Toon posts:

wireless en remote desktop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'onderzoek' gedaan maar ik kom er niet echt uit.
ik heb nu een speedtouch 510 en daar hangt een 3com switch aan...met daaraan mijn normale bak en een backupserver en een laptop.
Het enige dat ik nu eigenlijk wil met wireless is door het hele huis met mijn laptop een remote desktop sessie naar mijn normale bak kunnen draaien zonder stotters enzovoort. Dus alleen wireless voor de laptop en de rest blijft gewoon draad. Mijn huis heeft twee verdiepingen...ik heb niet veel kunnen vinden over remote desktop data rates. Is dit nou haalbare kaart of niet?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 16:22 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:47

BHQ

Ik weet niet over welke 'kaart' je hebt, maar met m'n Celly 366 met 11 mbit brak wlan kaartje kan ik bijna perfect (CPU van m'n notendoos is vertragende factor) remote desktoppen (excl. geluid dan) :). Maar denk niet aan bewegende beelden.

[ Voor 28% gewijzigd door BHQ op 15-11-2005 16:25 ]

Verwijderd

Dit doe ik al een tijdje (op 11Mb) en gaat prima. De performance onder W2003 TS is wel veel beter dan de remote desktop van XP.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-02 15:13
hmmmm

wetende dat op het moment gangbaar is om 54mbit te hebben, welke je als je van dezelfde fabrikant een wifi kaart hebt ook nog vaak kunt bursten naar 108mbit denk ik dat je geen problemen tegen zult komen.

wel even opletten, wifi / draadloos is wel makkelijk om even extra beveiligen. Helemaal met iets als extern buro blad.

[ Voor 0% gewijzigd door nsa1984 op 15-11-2005 16:26 . Reden: spuit elf ]

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• smimic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
alle remotedesktop zaken zijn in principe tweakbaar of gebaseerd op modem rates.

waarom ... ISDN wordt nog steeds gebruikt bij veel bedrijven als manier voor andere instanties/bedrijven om hun servers over te nemen.

uit ervaring weet ik verder dat RDP en winvnc prima kunnen werken met 64/128 Kbit (isdn)
alles extra is pure luxe en niet noodzakelijk

i5-2500k /MSI GTX 1080 8 GB X Gaming / 8GB Mem / 6TB storage/ B&Q 32 inch WQHD/

Verwijderd

Topicstarter
Stom dat ik dat niet vermeld heb, ik zat namelijk te denken aan de US robotics 805470 starters kit. daar zit een USB adapter bij. Maar de laptop is een IBM600E met USB 1.0 dus als ik jullie reacties peil zal dat niet echt *prettig* gaan werken met die 1.5Mbps...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 18:13 ]

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-02 21:24

PromWarMachine

Forsaken Archer

Mja, ik heb dat sinds kort ook. Mijn laptop zit nu op draadloos, maar ik kan natuurlijk nog wel gewoon een UTP inpluggen, ter vergelijking. Ik merk toch wel enige vertraging ten opzichte van het werken met een 100 Mbit UTP kabel.

Specs:
11 Mbit WiFi
Real VNC Server

Soms als ik klik op het start-menu dan duurt het voor mn gevoel net even langer (fractie van een seconde uiteraard) dan wanneer ik op mn UTP zit. Het is wel gewoon werkbaar hoor.

Dividend for Starters

Pagina: 1