DRAFTER86 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 18:00:
Nu vroeg ik mij alleen af hoe het zit met mijn ziekenfonds verzekering? Ik neem aan dat ik de komende maanden meer moet gaan betalen? En bij de nieuwe zorgverzekering?
Ik heb al wel allemaal verhalen van mensen gehoord die honderden euro's boete moeten betalen omdat ze onterecht ziekenfonds verzekerd waren...
Ik krijg overigens ook stufi, ik weet niet of dit nog ter zake doet?
Wat je in elk geval even moet doen is contact opnemen met je verzekeraar. Zo weet ik uit ervaring dat AGIS geen omzettingen van ziekenfonds naar particuleer meer doet sinds grofweg september '05, gewoon omdat het teveel moeite kost. Dat houdt grofweg in dat mensen die tot eind september 05 ziekenfons verzekerd waren dat
blijven tot de nieuwe zorgverzekering ingaat.
Pak je toch drie maanden
Mocht jouw zorgverzekeraar toch omzettingen doen, dan zou ik gaan voor de studentenverzekering. Door je stufi (of een nullening, zoals ik heb) heb je recht op een studentenverzekering. Wel de cijfers van 2005
en 2006 meenemen, dan ontloop je gezeur over het verkeerde jaar.
Voor de nieuwe zorgverzekering zou je van je verzekeraar begin december een aanbod moeten krijgen voor een basisverzekering. Alle grote verzekeraars hebben een uitgebreide uitleg over hoe goed hun pakketten zijn en vergelijken de verschillende verzekeraars beter dan ik zou kunnen.
Vergeet niet ook even naar de tegemoedkoming voor de ziektekosten (zorgtoeslag) van de belastingdienst te vragen. Je kunt je hiervoor wenden tot de belastingdienst, postbus 51 of
http://www.denieuwezorgverzekering.nl