[hetnet] siemens houd loginnaam niet vast of wist die

Pagina: 1
Acties:

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Naam en wachtwoord kloppen bij mijn buren (hetnet adsl surfen) v.w.b. service pagina's via mijn (xs4all) pc.

Nu echter als ik in hun modem invul bij naam: hunnaam@adsl-surfen
en 'wachtwoord' (zonder ' 's) wachtwoord
we hebben ook de naam gedaan zonder @adsl-surfen maar dat mocht niet baten.

Dan komt even later de KPN afvang pagina, die vertelt dat ze internet hebben maar dat naam en wachtwoord niet kloppen.
Op hetnet kan ik niks vinden, een brief kregen zij niet.

edit:
Vraag: is de format voor adsl modem invulling nog wel: naam@adsl-surfen ?

Nog een vraag, met zo'n siemens wifi modem, gebruik je dan wel de modem inlog, of gaat dit vanuit de wifi laptop met verbinden? Dus dat inm het adsl modem geen login ingevuld wordt?
(hetnet helpdesk is al 2 dagen erg druk, langer dan een half uur en zo, mailtje beantwoordden ze nog niet)

[ Voor 38% gewijzigd door notsonewbie op 15-11-2005 18:15 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:20

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Volgens mij klopt dat "adsl-surfen" niet. Eens ff googlen. @adsl-surfen lijkt wel te kloppen.

[ Voor 34% gewijzigd door DrivinUCrazy op 15-11-2005 18:16 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

@adsl-surfen klopt wel degelijk. Welke melding krijg je nou precies als je dat er wel achter zet? Je zin is een beetje raar.

Op je modem moet je ook bij wifi gewoon je login-gegevens op het modem invullen. Die onderhoudt namelijke de internetverbinding. Het wifi-gedeelte is alleen voor het stukje PC <-> modem.

[ Voor 103% gewijzigd door woekele op 15-11-2005 18:15 ]

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Aarsbuds0r schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 18:13:
@adsl-surfen klopt wel degelijk. Welke melding krijg je nou precies als je dat er wel achter zet? Je zin is een beetje raar.
We krijgen dan een KPN afvang pagina in de browser die zoiets vermeld:

Uw adsl verbinding werkt, maar u knunt niet surfen want uw login gegevens voor hetnet kloppen niet.
Ik heb het hier ook ff gedaan (foute naam ingevuld) en inderdaad, zelfde melding.
Ik vraag me dus af of bij hetnet adsl-surfen de modem leeg staat vwb naam en wachtwoord en of dat via xp home instellingen en 'inbellen' moet...?
Dat was namelijk met hun vorige (inmiddels kapotte) usb thomson 'muismodem' ook zo, ze moesten actief verbinding aanklikken. Stond dus niks in het modem of wel? (ik ken die manier verder niet namelijk)

[ Voor 28% gewijzigd door notsonewbie op 15-11-2005 18:20 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Krijg je een foutcode 2015 en de melding dat er een probleem is met het wachtwoord te zien? Dan is het wachtwoord gewoon verkeerd ingevoerd. Krijg je vangpagina van KPN die zegt dat de gebruikersnaam niet klopt, dan klopt de gebruikersnaam niet ;)

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
[b][message=24611332,noline] Krijg je vangpagina van KPN die zegt dat de gebruikersnaam niet klopt, dan klopt de gebruikersnaam niet ;)
Nee ze krijgen geen genummerde foutcode.

Alleen die afvang pagina.
Naam en password kloppen wel als ik hier email check voor ze (webbased) en hun servicegedeelte in ga.....

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Kan je alsjeblieft de exacte melding geven? :) Check ook even of je wel PPPoA gebruikt en 8.48 als VPI/VCI. En oh ja, leeg even de temp internet files voor de zekerheid ;)

[ Voor 24% gewijzigd door woekele op 15-11-2005 18:25 ]

• Cowboy Henk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05-2024

Cowboy Henk

RUSTIG!! Kalmte kan u redden!

Hoi,

Was laatst ook bij mensen modem/routertje aan het vervangen die ook adsl-surfen hadden van hetnet.
Overal stond hunnaam@adsl-surfen in alle papieren die ze er van hadden, alleen op 1! plek stond dat hun inlognaam was: hunnaam@hetnet.nl

Probeer ff zou ik zeggen.

OKAY, omdat hier direct iedereen begint te roepen dat het bovenstaande "niet mogelijk" zou zijn, toch maar ff van afstand de modem/router benadert en de instellingen bekeken.

de inlognaam is toch echt: hunnaam@HETNET.NL
en ze krijgen het adsl-surfen pakket geleverd via hetnet.
(dit is situatie in Haarlem)

[ Voor 37% gewijzigd door Cowboy Henk op 15-11-2005 18:44 ]

Blaat

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Ok de laatste 2 reacties hierboven ga ik proberen, bedankt zo ver!!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Cowboy Henk, dat lijkt me erg sterk. Dat werkt alleen voor inloggen op het inbelnetwerk namelijk. Niet voor ADSL.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:01

Reptile209

- gers -

KPN stuurt de login voor ADSL door naar de juiste provider, op basis van het achtervoegsel (bijv. @adsl-surfen). HetNet heeft een eigen vangpagina voor het geval dat er iets niet klopt aan de "eigen" gebruikersnaam of WW (in dit geval het 'hunnaam' en 'wachtwoord').
Zolang je de KPN-pagina krijgt, kloppen dus of je VPI/VCI instellingen niet (verbinding met KPN-netwerk, kan je testen door in te loggen met user kpn@adsltest en wachtwoord maakt niet uit, dan moet www.kpn.com kunnen worden geopend), of het achtervoegsel heeft een tikfout.
Pas als het achtervoegsel goed is, kan je foutmeldingen van HetNet verwachten (of ben je gewoon online). @hetnet.nl is pertinent fout voor ADSL, dat moet @adsl-surfen zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Reptile209 op 15-11-2005 18:34 ]

Zo scherp als een voetbal!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:27

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

@Reptile209 en Aarsbudsor: het KAN volgens mij wel, maar dat geldt dan alleen voor hele lange usernames (meer dan 20 tekens). Overigens heb ik het nog nooit gezien @work.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Nee, want KPN weet dan niet naar welke provider hij de login username moet doorzenden en dan krijg je dus vangnet. Dat verhaal van lange username met @hetnet.nl geldt wel voor de e-mailservers.

• Lolhozer
  • Laatst online: 06-02 18:31

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Ik heb net zo'n soort probleem gehad met Hetnet, bleek op de één of andere manier mijn wachtwoord niet gepakt te worden door Hetnet. Ff laten veranderen door de helpdesk en toen geen probleem. Was waarschijnlijk omdat het wachtwoord te lang was. Maar dat wisten ze bij de helpdesk ook niet zeker

[ Voor 11% gewijzigd door Lolhozer op 15-11-2005 19:16 ]

Waarom? Omdat het kan!!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Dan zou je dus een vangpagina van Het Net moet krijgen met foutcode 2015. Dat wijst op een fout wachtwoord namelijk. Zolang je een melding van KPN krijgt over username, kan het eigenlijk daar niet in zitten. Maargoed, je weet het nooit.

• ZieMaar!
  • Laatst online: 07:59

ZieMaar!

Moderator General Chat
Lolhozer schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 19:15:
Ik heb net zo'n soort probleem gehad met Hetnet, bleek op de één of andere manier mijn wachtwoord niet gepakt te worden door Hetnet. Ff laten veranderen door de helpdesk en toen geen probleem. Was waarschijnlijk omdat het wachtwoord te lang was. Maar dat wisten ze bij de helpdesk ook niet zeker
Als 't wachtwoord alleen fout is, krijg je een andere vangpagina, van de provider (Het Net dus) zelf. Is het gedeelte voor @ fout, dan krijg je ook een pagina van het net, krijg je iets van kpn, dan is het gedeelte achter de @ fout. Je instellingen (vpi/vci etc) zijn dan wel goed, anders krijg je die hele vangpagina van KPN niet.

Achter de @ moet adsl-surfen en niets anders, maar dat zeggen verschillende mensen boven me ook al. BTW: als je siemens apparatuur gebruikt, zou ik de helpdesk niet meer bellen. De info die ze kunnen geven, heb je hier zelf ook al. Veel meer dan het spellen van de username kunnen ze toch niet doen.

Even iets anders nog; zeker weten dat je niet naar cache pagina's zit te kijken?

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
ZieMaar! schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 19:49:Even iets anders nog; zeker weten dat je niet naar cache pagina's zit te kijken?
Morgen weet ik meer. Vanavond hadden ze een trouwerij ergens in den lande.
Die VPI e.d. waarden leken me goed 8/48 was dat, net als bij mijzelf.

De pagina die ze kregen was niet van hetnet maar van KPN, "naam en of wachtwoord niet in orde".
3e optie is dus om wachtwoord te veranderen, dat kan ik hier doen in service centre zag ik al! en dat zou een 3e dag 'hjet is zo druk, duurt wel 30 minuten, bel later terug' schelen.
Dat "inloggen met user kpn@adsltest en wachtwoord maakt niet uit" heb ik pas 1 keer gedaan en dacht ik niet aan, zal ik morgen ook eens proberen!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Het zit dus niet in het wachtwoord. Als dat wel zo was, zou je een pagina van Het Net krijgen met foutcode 2015. Je toetst de verkeerde gebruikersnaam in, of het je moet in het modem nog op een knop drukken om het te apply'en, wat je niet doet, of je zit naar cache-pagina's te kijken en moet dus de tempinternetfiles weggooien. Als dit wel in het wachtwoord zou zitten, zou het heel vreemd zijn.

• ZieMaar!
  • Laatst online: 07:59

ZieMaar!

Moderator General Chat
notsonewbie schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 23:10:
[...]

Morgen weet ik meer. Vanavond hadden ze een trouwerij ergens in den lande.
Die VPI e.d. waarden leken me goed 8/48 was dat, net als bij mijzelf.

De pagina die ze kregen was niet van hetnet maar van KPN, "naam en of wachtwoord niet in orde".
3e optie is dus om wachtwoord te veranderen, dat kan ik hier doen in service centre zag ik al! en dat zou een 3e dag 'hjet is zo druk, duurt wel 30 minuten, bel later terug' schelen.
Dat "inloggen met user kpn@adsltest en wachtwoord maakt niet uit" heb ik pas 1 keer gedaan en dacht ik niet aan, zal ik morgen ook eens proberen!
Laat maar zitten, werkt wel, anders komt die vangpagina niet eens. 8.48 en PPP over ATM, dat zijn de goede instellingen, maar nogmaals, dat is het probleem niet..

Laat je nog even weten wat het was?

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Alle tips hier ten spijt, en nog steeds die meer dan een half uur wachttijd bij de hetnet helpdesk )(&#!)(&!@^%&^!$@ geen internet, anders dan dat kpn meld dat adsl werkt.
Dit alles dus ook NA het legen van de cache mappen. ipconfig /flushdns e.d.
test account werkt, @hetnet.nl achter de naam maakte niet uit
wachtwoord veranderd in selfservice, opnieuw geprobeerd....

Toch weet ik mensen die op hun pc moeten klikken op inloggen (na klikken op browser of email bijv.) voor hetnet. Met name die USB modems uit de 3 serie hebben dat 'actief inloggen' althans de 3 mensen met zo'n ding die ik ken.
Ik vermoed dan ook dat als de helpdesk eens bereikt wordt, dat het daar om zal gaan en e.e.a. zal oplossen.

[ Voor 8% gewijzigd door notsonewbie op 17-11-2005 14:30 ]

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Aarsbuds0r schreef op woensdag 16 november 2005 @ 12:39: Het zit dus niet in het wachtwoord. Als dat wel zo was, zou je een pagina van Het Net krijgen met foutcode 2015. Je toetst de verkeerde gebruikersnaam in, of het je moet in het modem nog op een knop drukken om het te apply'en
Hij houd die naam en pasword niet vast inderdaad. Maar kan dat niet zijn OMDAT ie foutief is, dat ie dan gewist wordt?
Het opslaan kan je niet omheen, die siemens doorloopt telkens de wizzard en dan aan het eind is voltooien gelijk aan opslaan. Een aparte save all of zo is er niet, en het ding meld ook dat er wordt opgeslagen, gerestart en dat de browser na 1 a 2 minuten weer bruikbaar is voor internet.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

De helpdesk bereiken zal geen nut hebben, een Siemens modem wordt niet ondersteund. Je zegt dat het test-account wel werkt. Dus als je als username kpn@adsltest invult, en naar een website wil, krijg je de KPN testpagina? En als je de Het Net gebruikersnaam invult, krijg je dus een vangpagina van KPN over de gebruikersnaam? Dan moet je toch echt iets verkeerd intypen, of je modem is brak...

Inloggen is inderdaad alleen bij USB modems. Probeer voor de grap eens in te loggen met een andere gebruikersnaam. Bijvoorbeeld pietjepuk@adsl-surfen. Wat krijg je dan? Kijk ook eens wel IP het modem toegewezen krijgt. Het eerste getal van het IP noemen is wel voldoende.

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
HET WERKT NU EINDELIJK :*)

We hadden het wachtwoord veranderd. Nu stelde ik naam en wachtwoord helemaal fictief in.
En we kwamen op, houd je vast, PLANET (ipv hetnet waar ze bij zitten) !!
Met de boodschap dat er een rekening openstond. Totale onzin want er wordt automatisch afgeschreven, even checken en dat was ook zo.

Toen mijn modem er op gezet, goed ingevuld, en jawel, internet, zonder afvang pagina's.
Nu vanaf hun lijn weer wachtwoord terug veranderd.
Hun modem er op, naam en wachtwoord (zoals altijd en origineel dus weer!) en tjakka, internet alsof het nooit weg was. 8)7

Allemaal bedankt voor het meedenken|!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

?? Snap er geen drol van waarom dit het opgelost heeft :) Wat had je nou als username ingesteld en kwam je dus op een vangpagina van Planet?

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Aarsbuds0r schreef op donderdag 17 november 2005 @ 18:34:
?? Snap er geen drol van waarom dit het opgelost heeft :) Wat had je nou als username ingesteld en kwam je dus op een vangpagina van Planet?
Gewoon iets van het- deze- of ditbestaatniet@hetnet.nl ofzo
Er kwam geen KPN afvang pagina, maar een html pagina van PLANET met de melding dat internet geblocked was ivm een open staande rekening!

Eenmaal de boel (via mijn modem) terug veranderd, hun modem op de lijn, alles weer 100%.
En de stroom hadden we er al een 3/4 dag afgehad toen ze naar bruiloft waren, dus dat is het niet.

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

LoL... Dit is echt onzin en te wazig voor woorden. Mijn wereld stort compleet in dankzij jouw posting :p Vanaf nu vertrouw ik nergens meer op.

Maargoed, het is opgelost, da's wel mooi.
Pagina: 1