[2003/XP] Muiscursor verspringt iedere keer

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op mijn laptop, waar ik tijdelijk Windows2003 op heb staan, verspringt de muis iedere keer spontaan een stuk naar beneden. Dit is gruwelijk irritant, omdat je daardoor regelmatig mis klikt. :/

De muis is een MX1000 welke sinds ongeveer een week aan is gesloten. Hiervoor was een MX700 aangesloten die altijd goed heeft gewerkt. Na het aansluiten heb ik de meegeleverde software geïnstalleerd, maar die is niet echt geschikt voor Windows20003. De-installatie van deze software heeft het probleem niet opgelost.

Iemand tips wat te doen?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hij springt spontaan naar beneden? Altijd naar een zelfde soort lokatie of is het willekeur? :)

• pven
  • Niet online
Hij springt spontaan naar beneden vanaf de plaats waar de cursor voor het laatst was. Voor mijn gevoel springt hij ongeveer 300 pixels naar beneden. Overigens verspringt hij alleen als ik aan het muizen ben, als ik de muis niet aanraak verspringt hij ook niet.

(Overigens heb ik gezocht en gevonden dat er meer mensen zijn met dit probleem, maar een oplossing kan ik niet vinden.)

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Welke versie van de drivers heb je ?

Op de website van Logitech is de laatste versie 2.46
Er staat weliswaar niet bij dat het voor Windows 2003 geschikt is, maar dat werkt 100% hoor

Misschien conflicteren de drivers ook wel met de drivers van je touchpad ? (als je die hebt tenminste)

[ Voor 23% gewijzigd door Ye Greate'96 op 15-11-2005 20:21 ]

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-02 12:35

silverstorm

tearing me apart

pven schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 20:19:
...Overigens verspringt hij alleen als ik aan het muizen ben...
Heb je er apparte drivers bij waarin een vinkje staat dat de muis automatisch een actief scherm zoekt?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• pven
  • Niet online
Ye Greate'96 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 20:20:
Welke versie van de drivers heb je ?

Op de website van Logitech is de laatste versie 2.46
Er staat weliswaar niet bij dat het voor Windows 2003 geschikt is, maar dat werkt 100% hoor
Dat is ook de versie die ik heb geprobeerd: meuktracker: Logitech Setpoint 2.46
Misschien conflicteren de drivers ook wel met de drivers van je touchpad ? (als je die hebt tenminste)
Het touchpad heb ik geDISabled, daarnaast had ik dan ook problemen verwacht met de MX700.
silverstorm schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 20:22:
[...]

Heb je er apparte drivers bij waarin een vinkje staat dat de muis automatisch een actief scherm zoekt?
Nope, dat soort 'rare fratsen' staat allemaal uit.

• Totalmind
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-07-2022

Totalmind

Division Brabant

When connected to the USB port, the mice listed below may experience a jump in the mouse cursor or some erratic behaviour from time to time. If your mouse is connected to the PS/2 port, you will not experience this problem.

* MX1000 Laser Mouse with a Receiver/Base Model Number (M/N): C-BN34
* MediaPlay Cordless Mouse (both Blue and Red) with a Dongle Receiver M/N: C-BS35

To resolve this issue, please download and install the latest version of SetPoint, version 2.14 or above. Please uninstall all order versions of setpoint before installing this new version. Alternatively, you can use your mouse on the PS/2 port.

If the latest version does not correct this behaviour please contact us.You can contact us while clicking on "Ask a Question" on the top of this screen or by phone. You will find our phone-numbers on www.logitech.com under Contact US.

Misschien dus als je hem op usb hebt zitten op een ps/2 port zetten

[ Voor 5% gewijzigd door Totalmind op 15-11-2005 20:29 ]

http://www.divisionbrabant.nl

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-02 11:51
Je hebt toch geen te glad oppervlak als muismat hé? Optische muizen kunnen daar problemen mee hebben namelijk, dan verspringt je muis ineens een stuk. Terwijl het eigenlijk gewoon een glad deel van de ondergrond is waarboven op dat moment de sensor hangt en hij in de war raakt.

• pven
  • Niet online
Een PS/2-poort is helaas geen optie, die is niet aanwezig op mijn laptop.

Qua oppervlak heb ik ook al verschillende dingen geprobeerd: verschillende muismatten en ondergronden, helaas allemaal met hetzelfde resultaat.

Iemand nog tips? :?

• pven
  • Niet online

Ik ben door mijn opties heen ...

• pven
  • Niet online
Op een andere laptop vertoont deze muis hetzelfde gedrag. :(

Kan het aan de muis zelf liggen? :?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Ik heb hetzelfde gehad met een microsoft muis. In normaal gebruik is dat niet heel irritant, maar bij het gamen is het heel erg irritant. Ik heb er nu een cheap-ass-mofo-muisje aan hangen en ik heb er geen last van.

Updaten van drivers mocht bij mij ook niet baten.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-02 15:41
waarschijnlijk combinatie muis / oppervlak ;)
k heb t hier zelf ook met een muis die aan de PS/2 poort hangt ;). of hij verspringt ineens een heel stuk (heel irritant met 3dsmax) of je ziet hem heel langzaam bewegen, terwijl de muis gewoon stil ligt...
dus k denk dat er niet veel aan te doen is...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Rob
  • Niet online

Rob

DaNiEl KuNsT schreef op donderdag 01 december 2005 @ 23:04:
k heb t hier zelf ook met een muis die aan de PS/2 poort hangt ;). of hij verspringt ineens een heel stuk (heel irritant met 3dsmax) of je ziet hem heel langzaam bewegen, terwijl de muis gewoon stil ligt...
pven schreef op donderdag 17 november 2005 @ 15:44:
Een PS/2-poort is helaas geen optie, die is niet aanwezig op mijn laptop.

Qua oppervlak heb ik ook al verschillende dingen geprobeerd: verschillende muismatten en ondergronden, helaas allemaal met hetzelfde resultaat.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• pven
  • Niet online
@ Rob : je hebt dus nooit een oorzaak gevonden?

@ DaNiEl KuNsT : zie hierboven ergens; ik heb vele verschillende oppervlakken geprobeerd, helaas allemaal met hetzelfde resultaat. (Overigens ben ik nog op zoek naar een soort rubberen muismat, dat is zo'n beetje mijn laatste hoop.)

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 15:43
DaNiEl KuNsT schreef op donderdag 01 december 2005 @ 23:04:
mijn mx 1000 muist zelfs op een glasplaat .. ik heb nog geen ondergrond gehad waar hij niet op werkt dus daat zal het dan denk ook niet aan liggen.

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb het ook. Vroeger had ik het niet maar nu ik word er helemaal gek van deze MX1000 laser muis. Ik heb niets veranderd aan de USB of PS/2 poort. Ik werk met een PS/2 poort maar sinds de nieuwe installatie echt helemaal gek van te worden. Ik klik per dag wel een stuk of 100 keer mis. En dan gebeurt er weer eens wat niet de bedoeling is. Echt heel fijn. Ik kon de muis al onder RMA sturen maar dan moet ik weer met een draadje gaan werken.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• pven
  • Niet online
Zou er misschien een bug in de nieuwste drivers zitten? :?

• Rob
  • Niet online

Rob

pven schreef op donderdag 01 december 2005 @ 23:06:
@ Rob : je hebt dus nooit een oorzaak gevonden?
Nee, maar ik heb wel meer microsoft muizen gezien die hetzelfde probleem hebben.
Ik denk dat het bij de microsoft muizen dus echt aan de muizen ligt.

Heb jij een mogelijkheid om een muis van hetzelfde type te proberen?

• pven
  • Niet online
Rob schreef op donderdag 01 december 2005 @ 23:10:
[...]

Heb jij een mogelijkheid om een muis van hetzelfde type te proberen?
Nee, dat zit er niet in.

Ik ben overigens bang dat als ik hem terugbreng naar de winkel en men niets kan vinden, ik een soort onderzoekskosten mag betalen (en dat is al snel een tientje of vijf, de waarde van deze muis).

edit:
Op de nieuwe laptop staat overigens XP.

[ Voor 7% gewijzigd door pven op 01-12-2005 23:57 ]

• pven
  • Niet online
[wanhoopspoging]
Niemand nog tips?
[/wanhoopspoging]

Ik ontkom er bijna niet meer aan dat ik er mee terug moet gaan ... Overigens ben ik niet de enige met dit probleem, maar werkelijk nergens is een oplossing te vinden.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

pven schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 11:46:
Ik ontkom er bijna niet meer aan dat ik er mee terug moet gaan ... Overigens ben ik niet de enige met dit probleem, maar werkelijk nergens is een oplossing te vinden.
Ik ben me bewust dat dit een oud topic is, maar wellicht toch handig om hier verder te gaan in plaats van een nieuw topic te openen. Indien er toch een nieuw topic nodig is, dan hoor ik het wel.
Ik heb op vele verschillende machines en OS'en en verschillende muisjes het zelfde probleem. Het wordt zo onderhand inderdaad verdomd vervelend.

Bij mij treedt het op bij de volgende OS'en
  1. Windows Vista x64 en x86
  2. Windows Server 2003 R2 x64 en x86
  3. Windows XP x86
  4. Windows 2000 Professional
  5. Windows 2000 Server
Op alle hardware waar ik op werk.

Met alle mogelijke muizen die aan de pc's zitten.

Het lijkt dus heel erg een algemeen probleem te zijn. Zijn er meer mensen met deze ervaringen en zo ja, zijn er mensen die dit probleem opgelost hebben. Dit topic is het enige, helaas zonder goede oplossing voor dit probleem, wat ik heb kunnen vinden.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Klein kikje, iemand?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Yep ik had net hetzelfde probleem. Alles geprobeerd wat mogelijk was en niets hielp. PS2 port was geen optie omdat mijn moederbord geen PS2 port meer heeft. Het is ook sinds ik de USB poort gebruikte dat het probleem zich voordeed.

Dan ten einde raad logitech klantendienst gebeld en nadat ze me zowat alles wat ik al geprobeerd had nog es hadden laten proberen hebben ze mij gewoon een nieuwe bezorgd. Ze hebben mijn gegevens genoteerd en 3 (DRIE) werkdagen later is er mij een splinternieuwe MX1000 afgeleverd !

Leuk detail -> mijn muis was al ouder dan 2 jaar maar ergens op hun site staat dat ze 3 jaar garantie verlenen.

Enige dat ik nog heb moeten doen is het usb stekkertje van mijn oude afknippen en opsturen naar de hoofdzetel in zwitserland. Thx Logitech !

Ahja met de nieuwe was het probleem opgelost !

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2007 17:22 ]

• Gé Brander

Gé Brander

MS SQL Server

Hmmm, vreemd. Goed dat het voor jou daarmee opgelost is.

Ik heb de problemen op verschillende soorten computers en met verschillende soorten muizen. En dat zijn zeker niet allemaal Logitech muisjes.

Pagina: 1