autoradio vergeet de helft van instellingen

Pagina: 1
Acties:

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik heb al vele posts over autoradio problemen gelezen, maar de uitleg maakt me niks wijzer. Vooral doordat er wordt gesproken over kleuren draad die ik niet heb, en gemaakte tekeningen zijn al weer verwijderd zodat ik getekende schema's niet kan zien. Googlen heb ik ook gedaan, maar idem als op tweakers vind ik niks duidelijk.

Probleem is dat mijn JVC KD-G312 zodra de motor uit gaat wel de ingestelde voorkeuze zenders onthoud, maar niet op welke zender deze stond. Ook begint deze weer opnieuw bij het begin van een cd te spelen.

Ik heb een heel schema gemaakt + uitleg misschien dat iemand mij kan vertellen welke draad ik moet splitten o.i.d.?

alvast dank.: http://home.hccnet.nl/jk.vegter/index.htm

signature

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik heb hetzelfde probleem gehad... Komt omdat de radio niet op continu-stroom is aangesloten...
In de handleiding van de radio staat welke draad voor continu stroom is (de radio heeft iso-connectoren, dus dit is op internet terug te vinden, www.jvc.nl)..

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-12-2025
oke, dat heb ik opgezocht, en van de jvc site heb ik de installatiegegevens in het plaatje gezet.
Duidelijk wordt nu welke pinnen wat betekenen, maar in mijn autoboekje (peugeot 306) staat niet welke draden wat betekenen.

Sleutelen aan de draden betekent dus op hoop van zegen.

Zoals ik het begrijp gaat het dus om de constante 12V (nummer 15 in tekening) die aan een gele draad in de auto zou moeten worden connect, maar in de huidige situatie connect wordt met wit (nummer 7 in tekening)
Wat is wit?? (blijkbaar dus niet constant 12v, anders had ik deze problemen niet), en wat is dan wel constant in de auto?

signature

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:52

GaMeOvEr

Is een hork.

Mja, je kunt natuurlijk ergens een constante plus aftappen als je er qua schema niet uitkomt, bijvoorbeeld de sigarettenaansteker ofzo. :)

Je kunt makkelijker met een multimetertje aan de gang gaan, en kijken op welke connectors 12V blijft staan, als je de auto van het contact haalt. :) (En de sleutel uit het contactslot)

[ Voor 6% gewijzigd door GaMeOvEr op 15-11-2005 16:43 ]

Aannames zijn fataal.