[Ubuntu 5.10] Opstart geluid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-09 12:28
Ik ben sinds vandaag aan het experimenteren met Lunix en dan wel Ubuntu. Ik ben echter helemaal weg van het opstartgeluid. Weet iemand waar ik deze kan terug vinden zodat ik hem ook op mijn Windows-machine kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ik heb ook Ubuntu 5.10, via `System` > `Prefs` > `Sound` kom ik bij de lijst met geluiden, daar staat dat de Log In het geluid `startup3.wav` is.
Even naar de Terminal, intypen:
code:
1
locate startup3.wav

en je weet waar 't staat. :)
namelijk, hier: /usr/share/sounds/startup3.wav

-- edit --
@hieronder: Jazeker, dat heb ik ook gedaan. :D Ongeveer een maand geleden overgestapt, en ik hoef nu echt geen Windows meer. Vind Linux gewoon veel fijner, en mis niets kwa functionaliteit.

[ Voor 28% gewijzigd door OkkE op 15-11-2005 20:08 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:08

BCC

Je kan natuurlijk ook gewoon Ubuntu houden :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-09 12:28
Tnx...daar zat ie inderdaad. Maar Ubuntu bevalt mij wel...als ik er meer bekend mee raak zou het mijn XP nog wel eens kunnen vervangen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Het enigste minpunt dat ik heb kunnen vinden is dat spellen erg lastig (soms helemaal niet) te spelen zijn. Maar dat deed ik toch al weinig. :)

En het installeren van programma's die niet in de 'Add Programs' lijst staan, maar moet downloaden, is soms wat meer werk, mja dat vind ik juist wel leuk. Dat Next,Next,Next klikken van Windows kan ik nu wel. :D

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor spellen raad ik je cedega aan, heb ik onlangs ook geinstalleerd en natuurlijk werkt het niet precies als in windows maar ze komen erg dicht in de buurt.. daar ik eigenlijk het gamen op mijn console hou is het voor mij geen probleem.

ubuntu is erg sterk en werkt erg goed en in combinatie met ubuntuforums.org wordt het allemaal stukken makkelijker.

ik gebruikt windows eigenlijk al niet meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
OkkE schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 21:50:
Het enigste minpunt dat ik heb kunnen vinden is dat spellen erg lastig (soms helemaal niet) te spelen zijn. Maar dat deed ik toch al weinig. :)

En het installeren van programma's die niet in de 'Add Programs' lijst staan, maar moet downloaden, is soms wat meer werk, mja dat vind ik juist wel leuk. Dat Next,Next,Next klikken van Windows kan ik nu wel. :D
Er zijn nog veel meer programma's voor Ubuntu dan in de lijst Add Programs staat. Synaptic bijvoorbeeld doorzoekt ook niet-Ubuntu pakketrepositories (waaronder dus bijna alle Debian-pakketten vallen) en biedt de mogelijkheid deze eenvoudig te installeren. Synaptic is te vinden onder 'Systeem -> Beheer -> Synaptic pakketbeheer'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

@Martin; Ja klopt. Daar installeer ik ook vaak programma's, ik had eigenlijk ook moeten zeggen: Als het via apt-get niet te vinden is, dan is het soms best lastig om het werkend te krijgen. :)

Maar, net als laptopper gebruik ik Windows niet meer. Heb het er niet eens meer op staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-09 23:25
Ik ben deze distro nu ook sinds een paar maandjes aan het gebruiken en het bevalt geweldig. Meest frustrerende is misschien wel het gekloot dat nodig is om dingen aan de gang te krijgen (wou een OSX-achtige starterbar hebben, serieus 2 dagen mee bezig geweest), en netwerk/serverfuncties secuur instellen was ook geen eenvoudige opgave. Maar uiteindelijk heb je er enorm veel plezier van en weet je de volgende keer hoe je te werk gaat, en dan heb je in mijn geval een oud Celeron 466 laptoppie met 192 MB ram wat erg goed GNOME draait icm. Ubuntu. Het geheel ziet er geweldig uit maar met zware Word documenten en grote internetpagina's heeft het ding gewoon moeite. Verder hulde, hij is eigenlijk net te traag om serieus op te werken (ook de 800x600 resolutie) maar dat ligt zeker niet aan Linux.

Een vriend heeft een servertje met Ubuntu draaiende, kan haast niet wachten om zijn voorbeeld te volgen en win2k3 eraf te mikken hier.

[ Voor 24% gewijzigd door AvWijk op 16-11-2005 23:04 ]

Pagina: 1