Mounten van de Z onder windows95 met logon script

Pagina: 1
Acties:

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
Ik heb een mooi nieuw KIX logonscript gemaakt, wat op mijn NT4.0 server staat. Ik heb alle groepsschijven op een bepaalde letter gepland, maar nu ben ik er achter gekomen dat dat niet op de Z: werkt, omdat win95 die zelf tijdens het inloggen mount aan \\inlogserver\netlogon. Nu wil ik graag de indeling zo houden om mijn gebruikers (niveau digibeten :'( ) niet weer te laten shrikken. Er schijnt een mogelijkheid te zijn om W95 in het batch-filetje dat het kix-script aanroept te vertellen dat hij UNC paden moet gebruiken ipv de Z te gebruiken. Mocht dit niet werken, dan kan ik wel een andere letter verzinnen die Windows wel zou mogen gebruiken. Wie weet een oplossing???? .?

• Remco
  • Laatst online: 23-08 11:45
Heb je het al met subst geprobeerd?
Hiermee kan je deep redirections maken.
Of je moet even kijken op
http://kixtart.org
En hoe was het voorheen dan met de Z: gemapt?

Als je een aardig login script wilt hebben, moet je het maar even zeggen, dan kan je die van mij wel krijgen.

succes.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Verwijderd

Tijdens de login-procedure wordt (achter de schermen) drive Z: gemapt naar de \\<NTSERVER>\Netlogon share. Mogelijk zorgt dit ervoor dat je drive Z: niet kunt mappen (de drive met het login script e.d. zou immers overschreven worden).
Mijn advies is dus: gebruik elke letter die je wilt behalve drive Z:

• Boogie
bedankt t808421, ik zal ff naar subst kijken. Vroeger werdt de z niet gbruikt omdat iedereen z'n primaire groepsschijf op t had, en dan eventuele volgende op u,v,w,x Maar nu iedereen het zelfde script krijgt kan ik maar een paar verschillende combi's per letter maken, omdat bijna iedereen wel meerdere schijfen gebruikt, en anders mensen 2 shijven op 1 letter zouden moeten hebben.
Ik heb wel interesse in je script, ik zal je de mijne ook sturen, hij is verder erg cool.

• Remco
  • Laatst online: 23-08 11:45
ja kan toch d.m.v. groepslidmaatschap een drive mappen.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Boogie
Natuurlijk, dat doe ik ook, maar er zijn meer dan 30 groepen, en daarvan zijn er heel wat die 3 vrij algemene groepen ook gebruiken. Daarom wilde ik die op x,y,z, zetten. Ik mail mijn script wel ff, dan zie je het probleem

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

Kun je de Z mapping dan niet gewoon deleten?

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

• Boogie
Zonder mensen op hun tenen te willen trappen, Z niet gebruiken is eigenlijk geen optie. de gebruikers waren de T voor groepsschijven gewend, met de overigen er achteraan. Ik heb gewoon 7 opeenvolgende letters nodig, en voor de T zitten al gedeelde cd-roms, homes, shared shijven ed.ed. Ik heb daaralleen nog efg en r over, en efg wil ik niet gebruiken, dus mag Windows evt nog R hebben. >*

• Boogie
IK heb 't ook ff op de Kix homepage gevraagd, de oplossing staat hier: http://kixtart.org/board/Forum2/HTML/001142.html
Pagina: 1