[Gameserver]Onzichtbaar vanaf externe locatie

Pagina: 1
Acties:

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Topicstarter
Hoi,

Ik speel regelmatig Sof2 en ik heb samen met wat kameraden een clan, de -=IC=- Clan. Nu leek het me leuk om een server te gaan maken, aangezien ik al een goede P3 server thuis het staan en ik over een goede breedbandverbinding beschik (@home).

Het opzetten en configureren van de server is geen probleem. Ik heb weapon-mods, damage-mods allemaal netjes getweaked naar mijn wensen. Als ik de server opstart zie ik dat er vanalles in de console wordt geladen (zoals het hoort), hierbij zie ik geen foutmeldingen of andere aparte dingen, dus het lijkt allemaal wel goed te gaan so far...

Uiteraard heb ik vooraf even gekeken welke poorten er open moeten staan voor een SOF2 server, dat is enkel poort 20100. Dus ik heb in de router (Linksys WRT54G) ingesteld dat deze poort naar het interne ip van de server moet, en dat is 192.168.1.100.

Als ik dan op de server zelf ga zoeken in de server list zie ik mijn server er ook tussen staan en kan ik probleemloos connecten. Alle mods werken en ik ben helemaal blij :P

Lokaal werkt de server dus, nu naar stap 2: connecten vanaf een andere pc in hetzelfde netwerk. Ook dit werkt probleemloos.

Maar het probleem is nu: Als ik iemand (ander ip-adres dus, extern) uitnodig om in mijn server te komen spelen, kan hij mijn server niet vinden in de serverlijst. Hij vind dus ook mij niet en kan niet connecten.

Ik heb hier werkelijk al meerdere vakanties mee zitten klooien, maar nu geef ik het bijna op. Ik heb er in totaal al dik 40 uur in gestopt en nog werkt het niet.

Het gekke is wel dat het ooit wel gewerkt heeft. Dat was volgens mij in de herfstvakantie ofzo. Iig weet ik niet meer wat ik toen precies had gedaan/veranderd/juist-niet-veranderd om de server werkend te krijgen.

Misschien dat ik iets over het hoofd heb gezien en dat jullie mij kunnen helpen.

Ik heb al gekeken op www.portforward.com en op verschillende fora via google search. Helaas leverde het me niet meer op dan het forwarden van poort 20100 wat ik dus al gedaan heb.

Even wat kernpunten op een rij:

Server OS: Windows XP Pro SP2
Firewall: Windows firewall, deze is echter volledig uitgeschakeld! Het moederbord van de server heeft geen hardwarematige firewall dus dat kan het ook niet zijn.
Router instellingen: Poort 20100 verwijst naar mijn server, zowel UDP als TCP. UPnP staat op enabled. De ip adressen worden uitgedeeld via DHCP.
IP adressen: Intern: 192.168.1.100 / Extern: 82.72.152.15
Internetverbinding: @home Breedband 5Mbit

Gameserver instellingen:
- Pure Server: No (als ik deze op ja zet geeft de server een error bij het connecten)
- Dedicated: Internet
- Allow Downloads: Yes

Indien er meer info nodig is zal ik dat toevoegen aan deze startpost.

A.U.B. help me.. :'( :P

[ Voor 4% gewijzigd door frankknopers op 15-11-2005 19:19 ]

Goud is geen geld

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:18

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ergens gok ik dat het het niet is maar toch:

http://www.macplay.com/support/sof2.php#firewall
Maakt melding van poort 20100 t/m 20112

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Topicstarter
IceStorm schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 19:32:
Ergens gok ik dat het het niet is maar toch:

http://www.macplay.com/support/sof2.php#firewall
Maakt melding van poort 20100 t/m 20112
Bedankt. Ik heb het nu anders ingesteld. Eerst eens testen of het nu wel werkt.

Edit: Werkt niet

[ Voor 3% gewijzigd door frankknopers op 15-11-2005 20:00 ]

Goud is geen geld

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Topicstarter
De server werkt!!! Het is eindelijk gelukt.

Wat heb ik gedaan:
- UPnP uitschakelen in de router
- Alles onder het menu Port Triggering uitgeschakeld..
- Gameserver console opnieuw gestart

Jeeeh :*) :*) :*) :*)

Ik blij :Y)

Goud is geen geld