Vage streep door Samsung 930BF met blauwe achtergrond

Pagina: 1
Acties:

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:15
Ik heb een dual TFT opstelling met deze monitor, op een GF 6800GT aangesloten allebei op DVI.
Ik ben erachter gekomen als ik eerst een scherm open wat grotendeels wit is, bijvoorbeeld verkenner. Voor dat scherm weer een blauwig scherm open, en het blauwe scherm ga verplaatsen door het scherm, dan valt mij op dat als ik het blauwe window op een bepaalde positie zet, dat er in ongeveer in het midden van het scherm een streep verschijnt. Deze knippert een beetje en heeft een donkere kleur. Dit is geen doorgetrokken streep, op bepaalde punten is deze streep onderbroken. Ik heb ook uitgevonden dat dit op 60Hz veel erger is dan op 75Hz. Om zeker te weten dat het aan dat scherm lag en niet aan de kabel of videokaart heb ik dit ook geprobeerd met de andere monitor. Hierop zag ik niks.

Ik heb toen Samsung gebeld met dit probleem, mijn monitor zou omgewisseld worden. Nu heb ik hier dus een gerepareerde staan. In het begin dacht ik dat deze dit probleem niet had, omdat ik het niet meer zag. Totdat ik opeens een blauw scherm opende wat toevallig op de goede positie stond om die streep weer te veroorzaken. Ik koppelde meteen het scherm af om het weer op mijn andere scherm te testen. Weer niks natuurlijk. Na wat heen en weer gefrot met het window heb ik een paar kleine donkere puntjes kunnen ontdekken, maar dus niet echt een streep. Sowieso horen die puntjes ook niet, maar goed... Het is dus een uiterst vaag probleem en heb er nog niks over gevonden mbv google.

Een plaatje om het duidelijk te laten zien. Wel ff klikken om hem groot te zien natuurlijk ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.superstoer.nl/~benchmarc/streep-tn.jpg

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
Weet je zeker dat de DVI kabel goed is ? Overigens lijkt het mij ook sterk dat deze defect is. Ik weet wel dat sommige TFT's strepen en rare problemen gaan vertonen bij de niet behorende feresh frequentie(welke freq geeft het boekje precies aan bij de native reso ?).n Met precies dezelfde tft's kan nu ene dus wel strepen geven en de andere niet wanneer de frequentie te hoog staat bijvoorbeeld. Maar zo te zien heb ja al veel geprobeerd qua frequentie. Het lijkt er haast wel op dat je weer een gammele monitor hebt gekregen.

[ Voor 37% gewijzigd door Carel op 15-11-2005 17:48 ]

• benchMarc
Carel schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 17:46:
Weet je zeker dat de DVI kabel goed is ? Overigens lijkt het mij ook sterk dat deze defect is. Ik weet wel dat sommige TFT's strepen en rare problemen gaan vertonen bij de niet behorende feresh frequentie(welke freq geeft het boekje precies aan bij de native reso ?).n Met precies dezelfde tft's kan nu ene dus wel strepen geven en de andere niet wanneer de frequentie te hoog staat bijvoorbeeld. Maar zo te zien heb ja al veel geprobeerd qua frequentie. Het lijkt er haast wel op dat je weer een gammele monitor hebt gekregen.
Ik heb allebei de DVI kabels geprobeerd. Precies hetzelfde effect. Zou wel èrg veel toeval zijn dat ik nu een monitor heb die echt prècies hetzelfde doet. De streep komt ook op dezelfde positie terecht.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 15:44
benchMarc schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 18:24:
[...]
Ik heb allebei de DVI kabels geprobeerd. Precies hetzelfde effect. Zou wel èrg veel toeval zijn dat ik nu een monitor heb die echt prècies hetzelfde doet. De streep komt ook op dezelfde positie terecht.
Maar je 2e monitor die precies hetzelfde type is, doet het toch wel goed ? Dan is er namelijk ook weinig voor te zeggen dat het aande kaart kan liggen? Je DVI kabel heb je ookal uitgesloten, verder lijkt mij een storing die op je linker- of rechterkant van je bureau alleen plaatsvind ook onwaarschijnlijk.
Het enige waar ik dan nog op uit kan kopen zijn die tft's zelf. Wat doet de TFT overigens met 70Hz ?

[ Voor 22% gewijzigd door Carel op 15-11-2005 18:55 ]

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-06 13:49
Misschien hele domme vraag, maar is het niet zo als je een TFT monitor via DVI aansluit dat je dan niet hoger kan dan 60 hrtz? Mij lukt dat iig niet op een Samsung 193P.

Ontopic: Misschien de kabel idd... (nvm las te snel)

[ Voor 16% gewijzigd door m00n op 15-11-2005 18:55 ]

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

• benchMarc
De 930BF werkt gewoon op een 75hz frequentie. 60hz werkt natuurlijk ook, maar je hebt maar 2 opties.
Pagina: 1