Toon posts:

[2003] Automatisch afsluiten bij idle*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is hetook mogelijk is om een programma te starten voor het inlogscherm van windows dat er voor zorgt dat een computer uit wordt geschakeld als ie een bepaalde periode 'idle' is.
Er staan een heleboel programma's op het www maar die worden allemaal opgestart na het inlogscherm.
Ik ben namelijk bezig met het opzetten van een Windows 2003 server, maar het is niet de bedoeling om de server constant aan te laten. Het opstarten gebeurt met Wake-on-lan en dit eindigt dan met het inlogscherm. Ik heb al geprobeerd om het programma WinOFF te laten opstarten als service met het programma "Application as Service" maar het starte alsnog op NA het inlogscherm.

Bij voorbaat dank.

• rulus
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09-2025
volgens mij laadt hij de autoexec.bat bij het starten van windows (dus voor het inlogscherm)

als je daar nu een regeltje toevoegt dat hij een progje moet runnen, dan zal hij dat ook doen voor het inlogscherm (denk ik)

nu alleen nog op zoek naar een goed proggie, of - nog beter - een batchcommand

[ Voor 80% gewijzigd door rulus op 15-11-2005 19:25 ]

Verwijderd

Misschien kun je hier iets mee:
http://support.microsoft.com/kb/q243486/

En dan een batch filetje maken welke de pc afsluit na een x aantal seconden.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem hiermee is dat je met een batchcommand niet meet of de computer bezig is (cpu-gebruik). Als iemand de server gebruikt via LAN wordt de teller niet gereset. Het gaat er juist om of de computer via het LAN gebruikt wordt.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Taakplanner? Of is dat ook pas zodra de gebruiker is ingelogd?

We are shaping the future

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat, let hier aub ook zelf op :)

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-01 20:44
euh,

dat heet screensaver -> power options

als admin inloggen, screensaver tab openen, en je powersettings editen. daar staat dat je na X minuten niks doen in de powersave mode gaat.

edit: als ik google, dan vind ik dit:
http://www.ampsoft.net/utilities/WinOFF.php

[ Voor 21% gewijzigd door DrClaw op 15-11-2005 20:21 ]

Verwijderd

drclaw schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 20:19:
euh,

dat heet screensaver -> power options

als admin inloggen, screensaver tab openen, en je powersettings editen. daar staat dat je na X minuten niks doen in de powersave mode gaat.
DIt heeft volgens mij alleen maar betrekking op toets / muis bewegingen op de console. (of rdp sessie etc etc)

Met perfmon kun je ook taken laten uitvoeren als er aan bepaalde voorwaardes is voldaan. Misschien kun je hier iets mee?

Verwijderd

Beetje flauw-> tijdklok :)

Nee ff serieus Mijn laptop gaat vanzelf in slaap na een tijdje, OOK als ik nog niet ingelogd ben, dat gebeurt middels de powersaving settings in Control Panel / Power option property's. standaard staat dit natuurlijk uti op een server.

Of misschien kan je een shutdown commando meegeven in die "application als service" moet je wel weten hoelang de machien moet draaien.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 20:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai windows 2003 server op een nogal oude computer, dus het mb ondersteund de powersafe opties niet helemaal, ik heb al een biosflash gedaan maar dat hielp niet.

Wat betreft WinOFF, daar ben ik nu al een poosje mee bezig maar ik krijg het niet draaiend voordat het inlogscherm opkomt.
Wat ik niet begrijp is dat er in: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
programma's staan die wel voor het inlogscherm opstarten bijv:

"C:\Program Files\Stardock\WinCustomize\BootSkin\BootSkin.exe" /StartupJobs

Perfmon ben ik ook nog niet helemaal achter of ik het kan gebruiken.
Zou iemand mij misschien een voorbeeld van een batchcommand kunnen geven om WinOFF te starten?

Verwijderd

Topicstarter
Achteraf was de oplossing heel simpel, ik heb een vbscriptje samengesteld/geschreven en die laten opstarten met "geplande taken/taskmanager".
Dat had ik al geprobeerd maar het bleek dat je een windows-account MET wachtwoord moest gebruiken om het voor het inlogscherm op te laten starten.

Voor de geinteresseerden hier het VBSCRIPT:

Option Explicit
Dim ws, i
Set ws = CreateObject("Wscript.Shell")
Dim oWMI, oOS, obj
Dim oCPU, oMIN

On Error Resume Next
Set oWMI = GetObject("winmgmts:{impersonationLevel=impersonate,(Shutdown)}!\\.\root\cimv2")
If Err Then
MsgBox "Your computer does not seem to have WMI installed", , Title
Call Cleanup
End If
On Error GoTo 0
For Each obj in oWMI.ExecQuery("Select * from Win32_OperatingSystem")
Set oOS = obj
Exit For
Next

oMIN=1
oCPU=10

i=0
Do While i < (oMIN * 60)
If CPUUtil() > oCPU Then
i=0
Else
i=i+1
End If

WScript.Sleep 1000
loop

ShutDownNow

Function CPUUtil()
On Error Resume Next
WQLQuery = "Select deviceid, loadpercentage from Win32_Processor where DeviceID='CPU0'"
Set WMS = GetObject("winmgmts:\\.\root\cimv2")
Set CPU = WMS.ExecQuery(WQLQuery,,48)
For Each CPUinfo in CPU
CPUUtil = CPUinfo.LoadPercentage
Next
Set WMS = Nothing
Set CPU = Nothing
End Function

Sub ShutDownNow()
Const EWX_LOGOFF = 0
Const EWX_SHUTDOWN = 1
Const EWX_REBOOT = 2
Const EWX_FORCE = 4
Const EWX_POWEROFF = 8

oOS.Win32shutdown EWX_SHUTDOWN '+ EWX_FORCE
End Sub

Sub Cleanup
Set ws = Nothing
WScript.Quit
End Sub

Bedankt voor alle reacties

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 20:37 ]

Verwijderd

ik heb een vbscriptje samengesteld/geschreven
Dit script heb je van het net.. Die heb je niet zelf geschreven hoor.. Gebruikte deze al jaren...

Verwijderd

Topicstarter
Daarom zeg ik ook samengesteld, ik heb een aantal regels aangepast.
Ik wil mezelf daar toch wat eer voor geven :)
En als je wat eerder was geweest dan had dat me heel wat zoektijd bespaart ;)

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 01:21 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 01:15:
En als je wat eerder was geweest dan had dat me heel wat zoektijd bespaart ;)
Pfff. Ben je niet méér tevreden nu je het zelf op hebt kunnen lossen, in plaats van dat het op een presenteerblaadje wordt aangereikt dan?

;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

BackSlash32 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 08:56:
[...]

Pfff. Ben je niet méér tevreden nu je het zelf op hebt kunnen lossen, in plaats van dat het op een presenteerblaadje wordt aangereikt dan?

;)
Tevreden wel, maar je gaat niet voor de 2e keer het wiel uitvinden toch :p

En wist niet dat je het zocht :p
Pagina: 1