Wakeup on WLAN

Pagina: 1
Acties:

• Juppehup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-04 16:21
Ik heb al gegoogled, ge-GoT-ed, maar ben eigenlijk nog niets wijzer geworden. Het punt is het volgende:
Ik heb thuis op mn kamer een Desktop PC staan. Daarnaast heb ik nog een laptop. De internetverbinding is een Zon ADSL, met een USB modem. In eerste instantie had ik alleen een netwerk via een crossed cable tussen de twee pc's. Omdat er echter in mn laptop een Wireless modem zit heb ik uiteindelijk een Asus WL138G PCI WLAN kaartje gekocht (scheelde me 80 á 90 euro met een 'echt' AP).

Dit netwerkje draait perfect en heb niets te klagen.
Nu lijkt het me echter ook wel handig om via Wake on WLAN (of WoW) mn desktop boven op te starten (die dient als gateway voor het internet op mn laptop). Ik heb dit echter nog met geen één tool voor elkaar kunnen krijgen. Wake on LAN is me wel gelukt, maar daar heb ik niet zoveel aan als ik beneden zit. In mn desktop zit een Asus P4P800 Deluxe die ondersteund opstarten door ectie vanaf PCI sloten, dus daar zit het probleem niet.
Weet iemand misschien een tool hiervoor of heeft er iemand tips, ik hoor het graag?!?

[ Voor 4% gewijzigd door Juppehup op 15-11-2005 16:56 ]

• Juppehup
  • Laatst online: 28-04 16:21
*schopje*

• DJFliX
  • Laatst online: 17-04 19:22
Moet je wlan kaart niet verbonden zijn met een netwerk voordat ie een wol signaal kan krijgen? :/ hoe gaat dat met de pc uit?

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-04 10:49

NBK

Weercam-Avatar

Nee, kan niet. WLAN kaartjes zijn offline als je PC uit staat. Komt door de gebruikte techniek mbt beveiliging enzo.
Wat wel kan is bijv. een WL300g nemen en die op de 'bekabelde' NIC van je PC zetten. Die hebben meestal (maar ook niet altijd) WoL.
Je verbind dan met je laptop naar de 300g en vanaf je laptop stuur je een WoL signaal naar je PC.

[ Voor 19% gewijzigd door NBK op 17-11-2005 21:28 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic