Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:40
Ik heb 2 jaar gewerkt als programmeur bij een uitzendbureau, en nu loopt mijn contract af. Mijn werkgever heeft aangegeven dit contract niet te willen verlengen, dat vindt ik prima. Nu vroeg ik mij alleen af hoe het zit met mijn ziekenfonds verzekering? Ik neem aan dat ik de komende maanden meer moet gaan betalen? En bij de nieuwe zorgverzekering?
Ik heb al wel allemaal verhalen van mensen gehoord die honderden euro's boete moeten betalen omdat ze onterecht ziekenfonds verzekerd waren...
Ik krijg overigens ook stufi, ik weet niet of dit nog ter zake doet?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Bij het uitzendbureau kunnen ze je er vast meer over vertellen lijkt me zo...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:28
Voor de resterende maanden studentenstandaardpakketpolis afsluiten. Kost niet veel. Met ingang van het nieuwe zorgstelsel is er geen verschil meer. Wordt deels gecompenseerd door een stufiverhoging.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
SG -> WI

• DRAFTER86
Rukapul schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 18:05:
Voor de resterende maanden studentenstandaardpakketpolis afsluiten. Kost niet veel. Met ingang van het nieuwe zorgstelsel is er geen verschil meer. Wordt deels gecompenseerd door een stufiverhoging.
Ik heb net even bij www.toeslagen.nl gekeken, en als ik daar invul dat ik geen inkomen heb dan rolt er uit dat ik 403,- toeslag krijg. Evenveel als ik anders zou krijgen (met baan). Is dat niet raar?
Ik krijg hetzelfde terwijl ik minder betaal, want als ik zou werken zou mijn baas ook nog mee betalen.

• Eddey
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-10 23:09
Pas vanaf een inkomen van 17.500 euro zakt de zorgtoeslag (volgens het reken-scriptje op die site)

Raar? Tja, het is een heel nieuw zorgstelsel, gebaseerd op bepaalde keuzes en ideeën m.b.t. o.a. solidariteit.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Vergeet je niet bij het CWI in te schrijven voor je ww-uitkering.

LinkedIn WoT Cash Converter

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wanneer loopt je contract af? (Met het oog op de basisverzekering.)
PcDealer schreef op zondag 20 november 2005 @ 21:47:
Vergeet je niet bij het CWI in te schrijven voor je ww-uitkering.
Naast je stufi een WW? 8)7

[ Voor 62% gewijzigd door pven op 20-11-2005 21:49 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• pietvanvliet
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-01 13:46

pietvanvliet

ikwilookwatzeggen!

DRAFTER86 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 18:00:
Nu vroeg ik mij alleen af hoe het zit met mijn ziekenfonds verzekering? Ik neem aan dat ik de komende maanden meer moet gaan betalen? En bij de nieuwe zorgverzekering?
Ik heb al wel allemaal verhalen van mensen gehoord die honderden euro's boete moeten betalen omdat ze onterecht ziekenfonds verzekerd waren...
Ik krijg overigens ook stufi, ik weet niet of dit nog ter zake doet?
Wat je in elk geval even moet doen is contact opnemen met je verzekeraar. Zo weet ik uit ervaring dat AGIS geen omzettingen van ziekenfonds naar particuleer meer doet sinds grofweg september '05, gewoon omdat het teveel moeite kost. Dat houdt grofweg in dat mensen die tot eind september 05 ziekenfons verzekerd waren dat blijven tot de nieuwe zorgverzekering ingaat.

Pak je toch drie maanden :)

Mocht jouw zorgverzekeraar toch omzettingen doen, dan zou ik gaan voor de studentenverzekering. Door je stufi (of een nullening, zoals ik heb) heb je recht op een studentenverzekering. Wel de cijfers van 2005 en 2006 meenemen, dan ontloop je gezeur over het verkeerde jaar.

Voor de nieuwe zorgverzekering zou je van je verzekeraar begin december een aanbod moeten krijgen voor een basisverzekering. Alle grote verzekeraars hebben een uitgebreide uitleg over hoe goed hun pakketten zijn en vergelijken de verschillende verzekeraars beter dan ik zou kunnen.

Vergeet niet ook even naar de tegemoedkoming voor de ziektekosten (zorgtoeslag) van de belastingdienst te vragen. Je kunt je hiervoor wenden tot de belastingdienst, postbus 51 of http://www.denieuwezorgverzekering.nl

Een muis maakt nog geen piepshow

• DRAFTER86
Ok, ik zal even mijn zorgeverzekeraar bellen. Nu ben ik niet van plan om weer een baan te zoeken, maar ik ga me inschrijven bij de KVK en freelance werken, Hiermee zal ik niet meer dan een paar honderd euro per maand verdienen. Als ik het goed begrijp heeft dit dan helemaal geen invloed op mijn zorgtoeslag (ik krijg gewoon de maximale toeslag). Dus eigenlijk is die nieuwe zorgverzekering volgens mij zo slecht nog niet...

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

DRAFTER86 schreef op maandag 21 november 2005 @ 07:47:
Ok, ik zal even mijn zorgeverzekeraar bellen. Nu ben ik niet van plan om weer een baan te zoeken, maar ik ga me inschrijven bij de KVK en freelance werken, Hiermee zal ik niet meer dan een paar honderd euro per maand verdienen. Als ik het goed begrijp heeft dit dan helemaal geen invloed op mijn zorgtoeslag (ik krijg gewoon de maximale toeslag). Dus eigenlijk is die nieuwe zorgverzekering volgens mij zo slecht nog niet...
Als het maar een paar honderd is dan zou ik me niet bij de KvK inschrijven en als je opdrachtgevers het graag willen dat je BTW-facturen kan sturen alleen BTW nummer aanvragen. KvK voegt weinig toe behalve een lading meuk in je brievenbus extra ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• DRAFTER86
Veel opdrachtgevers vnden een kvk-nummer toch wel belangrijk... Maar ik ga maar een keer naar zo'n voorlichtingsdag.
Pagina: 1