Toon posts:

ACCESS datum + keuzelijst probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb een probleem met Access, Ik heb een database gebouwd voor al de facturen van mijn bedrijf. D.m.v. keuzelijst op een form kan ik de keuze maken tussen "BTW aftedragen"(waarde 1) en "BTW tevorderen"(waarde 2). Dit werkt allemaal uitstekend. Ik zou alleen graag ook een derde optie hebben dat ik de complete lijst krijg dus van tevorderen BTW en aftedragen BTW.

Mijn keuzelijst zit gekoppeld aan een tabel, met daarin twee kolommen. Hij is als volgt opgebouwd.
kolom1: BTWomschrijvingnr (1 , 2)
Kolom2: BTWomschrijving (BTW aftedragen, BTWtevorderen)

Wanneer ik in mijn querie 1 Or 2 invul werkt het uitstekend, al de records worden dan getoond(BTWtevorderen en BTWaftedragen). Maar wanneer ik deze waarde in mijn tabel invul werkt het niet.

Verder heb ik op mijn form nog twee tekstvakken gezet. Het is de bedoeling dat ik hier de "Vanaf datum" invul en de "totdatum". Tussen deze twee data krijg ik dan de records. Dit werkt ook uitstekend, maar ook hier zou ik graag een derde optie erbij willen. Ik zou graag, wanneer ik de velden leeg laat, het totaal krijgen en geen selectie.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen,

Alvast Bedankt!!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:50

skate master

Autodesk Educator Expert

Voor je eerste probleem zou je een stukje VBA code kunnen gebruiken.
Heb hier geen Access bij de hand dus kan het zo niet voor je testen, maar ik
geef je een zetje in de richting.
Deze code komt dan in de change event van je keuzelijst!
Optie 3 van je keuze lijst moet dan worden "overzicht"

code:
1
2
3
4
5
if keuzelijst.text = "overzicht" then
query = "SELECT * FROM mijn_tabel"
else
query = "SELECT * FROM mijn_tabel WHERE BTWomschrijvingnr='"&waardeuitkeuzelijst&"'"
end if

Hoop dat je hier wat verder mee bent.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!

Ga kijken of het hiermee lukt!