Toon posts:

MySQL fout in

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Yo gasten, heb een probleem met het inladen van me mysql database van een website, hier de foutcode die ik krijg.

Alternatieve onderdelen voor deze sectie:
onbenoemd [text/html] 19.02 KB

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SQL-query:

CREATE TABLE `agenda` (

`agenda_id` int( 5 ) NOT NULL AUTO_INCREMENT ,
`datum` varchar( 8 ) COLLATE latin1_general_ci NOT NULL default '',
`tijd` varchar( 15 ) COLLATE latin1_general_ci NOT NULL default '',
`thema` varchar( 100 ) COLLATE latin1_general_ci NOT NULL default '',
`omschrijving` text COLLATE latin1_general_ci NOT NULL ,
`showitem` tinyint( 1 ) NOT NULL default '1',
PRIMARY KEY ( `agenda_id` )

) ENGINE = MYISAM DEFAULT CHARSET = latin1 COLLATE = latin1_general_ci

MySQL retourneerde: <http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/Error-returns.html>
Documentatie

#1064 - You have an error in your SQL syntax near 'collate latin1_general_ci
NOT NULL default '',
`tijd` varchar(15) collate lati' at line 3

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Is export uit XAMPP Version 1.4.12 - [PHP: 5.0.3]

Daarna inladen online geeft problemen.

Dus wat wel en wat niet aanvinken bij het exporteren van de sql file!? (zie plaatje)

Afbeeldingslocatie: http://img49.imageshack.us/img49/9866/image0029vz.gif

Alvast harstikke bedankt voor hulp! Site moet eigelijk vandaag nog online maar dat gaan we vast niet meer halen voor 5 uur >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 16:41 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Yo gast! ... :?

Uhm... Wat heb je zelf al geprobeerd en gezocht alvorens gewoon je probleem hier over ons heen te dumpen? Overigens geven we zowieso al geen "support" op scripts en zut van derden. Daarvoor moet je bij die partij aankloppen, niet bij ons.

En om dan toch nog maar wat zinnigs te posten: *hint* Het zit in "COLLATE latin1_general_ci"
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 16:40:
Site moet eigelijk vandaag nog online maar dat gaan we vast niet meer halen voor 5 uur >:)
:D
Dat is lekker helemaal je eigen probleem. Had je er maar op tijd aan moeten beginnen. Alsof wij dan harder voor je rennen? :D
TeeDee schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 16:45:
edit:
RobIII, doe eens niet sneller zijn :)
:P

[ Voor 109% gewijzigd door RobIII op 15-11-2005 16:50 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:17

TeeDee

CQB 241

Volg die url eens, ros in het zoekvenster de foutcode in.

edit:
RobIII, doe eens niet sneller zijn :)

[ Voor 31% gewijzigd door TeeDee op 15-11-2005 16:45 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-08 16:13
Aangezien hier ventjes niet echt aardig zijn...

Het zit dus in de collctie dinges, haal dat eens weg. Dat heeft bij mij ook een keer geholpen. je wilt namelijk waarschijnlijk een nieuwe dump in een oudere versie zetten!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Depress schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 16:49:
Aangezien hier ventjes niet echt aardig zijn...

Het zit dus in de collctie dinges, haal dat eens weg. Dat heeft bij mij ook een keer geholpen. je wilt namelijk waarschijnlijk een nieuwe dump in een oudere versie zetten!
De "ventjes" hebben de Faq gewoon gelezen. En die "ventjes" gaven in de 1ste reply al aan wat jij nu ook aangeeft.
Het stappenplan voor topicstarts
Alhoewel een forum van oorsprong bedoeld is om te discussiëren, kunnen hier ook vragen worden gesteld. GoT is daarintegen niet een helpdesk waar je even je vraag kunt neerkwakken, om na een uur je antwoord op te halen. Het is de bedoeling dat je eerst zelf dingen opzoekt en probeert, en GoT pas gebruikt als je er zelf niet meer uitkomt.
Overigens zie ik nu pas dat TS nieuw is @GoT, en in dat geval heb ik misschien wel wat hard van leer getrokken. Bij deze dus mijn welgemeende excuses daarvoor. Welkom op GoT dus ;)

[ Voor 53% gewijzigd door RobIII op 15-11-2005 16:58 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Heb de url die jullie aangeven en ook in mijn post staat al bezocht en daar geen antwoord gevonden op mijn vraag.

Sorry dat dit over komt dat ik jullie ´´abuse´´ als helpdesk, is niet mijn bedoeling maar ik weet gewoon dat mensen van tweakers veel weten op dit gebied.

Vandaar dat ik hier me vraag post.. maar oke dit komt dus vrij slecht over bij sommige helaas.

Aangezien ik vrij nieuw ben met het hele MySQL gebeuren (website is trouwens niet in opdracht van iemand, is een project voor school wat gewoonweg morgen eigelijk online hoort te zijn, dus vandaar)

Snapte zelf ook dat ´t aan ´´COLLATE latin1_general_ci´´ maar hoe of waar kan ik dat file vinden.. en dan wat?

Nouja goed, misschien omdat ´t 5 uur is dat sommige mensen zo bot reageren.. ik dacht dat dit de plaats was om samen probleme op te lossen... of voldoet ´t niet meer iemand te helpen?

Ook lees ik dit forum dikwijls als ik iets zoek... vandaar dat ik dit nu hier ook post.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 17:01 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 17:00:
Snapte zelf ook dat ´t aan ´´COLLATE latin1_general_ci´´ maar hoe of waar kan ik dat file vinden.. en dan wat?
Zoals aangegeven zit het probleem in de "Collate latin1_general_ci". Sloop die hele Collate rommel eens uit de SQL statement en probeer het dan nog eens? Het heeft niks met een file van doen, puur met het maken van je database middels die SQL statements.

Dus, om nog behulpzamer te zijn ( ;) ):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
CREATE TABLE `agenda` ( 
    `agenda_id` int( 5 ) NOT NULL AUTO_INCREMENT ,
    `datum` varchar( 8 ) NOT NULL default '',
    `tijd` varchar( 15 ) NOT NULL default '',
    `thema` varchar( 100 ) NOT NULL default '',
    `omschrijving` text NOT NULL ,
    `showitem` tinyint( 1 ) NOT NULL default '1',
    PRIMARY KEY ( `agenda_id` ) 

) ENGINE = MYISAM

Zoiets...

[ Voor 94% gewijzigd door RobIII op 15-11-2005 17:06 ]

Over mij

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit is vrij basic; met bovenstaande tips moet je er helemaal uitkomen. Dit had je zelf ook wel uit moeten kunnen vinden :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.