[Azureus] Poort 6881 Nat-Error

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 21:17
Hey,

Ik weet dat hier al een heleboel topics over zijn, ik heb de meeste ook al doorgelezen, op google heb ik ook al gekeken, maar ik kan maar geen oplossing vinden dat hier ook werkt.

Ik ben de laatste tijd dus wat vaker aan het downloaden met Azureus, maar de snelheden gaan nooit erg hoog, ik heb ook al vanalles geprobeert, firewall uit, andere poort, maar bij elke poort krijg ik een NAT-Error als ik ze controleer in Azureus.

Aan de seeds en leechers zal het waarschijnlijk ook niet liggen, want sommige torrents die ik aan het downloaden ben hebben bijv. 1915 seeds en 1042 leechers, en nog steeds zit ik op een hele lage snelheid, dat heb ik eigenlijk bij elke torrent. Het icoontje links van de torrents is ook geel, en niet groen, wat het eigenlijk wel zou moeten zijn.
Ik heb mijn download ook niet gelimiteerd, alleen mijn upload wel, die staat op 25kb/s in azureus.

Op dit moment heb ik een E-tech router, model ADRT03, ik heb ook al op www.portforward.com gekeken, maar daar hebben ze mijn model niet, en de layout van de andere modellen van E-tech ziet er veel en veel anders uit.

Dus zou ik graag willen weten of iemand een oplossing voor mijn probleem heeft, alvast bedankt :)

Greetz, Xylon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04 09:29
Gebruik geen poort in de bekende P2P ranges, veel providers cappen deze namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En om het lampje groen te krijgen, en dus een fatsoenlijke verbinding met het torrent netwerk, moet je toch echt gaan portforwarden in je router. Daar moet volgens mij met de bestaande handleidingen die overal beschikbaar zijn, in combinatie met de handleiding van jou router en een beetje gezond verstand best uit te komen zijn.

Mocht dat niet lukken dan kan je het desbetreffende scherm van je router config altijd nog ff hier plaatsen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Sowieso, naast de handleiding en gezond verstand: www.portforward.com is heus niet de enige site die het over portforwarding heeft. Google geeft namelijk als eerste link een topic op het forum van portforward.com hoe je het bijv. moet doen. :)

Waar had je zelf al naar gezocht en wat had je gevonden? Waarom werkte dat niet? Heb je een vast ip in je netwerk? Heeft je router's configuratiescherm niet een linkje met NAT oid? :)

[ Voor 1% gewijzigd door pasta op 15-11-2005 23:44 . Reden: -ing ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook al eens problemen mee gehad, bij mij diende ik idd de poort in azureus te wijzigen van 6881 naar bv 65342, daarnaast wilde ik geen poorten natten maar het via upnp laten gebeuren. Dat betekende dat ik in de router upnp die standaard op "full" staat op "secure" moest zetten.

Nu is het een ieder vrij, upnp is een methode die een aantal mensen schuwen.. maar bij mij werkt het prima. Let ook even op dat als je bv xp antispy gebruikt dat je upnp in windows zelf niet hebt uitgevinkt.. Kun je oa simpel bekijken onder:

start >> uitvoeren >> services.msc >> daar dient upnp op automatisch staan indien je deze methode prefereert.

Een ander probleem werd veroorzaakt door mijn firewall (dien tijde zonealarm) dat veroorzaakte het dichtslibben van mijn verbinding. Na heeeeeel veel zoeken naar oplossingen ben ik maar overgestapt op kerio, nooit geen last meer gehad van het probleem ;)

• Xylon
Sorry voor de late reactie, maar ik had afgelope dagen geen tijd om te reageren.

@[eNeRGy]: Ik zit/zat bij Tiscali, dat is nu als het goed is overgezet naar Planet Internet, weet jij misschien of deze bepaalde poorten cappen? Anders zal ik binnekort ff googlen om te kijken of deze werken. :)

@Orion84: Uit de handleiding valt niet bepaald veel te halen, daar staat alleen in hoe men de router moet instaleren. :)

@Pasta: De enigste ideëen die ik kon vinden waren:

- Andere poort gebruiken (wat niet veel nut heeft aangezien elke poort een NAT-Error geeft)
- Firewall uitzetten (al geprobeert, werkt niet)
- Poort forwarden (hier ben ik ook al een tijd mee bezig geweest, maar echt ver kom ik niet, ik gok dat ik iets verkeerd doe, ik ben op dit gebied ook nog best onbekend.)

Ik heb eigenlijk ook geen idee of ik een vast IP heb, en bij dat topic waarin men beschrijft hoe men een statisch (vast?) ip moet krijgen kom ik ook niet verder, daar staat dat je naar de 'Number of clients' moet kijken, maar dat zie ik bij mij helemaal niet. :S

@.nl: upnp heb ik nog nooit van gehoord, ik wil toch liever eerst even weten wat de voor- en nadelen daarvan zijn. Maar eerst toch even uitproberen of ik de poorten op een of andere manier kan forwarden. :)

Btw, een aantal screenshots van het configuratiescherm van m'n router:
Plaatje 1, Plaatje 2, Plaatje 3, Plaatje 4, Plaatje 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Dan is het dus heel simpel. En volgens mij dus met behulp van de vele how-to's en dergelijke en een beetje gezond verstand prima uit te vogelen.

Het gaat dus om het laatste plaatje. Daarin vul je bij de drie vakjes waar je poorten in moet vullen gewoon je gewenste bittorent poort in. Dus bijv. in alledrie de vakjes 13371. Bij Host IP Address vul je het lokale IP in van de PC waarop je bittorrent gebruikt. En dan voeg je de regel toe. Als het dan nog niet werkt moet je hetzelfde nog eens doen, maar dan met het bolletje bij UDP.

Daarmee heb je die poort geforward, zodat de router weet dat als er verzoeken binnen komen op die poort dat die naar jou pc moeten. Als je dan in je bittorrent client dezelfde poort opgeeft, dan werkt dat als het goed is prima.

Vind het trouwens vreemd dat je aan de public kant een hele range kan opgeven, maar aan de private kant slechts één poort :?

[ Voor 27% gewijzigd door Orion84 op 18-11-2005 13:35 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
Het werkt nu, heel erg bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:45
Ik heb hetzelfde probleem en wil hetzelfde proberen met m'n router.
Ik heb een speedtouch van een wanadoo kpn abbo maar ik kom niet bij de instellingen van de router.
Hij vraagt om naam en wachtwoord!!1!! |:(
Is het normaal dat een provider de modem/router blokkeerd of doe ik iets fout (Gateway adres in browser typen)?

[ Voor 19% gewijzigd door Mutatie op 22-11-2005 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat die interface beveiligd is is standaard ;) dat heeft elke router. Als je daar nog nooit zelf iets aan gewijzigd hebt zal dat wel een standaard username en password zijn. Die zijn wel te vinden in je handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Ik heb geen handleiding erbij gekregen, er staan wel wat pdf'jes op cd maar geen password of wat te vinden. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Uit de basis installatie guide van Speedtouch:

De standaard gebruikersnaam is Administrator en het standaard wachtwoord is blanco.

[ Voor 15% gewijzigd door Orion84 op 23-11-2005 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Lekker vaag allemaal. Ik kom er echt niet op, ook niet met die gebruikersnaam.
Is er een manier om te resetten of iets dergelijks?

Het is al gelukt. Ik was niet bekend met deze apparaten en kon moeilijk m'n weg ermee vinden maar met een hardware reset toch gelukt :*)

[ Voor 48% gewijzigd door Mutatie op 23-11-2005 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
Ben ik weer |:(

Ik krijg het niet goed voor elkaar.
Ik wil bv. poort 6881 openzetten (forwarden) maar wat moet ik instellen?
Ik geloof dat ik hier moet zijn:
Afbeeldingslocatie: http://img364.imageshack.us/img364/9783/speedtouch017ng.th.jpg

En is dit een goede manier om te zien of het werkt?
https://www.grc.com/x/portprobe=6881
Ik krijg altijd de status :Stealth (wat niet goed is?). Welke status moet je eigenlijk hebben?

Bij de NAT test in Azureus krijg ik altijd NAT fout.

Sorry voor het vragen maar dit is allemaal onbekend terein voor me.

Alvast bedankt :*)

[ Voor 38% gewijzigd door Mutatie op 23-11-2005 19:15 ]

Pagina: 1