Toon posts:

Hitte of kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Mijn buurjongen heeft 2 jaar geleden bij de aldi een Medion MS-712 gekocht.
De preciese specs weet ik niet. Ik heb wel gezocht maar niks gevonden.
Ik weet wel dat die er een Ati Radeon 9800 Pro 256 mb in heeft zitten(Gewoon de standaard kaart)

Hij heeft soms dit op zijn scherm:
Afbeeldingslocatie: http://img483.imageshack.us/img483/7430/fout14fy.th.jpg

En dat heeft hij nooit als hij net zijn computer aan zet. Ik denk dat het door de hitte komt. Maar dat weet ik niet zeker. Zoveel weet ik nou ook weer niet van computers.

Ik hoop dat iemand ons hier mee kan helpen,

Alvast bedankt.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-07 08:41
Ziet er uit als te heet of verrot geheugen op z'n videokaart. Dingen kunnen fouten geven of door dat ze verrot zijn of omdat ze te heet worden. Zonder verdere aanwijzingen is het moeilijk om te zeggen welke van de 2 het is. Probeer dus eens het stof uit de koeler te blazen en kijk eens wat ie dan doet.

[ Voor 5% gewijzigd door martijn_tje op 15-11-2005 17:20 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:03

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Heel bekend fenomeen bij videokaarten die hun beste tijd hebben gehad :)
Het kaartje heeft gewoon zijn beste tijd gehad en is aan vervanging toe (artifacts).

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt. Dan zal ik dat tegen me buurjongen zeggen, zou die niet blij mee zijn trouwens.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kan testen of het hitte is door met de kast open te draaien en een ventilator op de kaart te richten. Als het probleem dan weggaat is het waarschijnlijk een hitteprobleem.

• Ubernerd
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-07 10:15
Medion = Slechte koeling
Er zit al een klein rotfannetje op die kaart..
.
Kijk even met everest hoe warm hij word (mits er een sensor op zit) of voel desnoods even aan de heatsink, laat er een tafelventilator opblazen en kijk of het helpt :*)

Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Je zou natuurlijk altijd kunnen testen of het niet daadwerkelijk door hitte komt he ;)

Al lijkt het volgens mij ook het meest op verrot geheugen.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
hellolo schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 18:40:
Medion = Slechte koeling
Er zit al een klein rotfannetje op die kaart..
Nope, de koeler is zeker niet slecht. Het koelt zoals een koeler op je videokaart zou horen te koelen. Medion hardware is gewoon MSI hoor!

Ontopic:
Inderdaad grote kans dat het geheugen kapot is...

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik met Everest(ken het programma) zien hoe warm iets dan word?(Gewoon algemeen, want ik kan het niet vinden)

Ik krijg trouwens de kast niet open, heb de 2 schroefjes gisteren los gemaakt maar ik kreeg het zij-paneel er niet af. Maar hij zoekt het zelf maar uit.
Bedankt allemaal

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 23:33

DesertShooter

Afgekickt

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 18:55:
Hoe kan ik met Everest(ken het programma) zien hoe warm iets dan word?(Gewoon algemeen, want ik kan het niet vinden)

Ik krijg trouwens de kast niet open, heb de 2 schroefjes gisteren los gemaakt maar ik kreeg het zij-paneel er niet af. Maar hij zoekt het zelf maar uit.
Bedankt allemaal
met rivatuner kun je het soms zien.

En ik ben bang dat er toch echt iets kapot is aan de videokaart...

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dus je hebt niet eens gezien of de koeler wel draait?

[ Voor 6% gewijzigd door MadMarky op 15-11-2005 19:18 ]

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Topicstarter
MadMarky schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 19:18:
Dus je hebt niet eens gezien of de koeler wel draait?
Nee, want die kast kreeg ik niet open. Maar als ik em weer sloop is het ook weer zo dat ik dan een nieuwe computer moet gaan kopen.. Dus laat ik em maar lekker dicht en lost hij het zelf op.

De CPU koeler liep wel want die heeft een uitgang meteen naar buiten via de side panel.

Ohja btw,
Ik heb ook de nieuwste Ati drivers geinstalleerd(Catalysts ofzo) en die screenshot is gewoon gemaakt met print screen. Want dat kwam omdat de batterijen van de digitale camera leeg waren.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 19:36 ]

Pagina: 1