Toon posts:

20 pins op 24 pins probleem?

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Maakt het uit of mijn 20 pins mobo connecter van tagan 480w aansluit op de 24 pins van mijn dfi nf4 sli bordje? Zoniet, zijn hier adapters voor of moet ik een nieuwe voeding kopen?
bvd

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die 4 extra pinnen zijn er voor de stroomvoorziening. Je kunt gewoon een 20 pins gebruiken, mocht deze niet toerijkend zijn dan kun je er altijd nog een converter tussen hangen.

clicqué

[ Voor 29% gewijzigd door TERW_DAN op 15-11-2005 18:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 18:31:
Die 4 extra pinnen zijn er voor de stroomvoorziening. Je kunt gewoon een 20 pins gebruiken, mocht deze niet toerijkend zijn dan kun je er altijd nog een converter tussen hangen.
Dus als het goed is zal het wel goed komen als ik;
- De P4 connecter aansluit
- De molex ook op het mobo aansluit
- en dan de 20 pins op de 24 pins

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-02 22:39

SA007

Moderator Tweaking
Als dat past, de verloopstukjes zijn ervoor omdat het niet altijd past (ivm onderdelen naast de connector ;))

Maar de aansluiting is precies hetzelfde, alleen 4 meer pinnen, die zonder problemen los gelaten kunnen worden.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:10

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Terw_Dan schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 18:31:

clicqué
Die converter lost het gebrek aan power niet op hoor.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
ja het past gewoon dus ik probeer het straks even uit :)

Verwijderd

Ik heb ook de Tagan 480 Watt, je moet de 20 pins stekker met een 4 pins stekker aan elkaar klikken. Staat aangegeven op een label bij de stekker.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bor de Wollef schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 18:42:
[...]

ohja, natuurlijk.

Dat was best wel een domme opmerking :X

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 23:05

Exigence

dnkroz

Bor de Wollef schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 18:42:
[...]

De Tagan 480 Watt heeft genoeg power om dit DFI bord te voeden. Ik gebruik zelf ook dit bord in combinatie met een CWT 480 watt voeding (CWT = Channel Well Tech = Antec) met een normale 20-pins ATX stekker, dus zonder convertor. Zelf heb ik nog nooit problemen ondervonden, zolang je maar geen al te zwakke voeding gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik vind het toch maar raar.
De standbyleds staan aan als ik de voeding aanzet, maar in het begin ging de cpu even draaien, en toen stond ie stil. Mijn cpu koeler is btw de Arctic-Cooling Silencer 64 Ultra TC L.
Na paar keer de pc aan te hebben gezet, en snel weer uit want anders brandde me cpu waarschijnlijk door deed de fan het wel gewoon goed. Maar toen zag ik dat de northbridge fan uitging, dus ik deed snel weer de pc uit. Echter, mijn nieuwe videokaart: de 7800gt die zit bijna vast aan mn northbridge koeler, maar de fan kan als het goed is wél draaien. Zelf denk ik dat het aan mn 20 pin voedingsconnecter ligt, ik heb wel de P4 connecter aangesloten en de molex op het moederbord ook.
Advies graag :)
/edit: ik heb een Converter 20-24pins / ATX-ATX2 bij hentee.nl gevonden, is dat wat?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 20:53 ]

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

(jarig!)
Ik heb ook een 20 pins voeding op een 24 pins mobo gehangen, met een convertor... werkt prima, natuurlijk worden de 24 pinnen gevuld met de 20 lijnen, dus.. nouja, het blijft 480 (of in mijn geval 365) watt.. maar dat is meestal wel voldoende... Let er wel op dat je convertor voor 20pins voeding naar 24 pins mobo koopt(en niet andersom!)

Als je een 24 pins voeding hebt, past een 20pins mobo gewoon, dit werkt ook gewoon (layout is het zelfde!) soms zit er alleen een condensatortje in de weg ofzo, dan moet je er even een convertor tussen stoppen.

[ Voor 24% gewijzigd door Luxx op 15-11-2005 20:57 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar denk je dat hier mijn probleem zal worden opgelost, evt gelijk die van de northbridge fan?

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-02 13:02
Als je nou jezelf had verdiept in de specificaties van de voeding dan had je gelezen dat t een voeding gereed voor 20 pin en 24 pins moederborden is...

Der zit een extra aanhangsel bij de 20 pin connector, in de handleiding staat wel hoe je die 2 gevallen aan elkaar moet klikken

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Verwijderd

Topicstarter
Yofresh_750 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 21:10:
Als je nou jezelf had verdiept in de specificaties van de voeding dan had je gelezen dat t een voeding gereed voor 20 pin en 24 pins moederborden is...

Der zit een extra aanhangsel bij de 20 pin connector, in de handleiding staat wel hoe je die 2 gevallen aan elkaar moet klikken
Bedankt voor de tip, ik heb hem eraan toegevoegt, maar nog steeds draait die kut cpu fan niet door naar paar seconden! ik snap er echt niets van :O

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-02 13:02
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 21:45:
[...]

Bedankt voor de tip, ik heb hem eraan toegevoegt, maar nog steeds draait die kut cpu fan niet door naar paar seconden! ik snap er echt niets van :O
steviger aandrukken die connector, had ik ook, toen drukte ik hem steviger aan en waarempel, hij deed t

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-02 23:05

Exigence

dnkroz

En anders klopt er iets anders niet :P Op sluiting gecontroleerd? Ligt er bijvoorbeeld geen molex connector tegen een uitstekend stukje metaal in je kast? Dat heb ik namelijk ook wel eens gehad.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

We verwachten op GoT dat je voor je een topic start zoekt naar eerdere topics over het onderwerp. Hierover zijn boekdelen volgeschreven. Het is hier geen helpdesk, ga die lezen voor je post :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.