Huidige Audiokaarten en Nforce4 chipsets?

Pagina: 1
Acties:

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Topicstarter
Ik heb onlangs een nieuw systeem gekocht op basis van de Asus A8N-Sli Premium, om er vervolgens achter te komen dat mijn 'oude' Audigy2 (dus niet ZS) niet wil samenwerken met dit moederbord.

Hetzelfde verhaal hoor ik ook over de X-Fi kaarten, ze schijnen mot te hebben met de Nforce4 Chipset. Nou is mijn vraag, wat werkt nou wel samen met zo'n mobo?

Alvast enorm bedankt voor jullie reacties!!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Hm. Mijn oude Audigy 2 doet het anders prima met de A8N-SLI Deluxe, dat is dezelfde Nforce 4-SLI chipset.

Aannames zijn fataal.

• deeltje

deeltje

Topicstarter
GaMeOvEr schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 16:39:
Hm. Mijn oude Audigy 2 doet het anders prima met de A8N-SLI Deluxe, dat is dezelfde Nforce 4-SLI chipset.
Ik probeer op dit moment Asus Duitsland te bereiken om te vragen welke kaarten nou ECHT werken op de premium, want die 'oude' audigy2 doet dat op de premium zeker niet.

Zit er uiteindelijk over te denken om de A8N32-Sli Deluxe te bestellen, eerst maar eens afwachten of deze de kinderziektes uit de vorige moederborden opgelost heeft.

(Duitsland kreeg ik niet aan de lijn)

[ Voor 5% gewijzigd door deeltje op 15-11-2005 16:46 ]

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Dat is op zich vreemd, aangezien de verschillen tussen de Deluxe en de Premium zover ik weet een BIOS SLI mogelijkheid is ipv mobo ding omprikken en een heatpipe cooler ipv een fannetje. (In een andere PC heb ik een premium zitten.)

Aannames zijn fataal.

• deeltje

deeltje

Topicstarter
GaMeOvEr schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 16:45:
Dat is op zich vreemd, aangezien de verschillen tussen de Deluxe en de Premium zover ik weet een BIOS SLI mogelijkheid is ipv mobo ding omprikken en een heatpipe cooler ipv een fannetje. (In een andere PC heb ik een premium zitten.)
En toch liep hier eerder al een topic van iemand met hetzelfde probleem plus et feit dat men dit probleem ook aankaart op de fora op de asus websites.

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Oh, dat geloof ik ook meteen hoor, dat er mensen daadwerkelijk problemen mee hebben. Ik vraag me alleen af, aangezien ik het niet heb, wat er bij mij dan zo anders is, want schijnbaar komt het dus ook niet iedere keer voor.

Misschien is het een probleem wat veroorzaakt wordt door een bepaalde samenstelling aan componenten, welk PCI slot, in gebruik zijnde IRQ's enzo. :) (Zelf heb ik heel veel shit disabled staan, zoals serieële poorten, paralelle poort, alle onboard audio meuk en aanverwanten, en de 2e satacontroller en mijn secundaire IDE. Eigenlijk alles wat ik niet gebruik zet ik altijd op disabled. :P )

Aannames zijn fataal.

• deeltje

deeltje

Topicstarter
GaMeOvEr schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 17:30:
Oh, dat geloof ik ook meteen hoor, dat er mensen daadwerkelijk problemen mee hebben. Ik vraag me alleen af, aangezien ik het niet heb, wat er bij mij dan zo anders is, want schijnbaar komt het dus ook niet iedere keer voor.

Misschien is het een probleem wat veroorzaakt wordt door een bepaalde samenstelling aan componenten, welk PCI slot, in gebruik zijnde IRQ's enzo. :) (Zelf heb ik heel veel shit disabled staan, zoals serieële poorten, paralelle poort, alle onboard audio meuk en aanverwanten, en de 2e satacontroller en mijn secundaire IDE. Eigenlijk alles wat ik niet gebruik zet ik altijd op disabled. :P )
Same here, nog steeds probs.

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Ook met BIOS versie 1009 verbeterd er niets? Wat is exact het probleem? Kaart wordt stomweg niet herkend?

Aannames zijn fataal.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:07
http://forums.creative.co...by_date_ascending&page=19
Check this out. Honderden mensen met dit probleem. Misschien dat hier een oplossing staat, op een van de laatste pagina's. Er is een firmwareflash voor de Creative, maar dan zul je je kaart om moeten ruilen voor een geflashte, wat ik ervan gelezen heb. Ik baal ook van dit probleem, wilde er net 1 kopen :(.

Verwijderd

Ik heb een Asus A8NSLI Premium rev. 1001 moederbord i.c.m. een Creative Audigy 2 ZS Retail, hier werkt deze combinatie probleemloos!

• deeltje

deeltje

Topicstarter
GaMeOvEr schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 17:42:
Ook met BIOS versie 1009 verbeterd er niets? Wat is exact het probleem? Kaart wordt stomweg niet herkend?
Kaart wordt stomweg niet eens detecteerd!!! niet eens als zijnde iets wat in een PCI slot aanwezig is.

• deeltje

deeltje

Topicstarter
The__Virus schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 18:59:
http://forums.creative.co...by_date_ascending&page=19
Check this out. Honderden mensen met dit probleem. Misschien dat hier een oplossing staat, op een van de laatste pagina's. Er is een firmwareflash voor de Creative, maar dan zul je je kaart om moeten ruilen voor een geflashte, wat ik ervan gelezen heb. Ik baal ook van dit probleem, wilde er net 1 kopen :(.
THNX! ik ga et doorlezen

• antonyv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-12-2025
Wellicht is dat de reden waarom de kaart end of life is verklaard door Creative?

Wel shit, ik wilde die combo ook net aanschaffen, nu weer onderzoekjes doen dan maar.... 8)7

there's no place like cloudbase

• The__Virus
X-Fi end of life?! Die kaart is net nieuw! Er zijn al sinds eind oktober versies in de omloop met nieuwe firmware, maar ik weet niet of deze ook al in onze winkels liggen.

• deeltje

deeltje

Topicstarter
The__Virus schreef op donderdag 17 november 2005 @ 16:02:
X-Fi end of life?! Die kaart is net nieuw! Er zijn al sinds eind oktober versies in de omloop met nieuwe firmware, maar ik weet niet of deze ook al in onze winkels liggen.
Zijn die nieuwe versies makkelijk te herkennen aan typenummers?

• The__Virus
Dat vroeg ik me dus ook af. De link die ik eerder had gegeven, gaat dus ook deels over dat. Maar ik heb geen antwoord kunnen vinden en denk daarom ook niet dat het te controleren is in/door winkels of ze al de nieuwste firmware hebben. Je kan het natuurlijk altijd proberen en je zult dan (als het goed is) gewoon een nieuwe krijgen, maar dan ben je wel weer 2 weken verder. Maar ik ga het topic verder volgen en we zien wel wat er uitkomt.

• deeltje

deeltje

Topicstarter
The__Virus schreef op donderdag 17 november 2005 @ 16:21:
Dat vroeg ik me dus ook af. De link die ik eerder had gegeven, gaat dus ook deels over dat. Maar ik heb geen antwoord kunnen vinden en denk daarom ook niet dat het te controleren is in/door winkels of ze al de nieuwste firmware hebben. Je kan het natuurlijk altijd proberen en je zult dan (als het goed is) gewoon een nieuwe krijgen, maar dan ben je wel weer 2 weken verder. Maar ik ga het topic verder volgen en we zien wel wat er uitkomt.
True true, kheb net EUR 2K aan me sys uitgegeven, die xtra 120 of 200 voor een geluidskaart is niet gering.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Klein vraagje tussen door. Moiet je dit probleem zoeken bij het moederbord of bij de Creative kaart? Ik heb namelijk wel eens gelezen dat Creative het niet zo nauw neemt met de PCI standaard...

[ Voor 55% gewijzigd door _Dune_ op 17-11-2005 20:55 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• The__Virus
Bij Creative, want op alle NForce4-borden (en ook andere) geeft het problemen. Alleen sommige mobobakkers brengen ook BIOS-updates uit, om het probleem te verhelpen, zoals MSI en Abit. ASUS ontkent echter het probleem, maar het is ook eigenlijk Creative's schuld. Daarom hebben ze heel stilletjes kaarten van nieuwe firmware voorzien, alleen nu is het niet duidelijk of een kaart nu wel of geen nieuwe firmware heeft, omdat het nergens aan te zien is (behalve door te proberen natuurlijk). Maar ik ga er vanuit dat er op dit moment toch wel de nieuwe versies in de winkels liggen, aangezien in oktober deze versies al in de omloop zijn gebracht. Maar tis en blijft vreemd...

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

The__Virus schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:54:
Bij Creative, want op alle NForce4-borden (en ook andere) geeft het problemen. Alleen sommige mobobakkers brengen ook BIOS-updates uit, om het probleem te verhelpen, zoals MSI en Abit. ASUS ontkent echter het probleem, maar het is ook eigenlijk Creative's schuld. Daarom hebben ze heel stilletjes kaarten van nieuwe firmware voorzien, alleen nu is het niet duidelijk of een kaart nu wel of geen nieuwe firmware heeft, omdat het nergens aan te zien is (behalve door te proberen natuurlijk). Maar ik ga er vanuit dat er op dit moment toch wel de nieuwe versies in de winkels liggen, aangezien in oktober deze versies al in de omloop zijn gebracht. Maar tis en blijft vreemd...
mmm in het verleden zijn er al vaker problemen/klachten geweest met Creative kaarten...

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:50

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 19:05:
Ik heb een Asus A8NSLI Premium rev. 1001 moederbord i.c.m. een Creative Audigy 2 ZS Retail, hier werkt deze combinatie probleemloos!
De Audigy 2 ZS werkt wel als het goed is, de Audigy 2 werkt niet.
The__Virus schreef op donderdag 17 november 2005 @ 16:02:
Hij heeft het waarschijnlijk over de Audigy 2 ZS, die is inderdaad end of life. Alles wat je nu nog tegen komt zijn oude stocks. Bij creative betekend end of life helaas ook dat er geen drivers (en bugfixes) meer voor de kaart zullen uitkomen. Niet geheel onbelangrijk dus. Ik zou zelf voor een andere kaart gaan als je op dit moment iets wilt kopen.

[ Voor 53% gewijzigd door Bor op 17-11-2005 21:38 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• deeltje

deeltje

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:35:
[...]

De Audigy 2 ZS werkt wel als het goed is, de Audigy 2 werkt niet.

[...]

Hij heeft het waarschijnlijk over de Audigy 2 ZS, die is inderdaad end of life. Alles wat je nu nog tegen komt zijn oude stocks. Bij creative betekend end of life helaas ook dat er geen drivers (en bugfixes) meer voor de kaart zullen uitkomen. Niet geheel onbelangrijk dus. Ik zou zelf voor een andere kaart gaan als je op dit moment iets wilt kopen.
Ik wacht denk ik sowieso nog een maandje of misschien 2, koop dan de Asus A8N32-Sli Deluxe,als deze goede reviews hebben gekregen :)
Pagina: 1