Toon posts:

Geheugenupgrade Dell Optiplex. Geheugen Compatible?

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Optiplex GX260 met daarin 256 mb intern geheugen (PC2100). Ik was van plan deze te gaan upgraden naar 2x 256mb (PC2700). Maar als ik het geheugen erin geplaatst en de computer weer aangezet heb dan begint de pc te piepen en krijg ik geen beeld.

Kan het zo zijn dat er in de pc alleen maar PC2100 geheugen in kan of is het zo dat ik specifiek geheugen moet kopen van Dell?

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:15
Vaak willen die Dell Optiplexjes ook nog weleens Corsair geheugen pakken. Toch zijn Dell systemen nogsteeds zeer kieskeurig met welk merk geheugen je gebruikt

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. ik kan wel geheugen bestellen bij Dell, maar wou liever dat geheugen wat ik al heb gebruiken. Ook al is het een rot merk

Ik ben alleen bang dat dat niet werkt :(

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Kijk ff wat voor chipset het apparaat heeft, kun je zo uitzoeken welk geheugen je wel en niet kunt gebruiken :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-05 20:47

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Dell Optiplex machines slikken voornamelijk Infineon, Samsung en Kingston modules... probeer die te scoren...

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Verwijderd

is PC2700 niet gwoon te snel voor die dingen , ik heb er ook een staan met een plankje pc2100 /512 in zitten en dat werkt perfect ...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die topicwaarschuwing staat niet voor niets bij oude topics. Vermoedelijk is de TS er na twee jaar wel uit.

Bovendien is je antwoord technisch niet bepaald zinnig - DDR SDRAM is backwards compatible, dus als PC2100 werkt, werkt een identieke PC2700 (of PC3200) ook. Wel kan het zijn dat andere verschillen tussen de modules ervoor zorgen dat het niet werkt, maar dat heeft niets met de snelheid en eerder met de chipstructuur te maken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.