje gewoon een beetje brak. neem er eens een 2e laptop bij, en zet beide computers eens op ad hoc mode. en kijk dan of er nog soortgelijke symptomen optreden.

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Krijg je een goed IP-adres? Gebruikt de andere pcs niet teveel brandbreedte verbinding? Heb je automatische IPs of handmatige? Probeer eens een ander kanaal... Sommige kaartjes vinden sommige kanalen eenmaal lekkerder dan andere (of de bekende buurman zit net ook te zenden waardoor er storing ontstaat).

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg een juist IP-Adres. We zitten maar met 3 pc's op het netwerk (meestal zelfs maar 2) en vaak ben ik zelfs de enige die surft en zelfs dan lukt het niet senl. De IP's staan automatisch.
Ik heb eens een paar keer van kanaal veranderd en dan is de snelheid volgens mij normaal. Maar ik heb dit gecombineerd met het afzetten van 54g+ (XPress™). Weet er iemand of dit iets essentieel is? Ik heb het ook eens weer aangezet maar ik ben er niet volledig uit of dat nu ook aan volle snelheid gaat.
Wat ik ook raar vind is dat mijn sent packets toch nog met meer zijn dan mijn received packets

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 20:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
De snelheid blijkt dus niet normaal te zijn. Het is weer hetzelfde als vroeger. Heeft er dus iemand een ander idee dan veranderen van kanaal?
Pagina: 1